Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten virittäisin esteen taaperolle portaisiin kyläpaikassa?

Vierailija
07.03.2010 |

kun siihen ei saa kiinnittää mitään jälkiä jättävää? Ollaan siis menossa muutamaksi päiväksi kyläilemään, ja kyläpaikassa ei ole portteja portaikossa. Minkä viritelmän tekisin, ettei tarvi olla portin vahtina itse koko aikaa?

Mitä viritelmiä teillä on ollut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis mulla oli yks lapsi sen ekan taaperon kanssa niissä portaissa, kaks lasta sen kolmannen taaperon kanssa ja kolme lasta sen neljännen taaperon kanssa ja ihan yksin päivisin kotiäitinä... kyläpaikassa sun tuskin tarvii ruveta kauheesti imuroimaan tai vessoja pesemään ym... ja mun lapsilla siis n. 1 v 8 kk ikäeroa kullakin, että on niitä muita autettu vessahommissa ja muissa...

älä ala syyttelemään tietämättömäksi ja kokemattomaksi ennen kuin tiedät varmasti...

ja ollaan muuten tällä porukalla myös kyläilty muissa paikoissa, joissa portaita eikä lapsiportteja, mm. mummilassa (lähes viikottain), jossa kiviset kierreportaat --- ja siitäkin selvitty hengissä

Vierailija
22/26 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos teillä on portaat, joihin vapaa pääsy niin ei kai ne lasta kiinnosta enää kun ne on koko ajan siinä saatavilla? Ja harjoitustakin varmasti tulee heti niissä kulkemiseen kun lapsi oppii konttaamaan.

Meillä on eri tilanne, sillä lapsi ei ole päässyt juuri koskaan portaisiin, niin ei tajua mitään miten niissä pitäisi kulkea, ja silti olisi ihan koko ajan sinne menossa. Toki opetan valvotusti sitä kulkemista, mutta en pysty tekemään sitä koko aikaa kun lapsi on hereillä.

Eikö siis ole kaikkien kannalta helpointa ja turvallisinta että laitetaan este???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kävi myös niin kerran sukulaisissa, että olohuoneessa istui 5 aikuista ihmistä vahtimassa meidän nuorimmaista, olisiko iältään ollut silloin alle vuoden kun ei vielä kävellyt. Ja itse olin keittiössä ja joku vaisto vaan sanoi katsomaan, mitä lapsi puuhaa niin refleksinomaisesti samantien jouduin hyökkäämään lapsen perään ja juuri ja juuri sain nilkasta kii kun lapsi oli portaissa.

Eli se, että lapsen perään katsoo montakin aikuista ei aina takaa sitä, että mitään ei voisi todella nopealle taaperolle sattua. Koska nämäkin kaikki 5 aikuista oli ihan äimänä, että mitä ihmettä juuri tapahtui kun lapsi sekunti sitten istui yhden vieressä lattialla, ts. riittää se muutama sekunti kun jokainen katsoo erisuuntaan..

Vierailija
24/26 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä menis enää ikinä! Kotona kyllä sujuu, mutta kylässä utelias taapero tutki kaikki paikat enkä minä istahtanut hetkeksikään parin päivän aikana. Isäntäväki vaan huokaili kun lapsi kävi läpi kaikki vaaranpaikat ja melkein tuhosi alahyllyjen lasiesineitä ym. Ainut positiivinen asia oli se, että ihan valehtelematta laihduin pysyvästi pari kiloa tuolla viikonloppureissulla :D Nykyään me kyläillään vaan sellaisissa paikoissa, jossa vähän edes ymmärretään lapsiperheen todellisuutta eli muutaman kaveriperheen luona. Otetaan suku ohjelmistoon taas, kun lapset vähän kasvaa :)

Vierailija
25/26 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään ollut silloin vielä kotona portaita, joten ne kiinnosti kovasti. Pari kuukautta tästä eteenpäin muutimme kaksikerroksiseen taloon ja alkuun oli portit ja yläpäässä on edelleen, mutta sekään ei ole enää käytössä. Nopeasti oppivat molemmat lapset kulkemaan itsenäisesti portaat.

Tuo on totta, jos kotona on portaat niin lapset oppivat hyvinkin nopeasti niissä ketteriksi. Mutta jos ei ole niin se kulkeminen saattaa samanikäiseltä lapselta olla oikeasti todella vaikeaa..

Eli ap:lle vielä, toivottavasti keksit jotain. meillä mökillä viritetään aina sellainen oviportti ihan vaan alkeellisesti portaiden alapäähän (yläpäässä on jo rakennusmääräyksistä johtuen portti) narulla, se ainakin hidastaa portaisiin menoa ja kolisee sen verran jos siitä joku koittaa mennä.

25

Vierailija
26/26 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tätä sävyä täällä! Aikuiset ihmiset alkaa taas sättimään toisiaan. Aloitus oli vaan avunpyyntö, ei tartte taas kaikkien alkaa paasaaan omasta elämästä tyyliin "mulla oli 6 lasta, oli kotiäiti ja valvoin kaikki lapset ilman mitään apua".

Mun mielestä voi vastata asiallisesti vaan tuohon, ett mitä laittaa esteeksi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi