mitäs mieltä te olette, valehteleeko mies?
(ja pliis, jos ette jaksa lukea, ei tarvitse siitä ilmoittaa) Ihan alustuksesksi, mies on keksinyt esim. henkilöitä, joita ei oikeasti ole olemassa (esim. oma lapsi, jäi kiinni v. 2004; ei edes itse myöntänyt, että valehtelee). Siksi olen tarkka. Olen kyllä rakkaudessani antanut anteeksi, mutta hankalahan sitä silti lisä valheita on ottaa vastaan ja niitähän on tippunut tasaisin väliajoin (viimeksi keksitty henkilö v. 2008).
Mutta asiaan; Mies väittää, että ei ole tiennyt (tai ei muista tiesikö), missä hänen äitinsä oli töissä kun asuttiin xxx-asuinalueella. Ja siitä on aikaa 5 vuotta. Siksi lähinnä kysyin, kun oli aiemmin valehdellut äitinsä työpaikan (ja ammatin vähän paremmaksi). Totesin vaan, että sinähän silloin jo tiesit, kun asuttiin alueella xxx, että äitisi on siellä lähellä töissä (eli silloin kun asuttiin siellä antoi ymmärtää äitinsä työpaikan ihan toiseksi ja myöhemmin jäi asiasta kiinni). He eivät kyllä olleet äitinsä kanssa pitäneet muutamaan vuoteen yhteyttä (suunnilleen vuosina 1999-2003), mutta silloin kun asuttiin siinä xxx-alueeella pitivät ja kyllä se silloin tiesi, että missä hänen äitinsä on töissä. (miksi ei siis olisi tiennyt, pitiväthän he silloin yhteyttä) KUMMA KYLLÄ IHAN OIKEASTI jos ei TUOTA asiaa muista.
Haluan selvittää asian perinpohjaisesti, mutta miehen ego ei siinä anna periksi (eikä siinä, että myöntäisi), niin hän haluaa eron (kun jankkaan sitä samaa asiaa, mutta kai sitä jankkaa, kun hankala uskoa!). tai sitten mun miehellä on oikeasti uskomattoman huono muisti. Ymmärränhän minä että asiat sekoittuu (kun ollaan asuinaluettakin monta kertaa vaihdettu), mutta luulisi, että jotain kiinnekohtia asioihin olisi (että mitä tiesi milloin). huoh. olipa pitkä selostus. Vaisto vaan sanoo että valehtelee..
Tiedän kyllä, että tuo ei ole mikään maailman tärkein asia ja pitäisi vaan antaa asian olla, mutta toisaalta on vaikea olla sellaisen henkilön kanssa, joka tuollaisiakin saattaa valehdella.
Kommentit (32)
Ei ole mielestäni kauhean vakavaa jos ihminen ei muista äitinsä/ isänsä vuosien takaista työpaikkaa. Varsinkin kun välit tuntuvat olevan etäiset. Eli kyseessä ei välttämättä ole valhe. Ja jos ap sinä tiedät missä anoppisi on/ oli töissä, niin mitä väliä muistaako mies sen vai ei? En ihan tajua miksi asialla olisi merkitystä.
Minkä asian haluat selvittää perinpohjaisesti? Työpaikan (soita anopille) vai miehen puheet (vaikeampi selvittää jos et usko häntä).
Se, että ihminen valehtelee että hänellä on lapsi, on minusta paljon oudompi asia.
henkilöt tarkottaa ? ja miks äitin työ pitää valehdella paremmaks ? sori mä en nyt ymmärrä , kuullostaa joltain 13 v.
Joku on nyt pielessä, vaikkei toi valehtelu ole vakavaa mut noi keksityt henkilöt..? Tulee mieleen kyllä pahemman luokan valehtelija joka ehkä uskoo itse juttunsa. Voimia sulle!
Ei ole mielestäni kauhean vakavaa jos ihminen ei muista äitinsä/ isänsä vuosien takaista työpaikkaa. Varsinkin kun välit tuntuvat olevan etäiset. Eli kyseessä ei välttämättä ole valhe. Ja jos ap sinä tiedät missä anoppisi on/ oli töissä, niin mitä väliä muistaako mies sen vai ei? En ihan tajua miksi asialla olisi merkitystä.
Minkä asian haluat selvittää perinpohjaisesti? Työpaikan (soita anopille) vai miehen puheet (vaikeampi selvittää jos et usko häntä).
Se, että ihminen valehtelee että hänellä on lapsi, on minusta paljon oudompi asia.
se pointti tavallaan on, kun on valehdellut sellaista niin ainakin tosi helposti ajattelee, että valehteeko hän ja myös sitä, että miten voi olla muistamatta. Eli silloin kun asuttiin siellä xxx-asuinalueella niin onhan se silloin tiennyt missä sen äitinsä on töissä (niin miten se ei nyt muka sitten muista, että tieskö vai ei...). Soitin anopille ja anopin mielestä on tiennyt, mutta voi olla että ei muista.
Niin ja mies on itse sanonut, että ei valehtele ja oli ihan eri ihminen silloin kun valehteli niitä vakavia asioita (toisaalta valehteli v. 2008 kun kysyäsin hänen Helsingin serkusta, sanoi vahingossa väärän nimen, kysyin sitten onko tällaista henkilöä olemassakaan, sanoi, että on, soitin hänen äidilleen: ei ollutkaan). Silloinkin halusi erota (veti minun vanhan pettämiseni pöytään) Eli tavallaan itse hän ei ole tehnyt koskaan tehnyt mitään ja jos jostain jää kiinni, huutaa että minä olen pettänyt ja haluaa erota. (Kyllä minä toki ymmärrän, että olen tehnyt paaljon paaljon kauheampia tekoja häntä kohtaan, mutta enää en meinannut pettää.. Miehestä en tiedä, meinasiko hän jatkaa valehteluaan.)
Lapsiani en haluaisi isästään erottaa.. Toivottavasti ei niille valehtelis yhtään.
ap
eli ei enää valehtelis niin pahoja asioita. (Toisaalta eihän tuo v. 2008 myöntänyt, että oli valehdellut serkustaan.. uusi viesti). Mutta toisaalta...onhan se aika paha asia, jos ei voi olla tällaisessa tilanteessa täysin rehellinen. Siis tavallaan se serkkujuttukin paljastui, kun ajattelin fb:stä katsoa onko sen serkku siellä ja kysyin "Helsingin serkun" nimeä.
eli ei enää valehtelis niin pahoja asioita. (Toisaalta eihän tuo v. 2008 myöntänyt, että oli valehdellut serkustaan.. uusi viesti). Mutta toisaalta...onhan se aika paha asia, jos ei voi olla tällaisessa tilanteessa täysin rehellinen. Siis tavallaan se serkkujuttukin paljastui, kun ajattelin fb:stä katsoa onko sen serkku siellä ja kysyin "Helsingin serkun" nimeä.
niin tuo serkku-juttu oli niitä vanhoja valheita, keksittyjä henkilöitä, mutta minusta miehen olisi silloin pitänyt pystyä sanomaan, että hän on valehdellut minulle. Kysyin vielä. Ja hänen äidiltään sain tietää totuuden. Monesti totuuksia saakin hänen äitinsä luona kuulla ja tulee älyttömän paha olo sitten.
kertomuksestasi juuri mitään!
Siis miehesi on läpi suhteenne valehdellut sinulle asioita, mm. keksinyt henkilöitä? Mitä tarkoitti esimerkiksi tuo "vuonna 2004 jäänyt kiinni omasta lapsesta"? Onko mies siis keksinyt itselleen lapsen tai salannut oman lapsen sinulta? Ja sinä olet jatkanut suhdetta silti?! - Ja nyt teet sitten kynnyskysymyksen jostain miehen äidin työpaikan selvittämisestä ja jankkaamisesta?
Tämä koko parisuhde vaikuttaa nyt hieman sekavalta, eikä sinunkaan kommunikointisi/ajatuksenjuoksusi näin ulkopuolisen silmiin kovin järkevältä kuulosta!
Tietenkään ei ole normaalia keksiä ihmisiä tyhjästä ja valehdella esim. lapsesta! Se ylittää siis kaikki "normaalin" valehtelun itsekkäät motiivit ja asiasisällöt. Kyseessä on jotenkin sairaalloinen, patologinen valehtelija ja kyllä tuollainen menee jo mt-ongelmaisuuden, ei petollisuuden, puolelle.
Miksi ihmeessä olet jatkanut suhdetta miehen kanssa, joka valehtelee sinulle elämästään kaiken aikaa? Tai, jos tajuaisit miehen todella olevan SAIRAS tässä suhteessa, miksi jankkaat valheiden sisällöistä etkä pikemminkin yritä puhua miehelle hänen ongelmastaan ja saada häntä hoitoon?
Kuulostaa ihan mun ex-poikaystävältä. Valehteli olevansa rikkaasta perheestä (vaikkei mulle sillä olisi merkitystä ollut, vaikka varakas perhe itselläni), valehteli että hänellä on pikkusisko (ei ollut), valehteli KAIKEN. Ihan patologinen tapaus ja ilmeisesti narsisti myös. Onneksi pääsin eroon.
Toivottavasti miehesi osalta valheet ovat tuossa, pahoin pelkään, että on "kaunistellut" muutakin.
että en osaa kovin selkästi kirjoittta, mutta toivottavasti kaikki tajusi, että se oma lapsi on keksitty henkilö ja hän jäi siitä kiinni 2004
kertomuksestasi juuri mitään!
Siis miehesi on läpi suhteenne valehdellut sinulle asioita, mm. keksinyt henkilöitä? Mitä tarkoitti esimerkiksi tuo "vuonna 2004 jäänyt kiinni omasta lapsesta"? Onko mies siis keksinyt itselleen lapsen tai salannut oman lapsen sinulta? Ja sinä olet jatkanut suhdetta silti?! - Ja nyt teet sitten kynnyskysymyksen jostain miehen äidin työpaikan selvittämisestä ja jankkaamisesta?
Tämä koko parisuhde vaikuttaa nyt hieman sekavalta, eikä sinunkaan kommunikointisi/ajatuksenjuoksusi näin ulkopuolisen silmiin kovin järkevältä kuulosta!
Tietenkään ei ole normaalia keksiä ihmisiä tyhjästä ja valehdella esim. lapsesta! Se ylittää siis kaikki "normaalin" valehtelun itsekkäät motiivit ja asiasisällöt. Kyseessä on jotenkin sairaalloinen, patologinen valehtelija ja kyllä tuollainen menee jo mt-ongelmaisuuden, ei petollisuuden, puolelle.
Miksi ihmeessä olet jatkanut suhdetta miehen kanssa, joka valehtelee sinulle elämästään kaiken aikaa? Tai, jos tajuaisit miehen todella olevan SAIRAS tässä suhteessa, miksi jankkaat valheiden sisällöistä etkä pikemminkin yritä puhua miehelle hänen ongelmastaan ja saada häntä hoitoon?
joo kiitti tällaisesta järkevästä viestistä. Ajattelin antaa vielä 2004 mahdollisuuden, sanoinkin silloin, että hänen on kerrottava kaikki valheet (eli mitä on siihen päivään mennessä mulle valehdellut) ja hän väitti kertovansa. Mutta eipä ollut kertonut vaan totuuksia on sadellut pitkin matkaa tähän päivään asti. Silloin 2004 mies sanoi, että et pärjää yksin kahden lapsen kanssa, jos minut jätät. miehellä oli myös alkoholiongelmaa ja ajattelin, että se pahenisi ja silloin lapsilla ei olisi edes isää.
Jos mies jää valheista kiinni tai asiat tulee puheeksi hän muistuttaa, että minä olen tehnyt paaaljon paaaljon pahemman teon, kun olen pettänyt häntä ja kertonut asiasta vasta myöhemmin. Minusta tuokin on tavallaan manipulointia, koska toki minäkin olen tehnyt kamalaa, mutta ei kaikkia asioita aina voi vaakakupissa mitata.
Miten mies menisi hoitoon, kun ei myönnä mitään? Silloin 2004 väitti, että olisi puhunut yhdelle ammattiauttajalle, mutta enpä usko, että mitään olisi puhunut. Ei halua paritepapiaankan. v. 2004 "pakotin" hänet pariterapiaan ja sanoin, että en voi jatkaa tästä, jos ei käydä. Lupasi, mutta heti kohta alkoi puheet, että ei halua käydä pariterapiassa ja monta vuotta jauho kuinka mä olin pakottanut hänet pariterapiaan (vaihtoehto ero tai pt.)
Elääköhän mies kaksoiselämää ja elämät menevät sekaisin?
Sitä en vain tajua, että miksi liitto on jatkunut kuusi vuotta, eli sen jälkeen kun miehet aivan absurdit valheet ovat paljastuneet. Sinä olet ollut uskoton, mies on juonut/ juo. Mikä teitä oikein pitää yhdessä? Äläkä nyt sano että lapset - eihän tuo ole heille hyvä ympäristö! Mitä väliä sillä on nyt, jos mies kuusi vuotta sitten sanoi ettet pärjää kahden lapsen kanssa. Mikset pärjäisi?
Eroatte tai ette, sinun täytyy henkisesti irrottautua miehestä, itsenäistyä. Hän näyttää hallitsevan ja sekoittavan päätäsi aivan liikaa!
3
Elääköhän mies kaksoiselämää ja elämät menevät sekaisin?
Sitä en vain tajua, että miksi liitto on jatkunut kuusi vuotta, eli sen jälkeen kun miehet aivan absurdit valheet ovat paljastuneet. Sinä olet ollut uskoton, mies on juonut/ juo. Mikä teitä oikein pitää yhdessä? Äläkä nyt sano että lapset - eihän tuo ole heille hyvä ympäristö! Mitä väliä sillä on nyt, jos mies kuusi vuotta sitten sanoi ettet pärjää kahden lapsen kanssa. Mikset pärjäisi?
Eroatte tai ette, sinun täytyy henkisesti irrottautua miehestä, itsenäistyä. Hän näyttää hallitsevan ja sekoittavan päätäsi aivan liikaa!3
ja se, että olen uskonut, että mieheni muuttuu pitää meidät yhdessä. Samoin se, että mies uskoo, että mä en petä (niin kuin en meinannutkaan pettää). Mutta minun on oikeasti hieman hankalaa uskoa miestäni. Sanotaanko näin, että jos soittaisin hänen äidilleen, muutama muukin valhe sattaisi paljastua.
Naurettavaa ja lapsellista tuollanen valehtelu. Pitäähän puolisoon voida luottaa ja jos jatkuvasti valehtelee niin en mä ainakaan luotais.
Aivan epäoleellista, että missä äiti oli töissä tai oli olematta.
Mennyt käytös ennustaa parhaiten tulevaa says Dr Phil.
Mikä olisyy/asiayhteys?
Oli tuon pentujutun ja tuon serkkujutun valehdellut kaikille kavereilleen (ne kaverit ovat jo menneet) niin miksi sitten minulle kertoisi totuuden? Halusi kai näytellä kovaa jätkää, en tiedä. (tuossa lapsijutussa olen jopa analysoinnut, että mies olisi halunut, että sillä olisi ollut lapsi sen naisen kanssa, jonka kanssa se lapsi muka olisi.)
Mies sanoi, että se, että se silloin valehteli johtui siitä kun hän käytti silloin niin paljon alkoholia. Mies lopetti alkoholin käytön silloin 2004, mutta onpa sitten valehdellut ainakin niissä kohdissa, joissa olisi jäänyt vanhoista valheista kiinni (esim se serkku. Tarkennan tuosta serkusta; Mies oli siis jutellut serkustaan v. 2000 kun tutustuttiin, paljonkin, miten kova jätkä se on, vuonna 2000, kun itse olin ulkomailla oli jopa käynyt tämän olemattoman serkun luona...Ihmettelen hieman, kun muistin, että miehen toisessa puhelinkortissa, mitä se ei käyttänyt oli "Jussin" (eli sen olemattoman serkun) numero.. en tiedä sitten miksi.
Minusta minun ja miehen tilanteessa miehen ei pitäisi valehdella yhtään ja kertoihan mies jopa vuonna 2004 muka ne kaikki valheet, mutta eipä kertonutkaan (ja sekään ei ole selitys, ettei muka muistaisi mitä kaikkea on valehdellut, esim. siitä serkustakin puhui niin monta kertaa, että varmasi olisi muistanut, äitinsä ja isänsä työpaikasta jne. )
Aivan epäoleellista, että missä äiti oli töissä tai oli olematta.
Mennyt käytös ennustaa parhaiten tulevaa says Dr Phil.
pitäisi olla minulle täysin rehellinen. Niin ei tuo äidin työpaikka olekaan minulle olellinen vaan se valehteleeko vai ei?
Eli kun en ole tähänkään päivään mennessä eronut niin en eroa nytkään, Dr Phil?
Oleellista on se, että valehteleeko miehesi edelleen (ja vastaus on tietysti kyllä).
Oleellista on se, että kestätkö sinä sitä?
Väittäisin, että ihmisillä on tapana uskoa sanoja. Uskot sitä, kun miehesi sanoo, että ei enää valehtele. Omat havaintosi osoittavat kyllä sen, että hän valehtelee edelleen.
Kysymys siis kuuluu, että voitko elää valehtelevan miehen kanssa, kun tajuat, että se ei ole loppunut eikä tulekaan loppumaan, vaikka mies toisin väittääkin?
Oleellista on se, että valehteleeko miehesi edelleen (ja vastaus on tietysti kyllä).
Oleellista on se, että kestätkö sinä sitä?
Väittäisin, että ihmisillä on tapana uskoa sanoja. Uskot sitä, kun miehesi sanoo, että ei enää valehtele. Omat havaintosi osoittavat kyllä sen, että hän valehtelee edelleen.
Kysymys siis kuuluu, että voitko elää valehtelevan miehen kanssa, kun tajuat, että se ei ole loppunut eikä tulekaan loppumaan, vaikka mies toisin väittääkin?
tuostakin valheesta, ei tuo ole niin paha.. Mutta ehkä se kokonaisuus tässä onkin paha. En tiedä miksi ajattelen ja uskon, että mies voisi sen lopettaa. Nyttenkin mietin, että soittaisinko anopille ja kysyin yhdestä asiasta, jolloin saattaisi yksikin lisävale paljastua. (kysymys kuuluisi; "Onko X:n serkku ollut joskus vankilassa"; Miehen mielestä sellaista ei saisi kysyä, liian uteliasta. Onhan se, mutta minulla on aika hyvät syyt kysyä.
mutta miehelläsi ei ole kaikki muumit laaksossa... ja sä olet hermoiltasi lehmän kanssa yhtä vahva, kun jaksat moista katsella... joskus tuon sortin ihmiset ei itsekään tajua valehtelevansa, nimimerkillä "been there seen that ja riitti mulle"