Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kummi eroaa kirkosta, lakkaako hän myös olemasta kummi?

Vierailija
09.03.2010 |

Kommentit (10)

1/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lahjat pitää palauttaa.

Vierailija
2/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. pappi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän pyytäisi minua alttarille siunaamaan, niin sehän olisi feikkaamista, koska en kirkkoon enää kuulu. Vai onko sillä väliä?

Vierailija
4/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene ihmeessä!

5/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pakana tunkee alttarille siunailemaan.

Vierailija
6/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse on mietittävä halautko siunata, tuntuuko se sinusta vastenmieliseltä/oudolta/feikiltä vai ihan luontevalta. Tällä samalla periaatteella juttelen myös kasteentodistajien/aikuisten ystävien kanssa kastetilaisuudessa. Siunata saa (siihen meitä on kehotettu, mutta jos se itsestä tuntuu hölmöltä, niin kannattaa jättää toiselle.

Vierailija
7/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin kirkosta ja käännyin muslimiksi. Sovittiin kummitytön (tai siis ex-kummitytön) vanhempien kanssa asiasta ja kummius siirtyi vanhemmilleni :) Eikä siis vain keskenämme sovittu vaan paperit on tehty ja vanhempani olivat läsnä kun tämä tyttö pääsi ripille jne.

Joten kyllä, kummius ei ole mikään elinikäinen juttu jos eroaa kirkosta, asioista voidaan sopia puolin ja toisin.

Vierailija
8/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voin sen tehdä jos itse haluan. Ja jos lapsi pyytää, kyllä minä sen haluan tehdä.

itse on mietittävä halautko siunata, tuntuuko se sinusta vastenmieliseltä/oudolta/feikiltä vai ihan luontevalta. Tällä samalla periaatteella juttelen myös kasteentodistajien/aikuisten ystävien kanssa kastetilaisuudessa. Siunata saa (siihen meitä on kehotettu, mutta jos se itsestä tuntuu hölmöltä, niin kannattaa jättää toiselle.

Vierailija
9/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kääntyisit hinduksi, siellä olet edelleen kummina, kunnes kuolet. Kummeja voi lisätä, ei poistaa.

Vierailija
10/10 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lähinnä sitä kun kummilapsi pääsee ripille ensi kesänä jos hän pyytäisi minua alttarille siunaamaan, niin sehän olisi feikkaamista, koska en kirkkoon enää kuulu. Vai onko sillä väliä?

Suomessa on paljon tapaluterilaisia, jotka kuuluvat kirkkoon, koska niin on ollut tapana, vaikka eivät usko papin puheisiin. Et siis ole ainut, joka "feikkaa" :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi