Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaas vinkkejä mielialan nostamiseen!

Vierailija
08.03.2010 |

Olen 30v kahden lapsen äiti, jolla aika itselleni vähän jäänyt. Olen alkanut tuntea oloni hieman ahdistuneeksi ja koko talven ollut vähän poissa vedosta. En tunne oloani masentuneeks, kun tein masennusmittarin sain vain 6 pistettä. Veikkaan että kyseessä on kaamosmasennus joka oireilee ahdistuksena.

Akupunktio on auttanut olooni n. 50%. Aloitan tänään myös jumpan. Syön vitamiineja ja terveellisemmin kuin ennen. Painoindeksini on 21, eli ei laihdutusta.

Neuvoja mammat, mikä piristää!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:ap

Vierailija
2/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei tarvitsisi laihduttaa, moni normaalipainoinenkin syö todella huonosti. Jim Carreykin puhui asiasta taannoin, eli kun hän oli masentunut lääkäri määräsi vain ääkkeitä. Carrey heitti lääkkeet menemään ja kertoi muuttaneensa ruokavalionsa täysin. Paljon kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä ja hyviä rasvoja sisältävällä ruokavaliolla Carrey sai itsensä taas kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vinkeistäni on apua, itse sain piristystä liikunnasta. Mieliala alkoi heti kohota, ja tunsin itseni voimakkaammaksi. Muita helppoja tapoja.

- Hyvä musiikki: etsi muutama biisi, josta tulee hyvä mieli, kokoa niistä soittolista ja anna musiikin viedä mennessään. En osaa suositella musaa, kun en tiedä, mistä tykkäät, mutta varmaat keksit nopeasti lauluja, jotka saavat hymyn huulille.

- Elokuvat ja teatteri: Hyvä elokuva saa unohtamaan kaiken muun pariksi tunniksi, ja tilanteessasi se on aika iso asia. Älä siis väheksy sitä. Jos sinulla on mahdollisuus, niin kokeile myös teatteria tai oopperaa. Elämys isolla E:llä!

- Nukuthan varmasti tarpeeksi? Itselleni ainakin väsymys tekee tosi pahaa, olen kireä ja kärttyinen. Yritä siis saada tarpeeksi säännöllinen rytmi ja nukkuma-ajat.

Vierailija
4/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, muista kohtuus. Minä en sitä muistanut ja nyt tilanne tämä:

Hirveet luottokorttivelat, oon ihan uupunut, en jaka pitää ystäviin yhteyttä, ryyppään jopa arkena ja kaiken lisäksi oeln pettänyt miestäni ja jostain oudosta syystä en tunne mitään katumusta asiasta, ja jopa jatkan sitä.

Jep, olen masentunut/ahdistunut ja syön mas.lääkkeitä ja käyn viikottain psyk.sh:lla. Tuntuu vaan ettei niistä ole apua.

Vierailija
5/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta liian hippimäiseltä, niin suosittelen.

Mulla masennus uusimassa, lisäksi kärsin jonkinlaisesta tarkkaavasuushäiriöstä. Yritän nyt aloittaa meditoinnin taas, auttais ihan hirveästi. on vaan niin vaikeaa kaltaiselleni...

Vierailija
6/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKUISTEN ihmisten seura. iso plussa jos nämä aikuiset ovat vielä hyviä kavereita tai ystäviä. :)

Vierailija
7/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, suosittelen Richard Wisemanin kirjaa Minuutissa muutokseen, piristi ainakin omaa oloani ja antoi tosi hyviä vinkkejä arkeen. Ilmestynyt juuri, joten löytyy kirjakaupoista ja kirjastoista.

Vierailija
8/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtube.com ja sieltä joitain hauskoja kasarihittejä ens alkuun.

Vierailija
9/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa vain asioita, jotka sinulla on hyvin.

Ole onnellisen ja iloinen niistä.

Terveet lapset, aviomies, koti tms. Siis sellaiset asiat, joista olet onnellinen.

Välillä tekee hyvää muistuttaa itselle, miten hyvin asiat ovat. Ja niistä tulee sitten positiivinen mieli.

Pääsetkö lähtemään vaikka Tallinnaan/Tukholmaan viikonlopuksi. Siis yksi yö pois kotoa?

Itselleni kirjallisuus on helpottava teijä (kts Hesari tänään ja siellä se Elämä- ja terveysosio). Hae kirjastosta jotain sellaista luettavaa, joka auttaisi. En tunne sinua, joten en osaa sanoa, mikä olisi hyväksi. Mutta varmasti löytyy jotain.

Vierailija
10/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

extra-kuuri omega3-kapseleita sekä D-vitamiinia (deetä ainakin 50-100 mikrogrammaa päivässä.)

Vierailija
11/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiinia onkin aloitettu tuplakuuri, liikunta aloitettu, nukuttu ja rentouduttu hieman. tänään kirjoitan ylös asioita mistä pidän.

lisää vinkkejä onnellisuuteen ovat tervetulleita, vaikka näissäkin oli jo hyviä vinkkejä!

-ap

Vierailija
12/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasi skumppaa mansikoilla.

Vähän ekstraa arkeen.

Vierailija
13/27 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin jouduin lopettamaan kokonaan ahdistuksen takia, lääkärin suosituksesta. Harmittaa, koska kahvi oli minulle todella tärkeää, kuulostan varmaan myös ihan kymmenvuotiaalta, mutta siitä luopuminen riipaisi. No siihen loppui sydämentykytykset.

-ap

Vierailija
14/27 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joka päivä jotain mukavaa. Voit tehdä itsellesi listan mukavista asioista, joita voivat olla mm. käsityöt, lukeminen, kävely yksin, vaahtokylpy yms. Tärkeää on tehdä näitä päivittäin eikä pelkästään suorittaa arkea.

Itselleni kaikkein parasta mielialan kohotusta on se, että pääsee kotoa omiin harrastuksiin. On jotain mitä odottaa.

Vierailija
15/27 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen kanssa kaikki päivät kahdestaan, masentaa eikä mikään huvita... sosiaalinen elämä nolla, kavereita ei asu lähellä eikä penniäkään rahaa että pääsisi jonnekin... edes bussilla keskustaan huomaan että ongelmani johtuu selvästi sosiaalisen elämän puutteesta, haluaisin niin kovasti nähdä ihmisiä ja jutella niiden kanssa mutta täällä olet jumissa

Vierailija
16/27 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aurinko porottaa kunnolla, parasta mielialan nostoa on ulkoilu! Kävelylenkki valoisalla piristää. Ja vielä parempi, jos pääsee jonnekin luontoon liikkumaan ja bongailemaan kevään merkkejä. Luonnon rauhassa ilman kaupungin hälyä ja vilskettä mielikin lepää.

Sitten toisena päivänä voi hakeutua katselemaan sitä kaupungin vilskettä, istahtaa kahvilaan ja poiketa vaikka kirjastossa. Hyvä kirjakin irrottaa kivasti arjesta.

Mutta ennen kaikkea: se onnen löytäminen arjesta on hyvälle elämänlaadulle olennaisinta!

Vierailija
17/27 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että löydän vielä aamulla tän!nyt ei ehdi lukee

IHANA ketju.

Please pitäkää yllä tätä!

Tätä lukisin miel.joka päivä!

(p.s. miten merkataan suosikeihin?osaisko joku neuvoo.saanko sitten luettua tän milloin tahansa?)

Vierailija
18/27 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkö se ahdistusta? Olen itse miettinyt samaa..mutta se on yksi ilonpilkahduksista elämässä.

Onko muita masentuneita joilta lääkäri on kieltänyt kahvin?

Vai liittyykö se lähinnä ahdistukseen (hermostuneisuuteen)???

Kiinnostaa kovasti!

Vierailija
19/27 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoi että kahvi voi lisätä ahdistuksia, minulla on paniikkikohtauksia ollut joten hän suositteli hetkeksi että lopetan kaiken kofeiinipitoisen juomien juomisen.

En ole siis masentunut :) Vain elämäntilanne hermostuttaa.

-ap

Vierailija
20/27 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä entinen masennus- ja paniikkipotilas. Muakin varoitettiin kahvista. En kuitenkaan lopettanut sitä kokonaan, vähensin vain. Tapa jäi päälle kun paranin: juon kahvia (espressoa) aamulla ja lounaan jälkeen, enkä sen jälkeen ollenkaan. Panostin hyviin kahveihin, erolaisiin paahtoihin jne. Join ehkä kolmasosan entisestä määrästä, mutta nautin siitä!

Toinen mielihyvää tuottava asia on yksinäinen kävely, nyt varsinkin kun aurinko paistaa. Illatkin ovat alkaneet pidentyä ja valo on todella kaunis. Onnistuisiko se sinulta ilman lapsia?