Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotenkin tavatonta pitää ulko-ovea päivisin auki rauhallisella okt-alueella?

Vierailija
09.03.2010 |

Tai siis kiinni, mutta ei-lukittuna.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos itse on kotona ;) itse lakkasin pitämästä lukitsematta kun yksi naapuri lampsi aina sisään ovikelloa soittamatta.

Vierailija
2/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ole edes kiinni vaan auki.

Piha on aidattu ja meillä on saksanpaimenkoira, joten ei meille kukaan tule yllättäen.

Tietenkin, kun ei olla kotona on ovi lukittu ja öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä lukossa ja jos lähdetään pois kotoa niin lukossa

Vierailija
4/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi on sellainen, jota ei saa lukkoon muuten kuin avaimella. Kun varsinkin lapset ulkoillessaan ramppaavat sisään ja ulos, niin olisi se nyt hankalaa heillekin pelata avaimen kanssa koko ajan.

Vierailija
5/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saattaa olla monta tuntia pihalla leikkimässä, mutta käy välillä juomassa, vessassa tai vaihtamassa kuivat rukkaset, niin ei tarvitse jatkuvasti olla avaamassa ovea.

Vierailija
6/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on ollut tämän 25 vuoden aikana ovet aina lukitsematta ainakin päivisin. Mies ei muista laittaa yöksikään kiinni, keskiovi on yleensä yötkin auki.

Lähdin kerrankin kahden päivän risteilylle jolloin jätin nuorille keskioven auki, jos avaimista ei vaikka ole tietoa, yhtä hyvin olisin voinut piilotta avaimen, mutten silloin sitä ajatellut, nyt voisin tehdäkin.

Kun nuoria oli monta ja viikonloppuna kukin tuli omia aikojaan pitkin iltayötä kotiin, avaimia ei aina kaikilla kun oli "jossain" pidin keskiovea auki pihan puolelta, että pääsivät sisään jos olin nukahtanut. Tulivat yleensä 23.30 mennessä, mutta iltaunisena en aina valvonut viikonloppunakaan.

Näinä aikoina on ehkä syytä pitää ainakin öisin auki, kaikenlaisia "hiippareita" voi kulkea, mutta kun on tottunut että vain etuovi on yöllä lukosa ja päivät auki niin vie aikansa.

Vierailija
7/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se saattaa jäädä yöksikin auki, vaikka haluan sitä lukossa pitää. Auki se on päivisin sen takia että meidän nuorimmainen on 8-vuotias ja leikkii paljon kavereiden kanssa myös pihalla, mä en jaksa rampata tota ovea availemassa kokoajan. Avaimet on pojalla mutta ei se niitä jaksa välttämättä kaivaa ja kaverit soittelee myös kelloa.

Kyllä mä tiedän että täälläkin on ollut asuntomurtoja, mutta ei kai ne tule sisään kun huomaa että pihalla on vilskettä. Yöksi yritän muistaa laittaa tosiaan oven lukkoon ja yleensä muistan mutta joskus se on ollut auki. Onneksi meillä koira!

Vierailija
8/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on vain ihan kauhuissaan, kun meillä on päivisin ovi auki. Hänen mielestään joku kulkukauppias tms. kävelee meille sisälle ja varastaa eteisestä lompakon.

ap

Vierailija
9/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi jopa kesällä ovi yöksi sepposen selälleen. Toki kaksi autoa pihassa jo kertoi että kotona ollaan. Kun haen eskarilaista kotiin saatan jättää oven lukitsematta että koululaiset pääsevät helpommin kotiin.

Vierailija
10/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ja appi pitävät aina päivisin ulko-ovensa siten, että se ei ole lukossa vaikka kiinni onkin.

Sieltä on joskus tullutkin joku "puolalainen opiskelija" ilman mitään koputteluja sisään tauluja tms kauppaamaan.

Ja anoppi on lähinnä nolona, jos ovi on joskus jäänyt epähuomiossa lukkoon. Olen kyllä sanonut hänelle, että ehkä sen olisikin parempi olla lukossa, niin voi itse valita, ketä kotiinsa päästää.

Meillä ovi pääsääntöisesti lukossa. Jos teen lumitöitä tms, niin silloin pidän sitä lukitsemattomana.

Vierailija
11/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen omasta lapsuudesta tai nykypäivästä että kellään ovi olisi lukossa ollut.

Vierailija
12/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovet on lukitsenmatta 24/7. Ei tänne metsään löydä edes ystävät, saatikka murtovarkaat.

Vierailija
13/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei olisi ketään muuta kotona. Ei tarvii sitten avaimia kuljetella mukana.

Vierailija
14/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä lukittuna. Hälyttävä koira löytyy.

Vierailija
15/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eika asuta edes Suomessa

Vierailija
16/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän nyt vaan ne, ketkä pitää "avoimia ovia", vai ollaanko me jotenkin kummallisia / poikkeavia, kun pääsääntöisesti pidetään ovia lukossa? En mielestäni ole mikään yliherkkätapaus, mutta en kyllä nykyaikana jatkuvasti ovia lukitsematta pitäisi.

Toki jos oma muksu on pihalla leikkimässä, niin ovi ei ole lukittuna, jotta pääsee helposti sisään, eikä itse tarvi olla jatkuvasti ovea availemassa. Tai jos ollaan omalla pihalla vaikka tekemässä lumitöitä tai kesällä terassilla istuskelemassa.

Viime kesänähän Pirkanmaalta uutisoitiin useampaan otteeseen, että varkaat olivat menneet koteihin öisin avoimista ovista ja ikkunoista silloin(kin) kun näki selvästi (esim. just autoista) että talossa on isäntäväki kotona. Eli se kotona oleminen ei tosiaan ole mikään "karkoite".

Vierailija
17/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovi ei ole lukittuna päivisin jos olemme kotona. En myöskään laita lukkoon jos käymme vain kaupassa tai kävelyllä. Jos olemme koko päivän poissa niin yleensä lukitsen. Viime kesänä unohdin kodinhoitohuoneen oven koko yöksi sepposen selälleen mutta eipä tullu silloinkaan kutsumattomia vieraita, onneksi, en kyllä aio kokeilla uudestaan.

Vierailija
18/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäni olen asunut Helsingissä.

Ehkä jossain maalla tai muuten syrjässä voisi mennäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan