Siskoni ei pidä mitään yhteyttä sukulaisiinsa
ihmettelen sitä koska mitään riitaa ei hänellä ole kenekään kanssa ollut.
Hän ei käy tapaamassa äitiäkään koskaan, ei ole käynyt vuosiin, ei soita hänelle jne. Mutta on sanonut kyllä äidille että hän on aina tervetullut hänen luo käymään ja jos äiti käy siellä niin saa kyllä ihan hyvän kohtelun. Kyse ei varmasti ole siitä etteikö äiti olisi tärkeä hänelle, muista sukulaisista en tiedä.
Ihmettelen miksi hän vetäytyy, minkään en ole nähnyt hänen lapsiaankaan lähes vuoteen vaikka asuvat vain muutaman kilometrin päässä. Jos soitan niin hän ei vastaa puhelimeen vaikka mitään riitaa ei ole ollut. Eikä hän vastaa sähköposteihinkaan.
Joskus olen kysynyt miksi hän on niin vetäytyvä, hän sanoo että hänellä on ollut kiirettä...
Kommentit (103)
a) väittää että sukulainen, joka tapaa äitiään tämän tästä ja joka on tämän ap:nkin kanssa ollut tekemisissä viimeksi 2 kuukautta sitten, ei ole tarpeeksi tekemisissä sukulaistensa kanssa, on kirjoittaja itse kyllä jollain tapaa vammainen.
Ja yleensä jos jotakuta vältellään - tai jollakulla on koko ajan sellainen olo - siihen välttelyyn on ihan siitä jostakusta johtuva syy.
on kyllä hyvin paljastavaa mitä tulee yleiseen asenteeseesi kanssaihmisiä kohtaan.
Minä käsitin että he ovat yleensä harvakseltaan tekemissä, mutta siis viimmeksi 2 kk. sitten ja että he eivät koskaan käy äidin luona kylässä, eivät ole moneen vuoteen käyneet, vaikka äiti asunee aika lähellä. Minusta se on hyvin kummallista!
Minä käyn äitini luona (lasteni kanssa) noin kerran viikossa.
Minusta on tärkeää että lapset oppivat olemaan myös vanhempien ihmisten seurassa.
Outoa päättelyä.. Luulisi että suvussa on edes YKSI jonka kanssa tulee toimeen.
Sitten kirjoittaa, että siskolla käy äiti kylässä koko ajan ja itse ap:kin on viimeksi ollut tekemisissä kaksi kuukautta sitten.
Eli se ns. välttely on sitä, että siskolla on terve käsitys kanssakäymisestä suvun kanssa.
Ap taas haluaisi tietää kaiken koko ajan ja käsitellä kaikkien asioita kaiken aikaa.
harjoitella ihan muidenkin ihmisten kanssa. Ei tarvitse olla sukua. Opettaa vain lapset käyttäytymään.
Ap:n pystyy kyllä luokittelemaan kyylääväksi mänttipääksi ihan jo näistä kirjoituksista. Juoruilun ja haukkumisen halu ja pahansuopuus PAISTAA kirjoituksista.
taidetaan siellä lähiöissä olla jo hereillä.
vai keskustelu asiats jatkuu yhä.. outoa että se herätti näin paljon agressiivisia kannanottoja, se ei ollut tarkoitukseni.
Siis alunpitäen olin huolissani siitä että äitini ei näe lapsenlapsiaan välillä pitkiin aikoihin, minä näin hänen toisen lapsensa viimeksi vuosi sitten. Äitini ei toisaankaan vieraile heillä usein, hän käy toki. Mutta noin 4 kertaa vuodessa, sanotaanko näin, vaikka asuu vain 50 km. päässä. Syystä siskollani on työkiireitä, eikä hän voi vastaanottaa vieraita, näin omien sanojensa mukaan. Minä minä en kuitenkaan usko.
No mehän sitten TIETYSTI juorusimme (;D) mieheni kanssa siskostani eilen illalla ja mieheni sanoi oman mielipiteensä että hän ei halua olla siskoni kanssa mitenkään intessiivisesti tekemissä muutenkaan, koska siskoni on hänen mielestään ahdistavaa seuraa. Miksi hän sitten näin sanoi, niin en aio sitä teille kertoa edes, mitäs sitä kaikkea juoruamaan.
ap.
on erittäin asiallinen käynti- ja tapaamistiheys. En tajua mistä siskoasi moitit ja mollaat!
Ja tosiaan juorusit miehesi kanssa ja juoruat veljiesi kanssa jne.
Sinulla on fiksu sisko, jolla on keskenkasvuisia sukulaisia ja sukuunnaituja riesoja, joilta puuttuu oma elämä.
Normaaleissa perheissä pidetään yhtä ja ollaan tekemisissä toisten sukulaisten kanssa, ilman että juoruja pelätään. Eihän normaaleissa ihmisissä ole mistä juoruta.
Mutta mitä huonommat lähtokohdat, sitä todennäköisemmin sukulaisten välit ovat etäiset. Tämähän on ihan faktaa.
Tuskin nyt mistään "juorujen pelkäämisestä" on kyse, ei vaan aika/kiinnostus riitä. Miehen suku on tuota valkoista roskasakkia ja he pitävät hyvinkin tiiviisti yhteyttä, joten teoriasi ei nyt oikein täsmää. Miksi pitäisi kaveerata jonkun kanssa, sillä syyllä, että on sukua, jos ei halua. Elämä on lyhyt, sen voi viettää niidenkin kanssa, joiden itse haluaa.
ja antaisitte siskosi elää omaansa, eihän se sinulle kuulu, kuinka usein äitisi näkee lastenlapsiaan?
että miten paljon siskosi lapset ovat missäkin, mitä äitisi tekee missäkin jne.?
Mikä ihmeen ylijumala sinä olet organiseeraamaan ja käskyttämään ja määräämään ja painostamaan?
Jos siskosi ei toimi juuri niinkuin sinä haluat, käyt HÄNEN asioitaan läpi äitisi kanssa, miehesi kanssa, veljiesi kanssa ja sukukokouksissa kouhkaat ja pällistelet ja päivittelet?
Kuka ja mikä sinä luulet olevasi?? Kuka on sinulle antanut "normaalin elämän avaimet" ja määräysvallan siitä, miten kuuluu olla ja elää, jotta välttyy tällaiselta lynkkaukselta?
Ja miehesi voisi hakea ihan omat onnenpillerit, jos noin ihmisten seura ahdistaa.
ja antaisitte siskosi elää omaansa, eihän se sinulle kuulu, kuinka usein äitisi näkee lastenlapsiaan?
on myös minulle hyvin tärketä. Minä rakastan äitiäni, hän on hyvä ihminen.
Hänellä on vain 3 lapsenlasta ja kun veljeni jolla on 1 lapsi, asuu ulkomailla niin hän ei näen lapsenlapsiaan muutenkaan niin usein kuin haluaisi.
ap.
Toiset katkaisevat napanuoransa aikaisemmin, ja elävät elämäänsä, vähemmillä sukulaisvierailuilla, mikä ongelma se on? Ystävät voivat olla jossain ihan muualla ja meilläkin lapsilla on "mummi" naapurin ihanassa tädissä.
Äitisi ja siskosi välit eivät kuule sinulle pätkän vertaa.
Mikset itse väännä sen unelmaprinssisi kanssa pirttiä täyteen mukuloita ja ota äitisi teille asumaan?
Ja mikset moiti sitä veljeäsi, joka a) ei ole saanut aikaiseksi kuin yhden vaivaisen lapsen jonka b) kehtaa raijata ulkomaille?
Tai niitä veljiäsi, jotka eivät saa aikaiseksi yhtäkään lasta mummon riemuksi?
Siskollasi ei ole mitään velvollisuutta täyttää äitinsä "onnellisuuskiintiöitä", eikä asian kyttääminen ole sinun ongelmasi.
on myös minulle hyvin tärketä. Minä rakastan äitiäni, hän on hyvä ihminen.
Hänellä on vain 3 lapsenlasta ja kun veljeni jolla on 1 lapsi, asuu ulkomailla niin hän ei näen lapsenlapsiaan muutenkaan niin usein kuin haluaisi.ap.
sinä et voi sisaruksiasi määräillä, pyöräytäpä/adoptoi pari lasta ja anna ne äidillesi usein hoitoon, jos noin huolissasi olet.
ja huomaatteko että te itse olette sitä mieltä että kaikkien muiden pitää, (on pakko!!!) hyväksyä se miten TE elätte ja vain TEIDÄN ajattelutapanne on oikea?
Saa sen kuvan että olette (ehkä tässä onkin koko ajan yksi ja sama henkilö) tosi syrjäytyneitä ihmisiä, jotka pelkää sairalloisesti juoruamista.
Kasvattakaa itsetunto!
ap.
Et voi sanoa, kuinka usein hänen(lastensa) tulisi tavata mummiaan, voit tehdä itse lapsia ja antaa ne mummille jatkuvasti, that`s it.
Miksi sinä et tee niitä lapsosia mummolle?
Miksi veljesi eivät ole samalla tavoin velvollisia päivystämään äitinsä onnea?
Miksei heiltä vaadita lapsia? Miksi se yksi lapsenlapsi on ihan oikeutettu asumaan ulkomailla?
Mikset moiti sitä veljeä?
Miksi haukut, haukut ja haukut tätä siskoa? Joka elää ihan normaalia elämää ja joka tapaa sukulaisiaan ihan normaalin määrän, neljä kertaa vuodessa?
Mikä sinua hänessä riepoo? Sekö että hänellä on oma elämä? Irti äidin essun helmoista?
ja huomaatteko että te itse olette sitä mieltä että kaikkien muiden pitää, (on pakko!!!) hyväksyä se miten TE elätte ja vain TEIDÄN ajattelutapanne on oikea?
Saa sen kuvan että olette (ehkä tässä onkin koko ajan yksi ja sama henkilö) tosi syrjäytyneitä ihmisiä, jotka pelkää sairalloisesti juoruamista.
Kasvattakaa itsetunto!ap.
ymmärrän hyvin ulkomaille muuttanutta veljeäsi ja teistä etäällä pysyvää siskoasi...Kasvata sinä pari lasta äidillesi hoidettavaksi, kun se nyt noin potuttaa...
ihmeen päätelmiä tehdään täysin tuntemattomista ihmisistä, joista ei koko ketjussa ole edes kerrottu mitään. Jos joku on vetäytyvä ja syrjäytyvä, niin yleensä siellä taustalla on joku syvä ongelma jota salaillaan.
Mutta niinkuin oj yllä sanottu, tämä on tätä itsekeskeistä white trash-meininkiä. Tälläisiä ap:n siskon kaltaisia on Suomessa paljon, valitettavasti. Mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.