Töissä jatkuva vajaus ärsyttää vaikka koitan olla kiitollinen työstäni
Jatkuva kiire, vajaus ärsyttää. Viimeinen pisara oli se, että kesälomat pätkittiin, ei saa pitää resurssipulan vuoksi 4 viikon kesälomaa putkeen. Niin surullista, kun kerrankin on lomia määräaikaisuus kierteen jälkeen nykyisessä vakkari työssä ja sitten et saa edes pitää niitä putkeen 4 viikkoa. Tähänkö on suomalainen työelämä tullut.
Kommentit (20)
Älykäs ihminen työssä pystyy vaikuttamaan omaan terveyteensä jaksamiseen ja kestääkseen. Siitä on elämässä kyse
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen työssä pystyy vaikuttamaan omaan terveyteensä jaksamiseen ja kestääkseen. Siitä on elämässä kyse
Kestämiseen. Sitä on ihmisenä olemisessa kyse. Muu on sama kuin kuolema
Se on just tota. Meillä on ihan tahallisesti viritetty henkilöstömitoitus liian tiukaksi ja työ on yhtä juoksemista ja tulipalojen sammuttelua. Sama homma vähän joka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämän tarvitse olla selviytymis sarjaa. Elämä liiian lyhyt kärsimiseen, elämästä kuuluu nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse vaikuttaa omiin työolosuhteisiinsa.
niin että saikkua jos ei saa 4 viikkoa olla kesälomallla ja duunari voi palkata lisää väkeä taloon, älä naurata :D
Vierailija kirjoitti:
Se on just tota. Meillä on ihan tahallisesti viritetty henkilöstömitoitus liian tiukaksi ja työ on yhtä juoksemista ja tulipalojen sammuttelua. Sama homma vähän joka alalla.
Tätä se on nykyään, etenkin palvelualalla. Voin kokemuksesta sanoa. Jos on tehnyt ulkomailla töitä, niin sitä ei täällä suomessa arvosteta.
Työläinen. Henkilöstömitoitus ei ole sinun ongelmasi. Tee oma osuutesi kunnialla, se mitä et ehdi on esimiehesi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämän tarvitse olla selviytymis sarjaa. Elämä liiian lyhyt kärsimiseen, elämästä kuuluu nauttia.
Toki kannattaa nauttia mutta millä rahalla? Ei se kelan kuussatanen mihinkään nauttimiseen riitä. Työtä on pakko tehdä paremman elintason eteen.
taitaa olla taas ihanaa päiväkotielämää.
Jos olet aspan töissä, niin niissä on aina kiire, palkkana asiakkaiden kiukuttelu ja esihenkilön kiittättömyys. Kyllä alkaa vatuttamaan. Teet töitä niska limassa ja sitten vain tulee esihenkilöltä niskojen nakkelua kiitokseksi. Kurkkua myöten täynnä ja kesälomalla sen vasta tajuaakin, että mitä jaskaa sitä tekee työkseen. Etätyö pelastaa tämän, en tätä muuten tekisi
Kyllä lomat on aina pitänyt sopia myös työnantajan tahdon mukaisesti, joten ei ole tultu mihinkään. Päinvastoin palataan siihen, mitä on aikanaan ollut. Pitkiä lomia ei ole varaa enää antaa. Työvoimapula sanelee paljon ja myös sen, kestääkö työnantajasi työvoimapulan kuinka pitkään. Kun ei ole tekijöitä myydään /tehdään ei oota. Myös julkisella sektorilla.
mä en kehtaa edes sanoa että olen vain muutaman viikon kesälomalla, kun johan ne harakatkin nauraa. Ennen mentiin kansakoulusta töihin ja oltiin siellä eläkeikään saakka sekä oltiin 4 vk lomalla. Ei enää, ei meidän töissä.
Christiiina kirjoitti:
millä alalla ap työskentelet?
?
Työelämä ei ole enää elämää vaan kuolettavaa tehokkuuspaskaa. Lopettakaa huonojen töiden tekeminen huonossa työelämässä. Tehkää hyviä töitä vaikka työttömänä.
Olen miettinyt ulkomaille lähtöä jo pitkään, mutta mietityttää, että onko samaa sielläkin, vai arvostetaanko enemmän? Kuten sanottu, elämä on liian lyhyt.
Jokainen voi itse vaikuttaa omiin työolosuhteisiinsa.