Antakaas vinkkejä mielialan nostamiseen!
Olen 30v kahden lapsen äiti, jolla aika itselleni vähän jäänyt. Olen alkanut tuntea oloni hieman ahdistuneeksi ja koko talven ollut vähän poissa vedosta. En tunne oloani masentuneeks, kun tein masennusmittarin sain vain 6 pistettä. Veikkaan että kyseessä on kaamosmasennus joka oireilee ahdistuksena.
Akupunktio on auttanut olooni n. 50%. Aloitan tänään myös jumpan. Syön vitamiineja ja terveellisemmin kuin ennen. Painoindeksini on 21, eli ei laihdutusta.
Neuvoja mammat, mikä piristää!
Kommentit (27)
Vitamiinit ja liikunta auttavat varmasti mutta niiden vaikutus alkaa näkyä vasta viikkojen ellei kuukausien kuluttua. Ole siis kärsivällinen äläkä lannistu! Työ kantaa kyllä hedelmää.
Lisäksi voisit joka päivää kirjoittaa ylös kolme asiaa, jotka ovat sinä päivänä tuottanut sinulle iloa ja mielihyvää. On tutkittu, että konkreettinen positiivisten asioiden listaaminen lisää hyvinvointia. Toinen juttu on toisten ihmisten auttaminen. Jos sinulla on joku läheinen, joka voisi tarvita pientä apua, niin tarjoudu. Saat siitä enemmän itse kuin annat!
Tsemppiä!
Hei! Minä olen myös 30v. kahden lapsen äiti, ja kolmas tulossa. Minulla myös toisinaan mieliala allapäin, etenkin nyt kolmatta odottaessa tulee kaikenlaisia tuntemuksia. Mietin että miten me pärjätään kolmen lapsen kanssa ja olo on koko ajan alavireinen, ehkä hieman masentunutkin. Minä saan kuitenkin voimia lenkkeilystä ja ystävien kanssa puhumisesta. Yritän ajatella että asiat voisivat olla paljon pahemmin. Kannattaa nauttia arkisista pienistä asioista. Ystävät ovat tärkeitä, niitä ei ole koskaan liikaa. Juuri samanlaisessa tilanteessa olevan henkilön kanssa on mukava vaihtaa kuulumisia. Jos ei omat konstit auta, voi aina kääntyä ammattiauttajan puoleen, se ei ole häpeä. Voimia ja jaksamista!!
Hae kirjastosta hyviä kirjoja (jotain kevyttä mielellään, vaikka chic-litiä)
Mene avantouintiin. Sauna+uinti rentoutta, jos niistä pidät.
Menen kaupungille yksin. Käy kahvilassa ja tarkkaile ihmisiä.
Osta jokin kiva vaatekappale itsellesi.
Käy hierojalla.
Minulla on lievä masennus. Ystäviä tosi vähän, joten kiva lukea täällä tällaista. Minulla on auttanut :
lyhyet kylpyläreissut, saunominen, hoidot (hieronnat), Kahvilassa itsekseen istuskelu, oma aika, päiväkirjan pitäminen unelmista, lastenvaateharrastus(=shoppailu,mutta ei mikään ylitsepursuava)....
Jutteluseuraa kaipaisin kovasti. Jatketaan tätä ketjua!
Minulla myös ystäviä hyvin vähän, olisi kiva saada lisää joiden kanssa vaikka soitella tai kirjoitella. Olisiko mahdollista saada yhteystiedot jotenkin, muuten kuin tässä julkaistessa??
Hei, kiva kuulla että on muitakin!
Tuosta asioiden kirjoittelusta olen kuullut joskus aiemminkin, että se auttaa. Täytyy sitäkin kokeilla. Olen myös huomannut että jos juttelen ystävieni kanssa jostain todella turhamaisesta, kuten hiuksista, rusketuksesta, meikeistä, helpottaa!
tutulta kuullostaa kaikki tämä, vuosia olin MELKEIN masentunut, enpä minäkään noista testeistä paljon pisteitä saanut, mutta silti ajatukset pyöri suurimmaksi osaksi siinä, kuinka saisi itseään piristettyä... Talvi talvelta elo kävi raskaammaksi, lääkärit oli kuitenkin sitä mieltä, että olen ok, koska jaksan hyvin hoitaa kodin, lapset ja työn ja nautin monista asioista. Päätin kuitenkin kokeilla lääkitystä ja yllätyksekseni se tehosi heti pienellä annoksella! Todellakin olen aina vastustanut lääkkeitä ja yrittänyt sinnitellä omin konstein. Nyt olen pari talvea syönyt lääkkettä, eikä enää tarvitse ajatustakaan uhrata väsymykselle ja masennukselle. Tiedän, että kaikille nämä lääkkeet eivät tehoa tai tulee pahoja sivuvaikutuksia (minulle ei tule mitään). Halusin sanoa tämän rohkaisuksi niille, jotka tuntevat, että masennus on uhkaamassa, jos ei koko ajan yritä taistella sitä vastaan. Se uuvuttaa lopulta ja apua on parempi hakea ennenkuin tilanne on liian pitkällä. Lääkkeitäkään ei kannata pelätä, vaan elämänlaatua voi saada rutkasti lisää. Ainakin kokeilla voi, jos muut keinot eivät tepsi.