Miehen ja lapsen keskinäinen syöminen ei onnistu!
Sitä on ahdistavaa katsoa, 2v heittelee lautaset menemään, kiljuu ja pelleilee, mies murahtaa ja kääntyy katsomaan toiseen suuntaan eikä noteraa lasta sitten enää ollenkaan. Lapsi jatkaa sotkemista ja huutamista. Lopulta mies nostaa vihaisena pois pöydästä. Jos ovat kaksin kotona vaikka puoli päivää, lapsi ei syö sillä aikaa mitään. Olen puhunut miehelle, että hänen on oltava neutraali mutta jämpti, nythän lapsi oppinut että tuo on yhteinen taistelutanner. Mies vaan loukkaantuu minuun, tokaisee että älä komentele, olkoon lapsi syömättä jos ei maistu.
Mitä voi tehdä? Meidän koko perheen yhteiset ruokailutkin on kauheita, lapsi aloittaa sen saman shown. Minun kanssa kahdelleen menee hyvin, tietysti minun pidettävä ohjakset tiukasti ettei ala sotkemaan.
Olen lähdössä 4 päivän ulkomaanreissuun, huolettaa mitä siitä tulee noiden kesken. Varmastikaan lapsi ei syö lähimainkaan normaalia määrää, iltaisin ehkä ensikerran jotain kun jo niin kova nälkä. Eihän tuon ikäinen nälkään kuole, silti vaan mietityttää. Ja normaalistikin ikävä katsoa tuota showta.
Mitä neuvoja?
Kommentit (4)
Lapsi on siis oppinut että kun pelleilee isin kanssa niin ei tarvitse syödä.
Et kai voi tehdä muuta kuin jutella miehen kanssa ja saada hänet ymmärtämään miksi pitää alkaa käyttäytyä toisin. Ja sanot että olet huolissasi matkalla lapsen syömisestä.
Mies suuttuu, tokaisee että jos ei syö niin ei syö, syö sitten kun nälkä.
kyllä routa porsaan ruokapöytään ajaa. Eli lapsi syö kyllä kun tarpeeksi nälkä.
vaihda ukkoa