Sis ihanko oikeesti akateemiset miettii noin??
Olen kyllä pöyristynyt että joku tosiaan ei huoli puolisoksi duunaria? Jos muuten siis kemiat kohtaa?
MIKSI??
Taitaa olla helvetin huono itsetunto jos puoliso pitää valita ihan koulutuksen perusteella :((
Itsellä duunarimies ja maailman paras sellainen, mahtava mies, rakastaja, isä ja perheen elättäjä. En vaihtaisi miljoonaankaan akateemiseen, hoh.
Mä olen luullut että toi on about urbaanilegendaa koko akateeminen juttu mutta näköjään näitäkin naisia sitten riittää. Hankkikaa kuulkaat itelle ihan oma elämä niin ei tarvi miehen koulutuksella/työllä sitten päteä!
Kommentit (72)
Onko sulle siis yllätys, että meitä on moneksi? Vai luuletko, että kaikki akateemiset ovat samanlaisia?
Hanki aivot.
kasvatetaan (vanhemmat usein akateemisia näillä) niin, että ei suvaita edes huonommin koulutettua kumppaniksi. Edelleenkin näihin törmää. Kriteerinä vain akateeminen koulutus, vaikka ihmisellä olisi pää höttöä täynnä.
akateemisena kirjoitin etten ikinä huolisi akateemista miestä! En voi sietää akateemisia "fiksusti" keskustelevia miehiä!
toiseen tutustua, niin kemiat lakkaa kohtaamasta jos jutut eivät mene yksiin eikä toisen seurassa viihdy.
Olen kyllä pöyristynyt että joku tosiaan ei huoli puolisoksi duunaria? Jos muuten siis kemiat kohtaa?
että kemiat kohtaa suurimmalla todennäköisyydellä toisen akateemisen kanssa. Poikkeuksia on varmasti paljon.
Olen istunut tutkijaporukan pikkujoulukahveilla kerran pari tuntia (kun itsekin kuuluin kys. porukkaan) ja tunsin niin suurta myötähäpeää siitä ylimielisyydestä ja kaikkivoipaisuudesta, mitä siellä huokui.
En kestä tuollaista "me olemme parempia kuin muut maan matoset"- asennetta. Ja se on valitettavasti hyvin monella akateemisella. Ellei ihan edessä, niin ainakin piilovaikuttimena mielessä.
T. myös akat. ja duunarin puoliso
Olen istunut tutkijaporukan pikkujoulukahveilla kerran pari tuntia (kun itsekin kuuluin kys. porukkaan) ja tunsin niin suurta myötähäpeää siitä ylimielisyydestä ja kaikkivoipaisuudesta, mitä siellä huokui.
En kestä tuollaista "me olemme parempia kuin muut maan matoset"- asennetta. Ja se on valitettavasti hyvin monella akateemisella. Ellei ihan edessä, niin ainakin piilovaikuttimena mielessä.
T. myös akat. ja duunarin puoliso
Päät kolisevat tyhjyyttään kuin vuorineuvosten sydämet.
Iso A vai pikku d. Vai iso D ja pikku a. Siinä mietittävää, voivatko nuo täysin toisissa maailmoissa elävät, ehkä eri ihmisenkaltaista rotua olevat olennot elää keskenään edes samassa maailmassa? Akateeminen ja duunari, nykyajan Romeo ja Julia? Missä olet nyt myrkky, kun sydämeni halajaa tuota putkimiestä, mutta taustani ei ikinä salli rakkautta tiedekuntien alapuolelta?
miestyyppiä kun puku päällä kädet housuntaskussa seisoksiva pinnallisia puhuva akateeminen mies. En väitä että kaikki ovat tätä tyyppiä. Itse olen korkeakoulun käynyt sinkkunainen.
Ihminen kokonaisuutena - esimerkiksi persoonallisuus ja arvomaailma - ratkaisee, ei ammatti tai esimerkiksi ulkonäkö. Ei tulisi mieleenkään pitää tietyntasoista koulutusta parinvalinnan kriteerinä. Joitakin akateemisia koulutusaloja kohtaan tunnen silti kieltämättä epäluuloa; dippainssien ja kauppatieteilijöiden arvot saattaisivat olla liian kaukana omistani.
t. tohtori ihmistieteiden alalta
Mutta antaa mennä :Psykologia. Ja korkeimmilla palleilla istuvia ovat. (Ettei siis mitään intomieleisiä tutkijatortoriopsiskelijoita, joilla vielä elämä edessä, aivot taskussa..).
vielä eläissäni nähnyt duunarimiestä, joka olisi mielestäni älykäs ja seksikäs... juu, duunariystävättärien sohvaperunat ei todellakaan kiinnosta. En tarvitse elättäjää, koska työskentelen ekonomistina. Tietyn alan miehistä löytyy varsinkin pystyvää ja älykästä porukkaa, jotka eivät heti heitä hanskoja maahan.
Vituttaako ja ottaako itsetunnon päälle kun kaikkia ei kiinnosta SINUN miehesi?
Mutta antaa mennä :Psykologia. Ja korkeimmilla palleilla istuvia ovat. (Ettei siis mitään intomieleisiä tutkijatortoriopsiskelijoita, joilla vielä elämä edessä, aivot taskussa..).
Pikainen anteeksipyyntö siitä.
vielä eläissäni nähnyt duunarimiestä, joka olisi mielestäni älykäs ja seksikäs... juu, duunariystävättärien sohvaperunat ei todellakaan kiinnosta. En tarvitse elättäjää, koska työskentelen ekonomistina. Tietyn alan miehistä löytyy varsinkin pystyvää ja älykästä porukkaa, jotka eivät heti heitä hanskoja maahan.
Vituttaako ja ottaako itsetunnon päälle kun kaikkia ei kiinnosta SINUN miehesi?
Hän kyllä nai minua eilen, mutta maksoi siitä.
"älyllisyyden" ja koulutuksen suosijoista naisi heti vaikkapa Andy Mccoyta tai Teemu Selänettä jos voisi? Jopa ilman akateemisuutta.
akateeminen ei huoli ei-akateemista, koska heidän mielestään heillä ei ole riittävästi yhteistä. Ollaan ihan eri planeetoilta. Onhan raksan duunari nyt erilainen kuin raksan DI.
Joku tuttu kristitty on huolinut, kun kristityistä miehistä on pulaa.
Miksi suuri osa tännekin kirjoittavista "älyllisyyden" ja koulutuksen suosijoista naisi heti vaikkapa Andy Mccoyta tai Teemu Selänettä jos voisi? Jopa ilman akateemisuutta.
Mutta minä kaipaan arjessa myös sitä, että kumppani haastaa minut älyllisesti uudestaan ja uudestaan. Tällaisen kumppanin löysin yhteiskuntatieteilijästä.
Usein todetaan, että puolisot pysyvät yhdessä todennäköisemmin mikäli heillä on yhteisiä harrastuksia. Minun harrastuksiani ovat mm. kirjallisuus, teatteri ja kulttuurihistoria. Valitettavasti duunarimiehillä on harvemmin tuollaisia harrastuksia (toki voi olla, mutta siis harvemmin) kuin akateemisilla miehillä.
muutama elämästä harhautunut kirjoittaa tänne kaikki nuo viestit.
Toki sitä saa elää kuplassaan, mutta ikävää jos periytetään tuollainen asenne jälkipolville.