Mitä lääkäri on sanonut teille yhdistelmästä Zyrtec ja raskaus?
Kommentit (9)
ja olen käyttänytkin raskaus- ja imetysaikana. Niin myös moni tuttu ja lapset erinomaisen onnistuneita :) Lapsellenikin sitä määrättiin 6kk iässä...
Lääkäreiden suosituksissa kuitenkin eroja, toiset "konservatiivisempia".
neuvolassa mulle sanottiin, että periaatteessa saan käyttää. Mutta apteekissa mulle myyty tätä lääkettä :)
Mutta tietysti ensisijaisesti suosittelevat raskaana allergeenin välttämistä mieluummin kuin lääkitystä, jos se vain on mahdollista. Ja tietysti parempi käyttää lääkettä vain satunnaisesti, ei jatkuvasti.
Siis sama vaikuttava aineosa, mutta mulle ei tuo Zyrtec tehoa.
Söin yhden tabun noin joka kolmas päivä. Oli pakko.
Kysyin asian Femedan lääkäriltä.
...ja jännitin kovasti miten selviän raskausaikana ilman lääkkeitä. Lääkäri sanoi, että ei kannata ottaa jos ei ole aivan välttämätöntä eli ei siis kyllä kieltänytkään.
Yllättäen mulla on kahdessa raskaudessa sitten käynytkin niin, että allergiaoireita ei ole tullutkaan. Tämä ei kuulemma ole harvinaista, että raskaana ollessa joitain normaalisti olevia oireita ei olekaan. En ole esim.pahan omena-allergian vuoksi voinut syödä omenia muuta kuin raskaana ollessani, koska mitään oireita ei silloin tullut. Heti raskauden jälkeen opireet palasivat..hassua, mutta totta!
En tainnut käyttää imettäessäkään ja se oli kyllä hankalaa. Mutta kevään oireet on vähentyneet sitten synnytyksen, joka vuosi.
määräsi jotain nenäsumutetta sen tilalle. Onneksi en sitä tarvinnut, koska raskaus ajoittui sillä tavalla että siitepölyjä ei ollut.
Sitä sain luvan käyttää, Kestineä en saanut käyttää. Onneksi raskaana ollessa allergiaoireita oli tosi vähän.
Sen jälkeen ei olekaan ollut keväisin elämää... pitäisi olla aina raskaana vissiin.