Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemuksia Roacuttan kuurista aknen hoitoon?

Vierailija
08.03.2010 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkäri määräsu kuurin 15v pojalleni

ap

Vierailija
22/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei kai saisi juoda yhtään?

Kannattaa kysyä lääkäriltä myös sellaista vaihtoehtoa, kuin antibioottinen kasvovesi. Mun miehellä on ollut sitä akneen, ja on todella hellävarainen hoitomuoto. Ei juuri edes kuivata.

Tietty ihotautilääkäri tietää, mikä sopii mihinkin akneen, eihän tuo välttämättä sovi kaikille! Mieheni on kuitenkin ainoa tuntemani aknesta kärsinyt, jolle on määrätty tuota kasvovettä, ja se on todella auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole kuullut, että se olisi poistanut aknea, mutta pitää sen aisoissa. Suosittelen, kunhan vaan muistaa ottaa, kuten määrätty:-) Jos minä olisin omaan rasvanaamaani sanaut vastaavan kuurin 15-vuotiaana, olisin varmaan ollut onnellisempi. Kärsin niin kovasti paiseistani yläasteella ja minua kiusattiin huonon ihoni vuoksi:-(

Vierailija
24/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa akne meni jopa pahemmaksi, kunnes alkoi parantua hiljalleen. En muista muita sivuvaikutuksia.

Auttoihan se jonkin aikaa. Mutta sitten akne palasi taas.

Eli en mä nyt tiiä oliko siitä sitten hyötyä. En enää ottaisi kuuria, vaan haluaisin että syy tähän aikuisikäänkin kestävään akneen tutkittaisiin perinpohjin, eikä vaan hoidettaisiin oireita.

Mutta en jaksa enää alkaa lääkäreille sepustaa tätä juttuani, kun eivät kummiskaan ymmärrä eivätkä ota tosissaan.

Epäilen että omassa tapauksessani hormonit liittyvät vahvasti akneeni, eli silloin kun söin Diane Nova pillereitä akneni oli paremmassa kunnossa. Epäilen myös että testosteroni tasoni on aika korkealla, joka taas vaikuttaa akneen.

Vierailija
25/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan kuivui huulet ja nenän limakalvot. Ja pitää ehdottomasti varoa aurinkoa, en ottanut aurinkoa mutta normaali kävelykin auringossa sai käsivarsiin pahan ihottuman ja naamaan tuli kesakoita, joista tulikin sitten ihan pysyviä esim. silmäluomiin...

Vierailija
26/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi erittäin hyvin, ei ole aknea ollut sen jälkeen. Maksa-arvojahan siinä seurataan verikokeilla ja ehkäisy pitää olla kunnossa, koska voi aiheuttaa sikiövaurioita. Mitään sivuvaikutuksia minulle ei tullut. Kuurin lopettamisen jälkeen käsivarsiin tuli muutamia todella kuivia läiskiä, joita piti rasvata ja huulet kuivuivat vähän tavallista enemmän. Ne meni kuitenkin ohi suhteellisen äkkiä.

Vierailija
27/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle akneen ei antibiootit auttaneet, mutta sen Roacuttan-kuurin jälkeen iho oli parempi kuin koskaan eikä akne ole sen jälkeen palannut.

Mulla sivuvaikutuksena oli ihon ja limakalvojen kuivuus. Käytin keinokyyneleitä, verta tuli nenästä liki päivittäin, päänahka pöllysi, kun oli niin kuiva, eli en voinut pestä hiuksia kuin n. kerran 1,5-viikon aikana ja luonnollisesti ihoa joutui rasvaamaan koko ajan. Mutta oli vaivan arvoista.

Vierailija
28/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo haittavaikutukset kun eivät ole ihan mitättömiä... Kahdella tutullani (hyvä ystäväni sekä mieheni) iski masennus tuon kuurin seurauksena. Toinen vieläpä söi kaksi kuuria, kun ei heti edes tajunnut itse tuota. Jälkikäteen kumpikin sanoi, että nykyisellä tiedolla jättäisi syömätää...

Jenkeissä myös ollut itsemurhatapauksia, joihin epäilty lääkkeen vaikuttaneen, mutta eihän niitä oikein voi todistaa.

Maksalle on rankkka kuuri.

Vierailija
29/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan uusin Kauneus ja terveys, jossa oli lukijakysymys siitä kun jonkin iho oli niin aikaisin rypistynyt ja kuiva. Lääkäri vastasi, että Roaccutan-kuuri vaikuttaa pysyvästi ihoon ja on saattanut tehdä ihon joustamattomaksi. Minä en ainakaan turhaan ottaisi. On lisäksi sikiölle todella vaarallinen.

Vierailija
30/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tarvinnut katua, akne on pysyvästi poissa. Mulla se olikin todella paha. Muistan limakalvojen kuivumisen ja ihon hilseilyn, lisäksi silmät tuntui kuivilta. Minua todella kiusattiin finninaamastani siinä iässä ja se vaikutti pahasti itsetuntoon.

Gynekologini muuten sanoi että suurimmalla osalla naisista, jotka syö Roaccutan-kuurin jossain elämänvaiheessa, on myös PCO. Kuten mulla.

Vierailija
31/31 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ollut jo monta vuotta aika karsee pärstä. Kävin näyttään pärstääni vaikka kuinka monelle lääkärille. Aina määrättiin jotain antibioottia tai voidetta mutta ne ei ikinä auttaneet. Ainoastaan kortisonivoiteet saivat ihottuman poies - vähäksi aikaa!

Pärstä punoitti ja hilseili, ja jos hilsetaleja meni rapsuttamaan poies, niin naamaa kirveli kauheesti. Partaa ei voinut pitää sillä siihen ongelmat oikein kasaantuivat. Hikoilu pahensi punoitusta ja hiki kirveli läiskissä. Päänahassa ja korvantakusissa oli myös samanlaisia kohtia. Välillä naama oli kuin spitaalisella!

Sitten tajusin mennä ihotautilääkärille ja hän epäili että naamassani on jokin taliruusuke tms..

Lääkäri määräsi 100 tabletin Roa-kuurin, 10mg/päivä. Varoitteli tieten, että pitää käydä verikokeissa maksa-arvojen takia, ja seurata muutenkin oloa.

Kaikki läiskät katosivat ja iho elpyi viikossa. Talin muodostuminen loppui. Päänahan hilseily lähti myös. Noin 1,5 kuukautta kuurin aloituksesta yhtäkkiä huulet rupesivat rohtumaan sairaasti, siihen ei ole mikään kunnolla auttanut. Lisäksi painoa on kertynyt kuurin aikana, mutta se nyt voi johtua muustakin :) Verikokeissa kävin ja arvot oli todella hyvät, vaikka kuurin aikana on tullut alkoholia nautittua.

Nyt kuuri on loppumaisillaan ja mietin olikohan tästä kuurista pidempää apua, vai palaako kiusalliset ongelmat uudestaan? Saapa nähdä, ainakin kuuri on kokeilemisen arvoinen.