G: Jos teidän kodin sekaisuusaste olisi tällainen:
http://4.bp.blogspot.com/_Xi-Jo7uy5v8/SSE_IMWMlxI/AAAAAAAAA60/2Q1IwTPXr…
Niin olisiko kyseessä:
a) itse asiassa aika siistiä
b) ihan normi tilanne
c) aika sekaista
d) melkoinen sotku
e) järkyttävä kaaos
f) ikinä ei ole sentään NOIN sekaista ollut
?
Kommentit (74)
en todellakan pidä tilanteesta, mutta koira, kissa 4 sotkevaa lasta+ mies (ja 1 joka siivoaa)+ remontti...
Sotkua ei valitettavasti voi välttää. Ehkä joskus helpottaa.
Tohon voi vapaasti vedota, niin saa elää rauhassa paskan keskellä ja olla ah, niin tasapainoinen. Totuus kyllä on, että mielenterveysongelmaisten kämpät ovat aivan karmaisevan sotkuisia, yhtä sekaisin kuin heidän päänsäkin. Sosiaaliviranomaiset löytävät välillä sellaisia sotkupesiä, ettei ole tosikaan. Harvoin on tullut vastaan siistiä ja kaunista kotia näissä tapauksissa :)
sekaisin, jos ei vähintään noin sotkuista ole. Liiallinen järjesteleminen tarkoittaa sitä, että pää on niin sekaisin, yrittää päätänsä sitten huonetta järjestelemällä järjestää, vaikka todellisuudessa ei tee kuin hallaa itselleen ja läheisilleen!
Meillä ehkä joku nurkka saattaa joskus olla tuota tasoa, mutta koska talo on suuri ja aina suurin osa tiloista siistiä, niin yleisvaikutelma on kyllä kauniimpi kuin tuo.
Mutta valitettavan normaalia meillä kuitenkin. En pidä tuosta tilasta. Mies ja 2 pientä lasta, on sellasia paskakärpäsiä, ettei uskoisi.
tuollainen tai kenties vielä pahempi?
Itse en kehtaisi meille siivoojaa päästää jos olisi noin törkyistä.
hirveästi kiireitä nyt helmi-maaliskuussa. Muutoin olisi vaihtoehto c)
vaan siivoan kauppoja ja ravintoloita. T: se siivooja :)
ja mun mielestä meillä ei oo ikinä siistiä...
Siivoilen ja jarkkailen paivittain. Yleensa on kerran paivassa ainakin suht siistia. Meilla kay siivooja, mutta jarjestellaan ennen siivoojan tuloa etta paasee hommiin. Esim. lelut kerataan pois lattialta etta paasee imuroimaan jne. Enka kylla tykkaa jattaa vaatteitakaan lojumaan kun tulee siivooja. Sitten on kiva tulla kotiin kun on edes valilla puhdasta JA jarjestettya.
e, mutta meillä valitettavan yleistä :(
vaikka tuon siivoamiseen menisi noin kolme minuuttia
Tuollainen tilanne on esim. silloin, kun koko perhe on kipeänä yhtä aikaa.
Tuon siivoaa hetkessä, mutta sotken taas sitäkin nopeammin :D
meillä näyttää tuolta jos mä olen ollut töissä ja mies kotosalla lapsen kanssa :)
ei kyllä tuollaista ole koskaan.
En viihtyis kotona, jos ympäristö olis tuollainen.
Ymmärrän jos on leluja ym. ympäri ämpäriä, mutta kaikki juomat ja ruoat ympäri taloa ällöttävät...
Järjestän joka päivä tavarat (lehdet, lelut, vaatteet) oikeille paikoille, pesen säännöllisesti pyykkiä, teen viikkosiivouksen johon kuuluu imurointi, pölyjen pyyhkiminen, lattioiden pyyhkiminen ja vessojen pesu.
b. Siis normi tilanne kun kukaan ei ole just siivonnut, ei näyttänyt kovin likaiselta, tavarat epäjärjestyksessä, mutta niin ne usein ovat jos ei koko ajan järjestä. Normi elämän jälkiä. Meillä kyllä siivotaan, mutta ei koko ajan. Parempaakin tekemistä, kuin korjata koko ajan sohvatyynyjen asentoa. Ne voi järjestää aina välillä tai kun tietää että on tulossa vieraita.Ja näyttää normilta monessa muussakin perheessä.