Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemuksia Roacuttan kuurista aknen hoitoon?

Vierailija
08.03.2010 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itselläni on nimenomaan ollut aikuisiän akne. Patteja ilmestyi lähinnä leukaan, isoja, kipeitä ja ihonalaisia. Johtunee siitä, kun minulla on PCO syndrooma. Itse sain avun luontaistuotekaupasta myytävästä etanavoiteesta. Oikea nimi baba de caracol. Suhtauduin erittäin epäilevästi, koska itselläni on vielä erittäin arka ja herkkä iho. Voide on ollut minulle täydellinen, nykyään en muuta käytä. On suhteellisen arvokas: 100 ml, noin 50 euroa, mutta olen käyttänyt niin paljon erilaisia voiteita, että rahaa on mennyt tosi paljon. Kantsii ainakin kokeilla!!

Vierailija
2/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuosikausien akne parani täydellisesti! Sivuvaikutuksia ei juuri ollut, mitä nyt tavallisesti helposti rasvoittuvat hiukseni pysyivät puhtaina useamman päivän (ja tämä ei siis todellakaan haitannut yhtään ;). Huulet ehkä kuivuivat hieman tavallista enemmän, mutta ihan tavallinen huulirasva auttoi. Maksa-arvoja seurattiin, eikä niissä ollut mitään häikkää.

Omasta puolestani siis suosittelen lämpimästi kuuria ap:n 15-vuotiaalle pojalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aknea ei enää ole, iho on sileä ja kimmoisa. Voide on auttanut myös arpiin. PCO on muuten kyselijälle mikä on PCO, sellainen, että munasarjojen ympärillä on rakkuloita. Rakkulaiset munasarjat. Munasolu irtoaa muutamia kertoja vuodessa, kuukautiset ovat epäsäännölliset, kivuliaat ja runsaat. PCO saattaa aiheuttaa ylipainoa ja liikakarvaisuutta, jota minulla ei ole kumpaakaan. Myös mieshormoni voi olla koholla, jota minulla ei myöskään ole. Keltarauhashormonin vajaatoimintaa se aiheutta monille, myös minulle ja raskaaksi tuleminen on hankalaa. Silti meillä on neljä lasta. Itse kärsin erittäin epäsäännöllisistä ja runsaista kuukautisista sekä aknesta olen myös kärsinyt. Kaikilla oireet eivät ole samanlaisia.

Vierailija
4/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä AP itse. Ei siis varmaan tarvitse miettiä vaikutuksia sikiöön tms. Lukekaa ihmiset näitä viestejä, ennen kuin vastailette mitä sattuu!

Terv. ei-ap

Vierailija
5/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän houkutella pojan syömään kuurin,akne on paha ja sensorttinen,että jättää ihoon kraatereita,toki ne ovat "vain" kauneusvirhe,mutta kuitenkin.

Vierailija
6/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemaan enemmän.

Olen syönyt muutama vuosi sitten 4 vuotta putkeen antibiootteja akneen, jonka laukaisi hormonikierukka. Ja nyt näyttää taas siltä, että jotain täytyy tehdä, ennenkun koko naama "räjähtää käsiin".

Olisi jotain linkkejä ko. voiteeseen?

Käytätkö sitä aamuin illoin? Koko kasvoille vai vaan aknekohdille?

Vierailija
7/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta akne palasi vuosia myöhemmin ja on yhä. oon harkinnut uudelleen alottamista, kuuri jo kirjoitettu viime kesänä kerran mutta en hakenut koska mietin vielä lapsen hankintaa.

mutta akne palasi vuosia myöhemmin ja on yhä. oon harkinnut uudelleen alottamista, kuuri jo kirjoitettu viime kesänä kerran mutta en hakenut koska mietin vielä lapsen hankintaa.

Vanhensi ja haurastutti mun ihon välittömästi. Saattaa myös aiheuttaa pysyviä vaurioita esim. ruuansulatuselimistölle. EN SUOSITTELE!!!

Vierailija
8/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitaminiini on tärkeä ihovitamiini ja sen lisäämistä voisi kokeilla. Ja kasviksia lisää ja viljaa vähemmän.

Itse en vahvoja lääkkeitä teinilleni antaisi. Jos iho edelleen TOSI paha yli 20v niin sitten voisi harkita.

Vierailija
9/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin, söin sen 25-vuotiaana. Limakalvot kuivuivat, muuten ei ollut haittaa. Aurinkoa ei saa ottaa, ja ehkäisyn oltava 110% varma, maksa- arvoja seurattava, alkoa ei saa ottaa jne. Mulle akne ei tullut enää uudestaan. Käytin myös jotain voidetta ja stickiä, reseptilääkkeitä nekin.

Vierailija
10/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanageeliä ja voidetta jatkuvasti, toimii sekaiholleni hyvin. Ei se varmaan pahaan akneen auta.

Vierailija
11/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanageeliä ja voidetta jatkuvasti, toimii sekaiholleni hyvin. Ei se varmaan pahaan akneen auta.

Etanageeliä :-D

Vierailija
12/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkäri määräsu kuurin 15v pojalleni

ap

Meillä ihotautilääkäri sanoi, ettei määrää kuuria 16v pojalleni, koska pituuskasvu on vielä kesken.

Roca laittaa kasvupisteet umpeen eli pituuskasvu oli sitten siinä kun aloittaa kuurin.

Poikani ei saanut kuuria, vaikka on suht paha akne, mutta kun pituutta on vain 170 cm.

Vierailija
13/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivatti ihon ja limakalvot ja oli kauhean rankan tuntuinen lääkekuuri kaiken kaikkiaan.

Pahaksi onnekseni e-pillerit pettivät ja tulin raskaaksi ja jouduin tekemään abortin. Se jätti tosi rankan muiston mieleen ja tuntui että finnit olisivat olleet aika pieni rasti siinä rinnalla.

Pojallasi ei tietenkään ole tuota raskauden pelkoa, mutta kannattaisi varmaan kuitenkin ensin tarkistaa ruokavalio ja ihonhoito, hyvät elämäntavat ja ikä kuitenkin korjaatuossa iässä iho-ongelmia.

Eli 2 litraa vettä päivässä, ruokavaliosta minimiin sokerit ja valkoiset vehnäjauhot + turha tärkkelys. (pois karkit, sipsit, limpparit ja roskaruoka)

Ravinnosta ja vitamiinipurkeista olisi hyvä saada hyviä rasvoja, kuitua, b-, c-, a- ja e-vitamiineja.

Ihonhoitoon suosittelen Proactive-sarjaa. (tilaa netistä tai osta stokkalta) Itse käytän nyt 30 vuotiaanakin sitä satunnaisesti pitääkseni pintakuivan mutta ajoittain edelleen epäpuhtaan ihoni kunnossa. Ei ole mikään naisellisen tuoksuinen hömppäsarja, joten nuori poikakin voi käyttää hyvällä mielellä.

Vierailija
14/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli täysin normaali, ja on nyt erittäin älykäs 9-v poika. Mulle sano silloin aikanaan lääkäri kättärillä, että totta kai on tarkoitus, ettei kukaan kuurin aikana tai ihan heti sen jälkeen raskaudu, mutta että ei kukaan sen takia esim. aborttia suosittele, vaan lääke täytyy vaan lopettaa heti.

Mulla oireita oli ihon kuivuminen, suupielten halkeilu jne. Vähän kohosi maksa-arvot. Söin sen kahdesti, ja tokan kuurin jälkeen on iho pysynyt hyvänä. Mä myös söin sitä isompana annoksena kuin määrättiin. Sitähän siis pitää syödä tietty määrä /oma painokilo, ja käytännössä sen voi syödä vähän nopeamminkin, kunhan ei tule sivuvaikutuksia.

Mulla ihokin kesti ihan hyvin, kun perus naamarasvana käytti Apo Basen Oily creamia ja huulet rasvasi vartin välein Bepanthenilla.

Vierailija
15/31 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkisin tuollaista tyrkyttämään. Ymmärsin että ap haluaa poikansa syövän, ei poika itse.

Lääke on kyllä myrkkyä. Maksalle tekee hallaa. Miten paukutat tuon ikäisen teinin päähän, että alkoholia EI missään nimessä saa ottaa sen kanssa. Teinit kun juuri viimeistään tuossa iässä alkoa usein kokeilevat ja ovat varsin "kuolemattomia", nuoruuden uhoissa elävät. :D

Ilman alkoakin siis maksa-arvoja täytyy seurata, ei ole hyväksi.

Iho irtoili suorastaan riekaleina, välillä tuntui kuin olisin käärme joka luo jatkuvasti nahkaansa. Hirveä hilseily. Apteekista piti ostaa jotain kallista hilsesampoota superhyperkuivalle päänahalle, koska ympärilläni oli jatkuva hilselumisade. Yök.

Huulissa varmaan kymmenessä kohassa halkeema, tirskuivat verta koko ajan. Mikään rasva ei auttanut tarpeeksi.

Mieliala oli matala. Olin ahdistunut, väsynyt, kiukkuinen, äkkipikainen, mielialat heitteli. Kaveritkin huomauttivat havainneensa selvän muutoksen käytöksessä ja energiatasossani.

Kevättalven auringon välttely oli hanurista...

Akne kyllä lähti juu, vuodeksi. Ja katosi kaikki arvetkin, ihme kyllä. Mulla on siis tosi voimakas arvenmuodostus ja pienistäkin näpyistä jää voimakkaat läikät. Mutta tosiaan mulla vaikutus oli hyvin lyhytaikainen kuitenkin.

Kuuri 17-vuotiaana. Jotkut ovat sanoneet, että kun nuorena syö, ihon kimmoisuus palautuu pian normaaliksi. Ehei. Mulle tuli tosi nuorena jo selviä ryppyjä ja iho on paljon hauraampi kuin ennen kuuria. Nyt vähän alle kolmekymppisenä kasvoissa rypyt ovat huomattavan syviä, ei sellaisia että vähän alkaa tulla ryppyä, jos oikeen tarkkaan tuijottelee itseään peilistä ja ilmeilee.

Summa summarum: en suosittele.

Vierailija
16/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kuurin kahteen otteeseen. Molemmilla kerroilla akne palasi kuurin päätyttyä. Mun akne on hormonaalista, eikä se kuuri hormoneihin vaikuta.

Ainoa sivuoire oli ihon ja limakalvojen kuivuminen. Huulet oli varsinkin ikävässä kunnossa ja nenäverenvuotoa tuli muutaman kerran. Pitkäaikaisista vaikutuksista täytyy sanoa, että iho on ollut huomattavasti herkempi kuurien jälkeen. Lääke ehkä ohensi ihoa niin, ettei se enää kestä esim. lämpötilojen vaihtelua yhtä hyvin.

Vierailija
19/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullu muita ku huulien kuivuus

Vierailija
20/31 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään huulirasva ei tuntunut riittävän. Muita ikäviä vaikutuksia ei ollut, ja kuuri tehosi hyvin, tosin mulla nyt ei mikään tosi paha tapaus ollutkaan.

Lääke on sikiölle erittäin vaarallinen eli ehkäisyn on oltava varmasti kunnossa. Minulle lääkäri sanoi, että jos tulee raskaaksi, abortti on ainoa vaihtoehto. Ja myöskään puoleen vuoteen käytön lopettamisen jälkeen ei saa tulla raskaaksi.