Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

että mua suututtaa. Lapsi lukenut enkun kokeisiin muutamana iltana...

Vierailija
07.03.2010 |

eikä osaa mitään. Kun kyselen, vastaus on joko "en mä nyt muista" tai sitten vastaa ihan pieleen. Ääh. Taas mä joudun vääntämään rautalangasta ja opettamaan koko alueen sille itse alkutekijöistä lähtien ja aikaa palaa. Miksi tuo lapsi ei voi olla niin lahjakas kielissä kuin minä...

*turhaa jupinaa*

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ueimmille lapsille tarvitaan oppimiseen porkkanaa eikä keppiä. Itse adhd-ihmisenä voin sanoa että jos väkisin pakotetaan niin siitä lukemisesta ei tule mitään. Onneksi äitini kysyi minulta että mikä siinä opettelemisessa on vaikeaa.

Kysykää joskus lapsiltanne että mikä tuntuu vaikealta niissä aineissa, missä he eivät pärjää.

Kyse voi olla lukihäiröstä tai ihan vain yksinkertaisesti siitä ettei lapsi jaksa keskittyä aiheeseen.

Kaikkein idioottimaisinta on sanoa lapselle että hänen PITÄÄ saada hyviä numeroita kun minäkin sain hyviä numeroita. Hei haloo! Lapsi kokee silloin itsensä riittämättömäksi ja tyhmäksi.

Ja kyllä se lapsi vaistoaa vanhemmista jos he eivät auta mielellään.

Vierailija
2/39 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole perimältäni mikään hyvä, mutta pinnistelemällä ja kovalla lukemisella on minun suvussani totuttu saamaan hyviä numeroita. Aina kyllä harmitti paras kaverini, joka minimaalisella työllä oppi jo tunneilla kaikki asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suju, niin vaadi tukiopetusta. Hauku ope pehmeästi siitä, että lapsesi ei hänen ohjauksellaan pysty saamaan parempia arvosanoja. Opettajan tehtävä on myös hoitaa tuo opettelu ja lukutekniikka kuntoon.

Vierailija
4/39 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et niiden tunneilla ei opi ja sit jos vanhemmat ei kotona neuvo niin no tuloksen tiedättekin

lisäksi joissain kouluissa/luokissa on niin kova meno ja melsket, että open aika menee kurinpitämiseen. En uskonut ennenkuin kävin katsomassa.

Vierailija
5/39 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukiopetusta lapsellesi ja sitä, että opettaja opettaa lapsellesi opiskelutekniikkaa. Opettajalta tullut neuvo ehkä on lapsen mielestä tärkeämpi kuin vanhemmalta tullut.

Vierailija
6/39 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikas karvasta todeta. En ole mikään orjapiiskuri tai hikipinkoäiti. Mutta itselle opiskelu vaan on ollut aina niin mukavaa, ja tohtoriksi asti olen väitellyt ilman kauheata pingotusta ja hikoilua. No mutta mun poika, voi ei, ihan tavallinen kasin oppilas, mutta vitsi kun sillä ei meinaa ne asiat painua kaaliin sitten millään!! Ollut myös tukiopetuksessa. Jokaisella omat taitonsa ja vahvuutensa, koetan olla stressaamatta... Nykyään (5-lk) huolehtii itse omat läksynsä, mutta kyllä mulla on ehtinyt näinä vuosina monta krt palaa pinna ja hihat. Ja olen leikkimielisesti paukuttanut kirjalla poikaa päähään, että eikö tämä tieto uppoa sinne sitten millään!

Vierailija
7/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene itse aikaisemmin mukaan.

Munkaan lapseni ei ole "yhtä lahjakas kuin minä" kielissä vaan isosti onglemainen. Yritän kuitenkin opettaa asiat sitä mukaa kun ne koulussakin tulevat esiin, ettei se jäisi sitten siihen viimeiseen kokeenaluspäivään. TOsi on, että koulussa lapsi ei saa opetuksesta irti.

Vierailija
8/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene itse aikaisemmin mukaan. Munkaan lapseni ei ole "yhtä lahjakas kuin minä" kielissä vaan isosti onglemainen. Yritän kuitenkin opettaa asiat sitä mukaa kun ne koulussakin tulevat esiin, ettei se jäisi sitten siihen viimeiseen kokeenaluspäivään. TOsi on, että koulussa lapsi ei saa opetuksesta irti.

vielä ei mitään hätää ole. kappaleita ei ole montaa. kyllä ne lapsen päähän painuu, kunhan jaksan tehdä töitä sen eteen. Mutta harmittaa niin älyttömästi, että minä joudun ne sille opettamaan, kun olisi kiva että oppisi ihan koulun opein.

ap

Vierailija
9/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs menetelmillä saat ne opit parhaiten painumaan päähän?

Vierailija
10/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se rasittava ja raivostuttavaa että joutuu opettamaan koko koealueen lapselle. Koulu on lapsen työ ja opettaminen on open hommaa mutta niin vain joutuu täälläkäin äiti open hommiin...

Vierailija
11/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkää evvk! Osaa puhua ranskaa ihan hyvin, mutta ei pidä kielioppia ollenkaan tärkeänä. Valitettavasti se koulunumeroihin kuitenkin vaikuttaa aikalailla.

Vierailija
12/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojen muistamisessa vai kieliopissa?

Vierailija
13/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanojen opettelu EI todellakaan ole open vastuulla, vaan se on asia, joka tehdään kotona! Naivia kuvitella, että ope saisi jotenkin ujutettua nuo opeteltavat sanat kaikkien lasten mieliin. Osa oppii ne tunneilla melko helposti, osa ei, ja silloin ne on kotihommana opeteltava.

Satavarmasti ope käy kappaleet + kielioppiasiat koulussa läpi, mutta ehkä ne kaikki pienet piltit, eivät jaksa keskittyä niinkuin pitäisi.

Omien lasteni kanssa luen kappaleet useamman kerran viikossa läpi, pyydän suomentamaan ja laitan lukemaan sanoja. He pärjäävät hyvin, mutta vain siksi, että en ole antanut heidän mennä siitä, missä aita on matalin, vaan olen laittanut heidät hommiin!

Kannattaa muistaa, että ainoastaan sanakirjassa menestys tulee ennen työntekoa. Tämän ruikutus kuvaa juuri tämän päivän ihmisiä; mikään ei saisi aiheuttaa "työntekoa", kaikki pitäisi tapahtua "helposti" ja mielellään niin, että vanhempien ei tarvitse korviaan loksauttaa lastensa eteen.

Ottakaa vastuu lapsistanne ja heidän opiskelutavoistaan!

Vierailija
14/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanojen opettelu EI todellakaan ole open vastuulla, vaan se on asia, joka tehdään kotona! Naivia kuvitella, että ope saisi jotenkin ujutettua nuo opeteltavat sanat kaikkien lasten mieliin. Osa oppii ne tunneilla melko helposti, osa ei, ja silloin ne on kotihommana opeteltava.

Satavarmasti ope käy kappaleet + kielioppiasiat koulussa läpi, mutta ehkä ne kaikki pienet piltit, eivät jaksa keskittyä niinkuin pitäisi.

Omien lasteni kanssa luen kappaleet useamman kerran viikossa läpi, pyydän suomentamaan ja laitan lukemaan sanoja. He pärjäävät hyvin, mutta vain siksi, että en ole antanut heidän mennä siitä, missä aita on matalin, vaan olen laittanut heidät hommiin!

Kannattaa muistaa, että ainoastaan sanakirjassa menestys tulee ennen työntekoa. Tämän ruikutus kuvaa juuri tämän päivän ihmisiä; mikään ei saisi aiheuttaa "työntekoa", kaikki pitäisi tapahtua "helposti" ja mielellään niin, että vanhempien ei tarvitse korviaan loksauttaa lastensa eteen.

Ottakaa vastuu lapsistanne ja heidän opiskelutavoistaan!

Tässä ketjussa kun olikin kovin monta äitiä, jotka eivät panneet lapsiaan töihin. Joillain on katsos vaikeuksia siitä huolimatta.

Vierailija
15/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paras vaan relata vähän. Yrittäkää opettaa sen verran, kun jaksatte, mutta ei kannata ottaa hermoon siitä, että lapsi ei vaikuta innostuneelta tai ei osaa vastata.

Opettakaa sen verran, kun lapsi on vastaanottavainen ja kannustakaa, vaikka tulisi seiska kokeesta. Elämää tämä vaan on ja koulu vaan osa sitä.

Monet politiikotkin on olleet jotain kutosen oppilaita koulussa.

En ole aina ajatellut näin, mutta elämä on opettanut relaamaan vähän.

Vierailija
16/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et niiden tunneilla ei opi

ja sit jos vanhemmat ei kotona neuvo niin no tuloksen tiedättekin

Vierailija
17/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa sen verran, kun lapsi on vastaanottavainen ja kannustakaa, vaikka tulisi seiska kokeesta. Elämää tämä vaan on ja koulu vaan osa sitä.

kun mun lapsi saa seiskan enkunkokeesta niin se on onnistunut täydellisesti. Me päästään hirveällä taistelulla just kuutoseen.

Vierailija
18/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on neljännellä ja pelkkää kymppiä tulee kokeista. Ja mä oon ihan häkeltynyt sillä mulla on auttamattoman huono kielipää. Mä en varmasti saisi pojan kokeista seiskaa parempaa enkä mä uskalla sitä edes neuvoa kun pelkään että neuvon väärin. Mä ymmärrän kyllä englantia hyvin, mutta jostain syystä puhe ei luonnistu kieliopeista puhumattakaan. Mutta voitte uskoa että olen kiitollinen pojan kielipäästä sillä itse kärsin siitä tosi paljon nyt aikuisenakin.

Vierailija
19/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry... Unohdin, että tämä on palsta, jossa on vain täydellisiä vanhempia ja huonoja opettajia. Lapsen kouluongelmathan johtuvat aina opettajasta, ei koskaan vanhemmista tai siitä, mitä vanhemmat heiltä vaativat...

Eikö tuossa yläpuolella aika moni osoittanut syyttävää sormea opettajaa kohtaan? Se on vaan jännä juttu, että miten niiden "huonojenkin opettajien " kohdalla osa lapsista saa kiitettäviä numeroita?

Minua kyllä todellakin kummastuttaa se, että niin moni ajattelee lapsen huonon suoritumisen johtuvan opesta. Miksi se on niin vaikea tajuta, että töitä tekemällä ja lukemalla kyllä pärjää heikompikin lapsi? Ja kaikista lapsista ei vaan yksinkertaisesti ole saamaan kiitettäviä?

Vierailija
20/39 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aina ei ole kyse siitä etteikö lapsi yrittäisi tai tekisi töitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme