Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monestikko viikosa te pesette vessan?

Vierailija
07.03.2010 |

Yhdessä ketjusa yks äiti kertoi pesevänsä pytyn kaks kertaa viikosa. Siis täh? Mä hyvä ku jaksan pestä kerran kahesa viikosa.. Tarkotus olis kyllä joka viikko pestä mutta ei aina jaksa. Kunpa mieskin osallistuisi siivouksiin..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin lehden käteen tuoksi 3 minuutiksi :)

Vessa meillä pestään kerran viikossa, jos tulossa vieraita, niin pestään ennen heidän tuloaan. 2 vessaa meillä.

Vierailija
22/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeasti tarvi mitään pesuainetta. Pelkkä vesi kyllä riittää.

...monta kertaa päivässä kloriitilla, huh huh...*päivittelee*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

[/quote]

desinfioivilla pesuaineilla saa pestä noin usein. Kotona jopa kerta viikkoon voi olla liikaa. Lisäksi mun käsittääkseni edes desinfioivia pesuaineita ei saisi säilyttää laimennettuina, koska eivät säil, kun niiden koostumusta muutetaan. Mä olen lukio- ja opiskeluaikana työskennellyt monta vuotta siivoojana, ja saanut koulutusta siivoustyön ohjaajilta ja hygieniahoitajilta. Esim. yhdessä päiväkodissa, jossa olin jonkin aikaa siivoojana, mä desinfioin vessat kerran viikossa, ja siellä tosiaan käyttö on hieman kovempaa kuin kotona. Noilla kovilla myrkyillä sä tapat kaikki hyvät bakteerikannat, ja kun ne kuolevat, ne antavat tilaa näille vastustuskykyisille bakteereille, jotka ovatkin sitten vahvempia ja resistentteja ties mille. Jos peset noinkin usein, niin tuskin tarvitset koskaan mitään desinfiointiainetta. Kannattaa käyttää jotain mietoa ainetta (esim. Ecoverin yleispuhdistusaine on tosi hyvä), niin et altista itseäsi ja perhettäsikään millekään koville myrkyille, jotka ovat taatusti haitallisempia, kuin bakteerit.

[/quote]

Jos lupaan vaihtaa sinne pullooni pesutipaksi vaikka tolua? :)

Tuosta säilyvyydestä en tiedä, mutta kerrottakoon vielä että laimennan liuoksen sellaiseksi että siinä on siis puoli litraa vettä ja ehkä teelusikallinen sitä kloriittia.

T. 5 & 17

Vierailija
24/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lupaan vaihtaa sinne pullooni pesutipaksi vaikka tolua? :)

Tuosta säilyvyydestä en tiedä, mutta kerrottakoon vielä että laimennan liuoksen sellaiseksi että siinä on siis puoli litraa vettä ja ehkä teelusikallinen sitä kloriittia.

T. 5 & 17

pahaksi ennen kaikkia teille! Ja tosiaan, noin tiheällä pesulla ja normaalilla perhekäytöllä hyvin mieto aine riittää.

Mulla on sellainen käsitys kyllä - ja itse asiassa olin unohtanut sen, kunnes joku täällä muistutti - että tosiaan tuo aineiden laimentaminen tosiaan vaikuttaa niiden säilyvyyteen. Lakkasin tämän muistettuani laimentamasta aineita, ennen olin pitänyt yleispesuainetta laimennettuna suihkupullossa. Mutta mitä se säilyvyyteen vaikuttaminen sitten käytännössä tarkoittaa, sitä en osaa varmuudella sanoa. Tulisko niihin sitten jotain haitallista bakteerikantaa? Osaisko joku vastata?

Vierailija
25/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulloin riittää pelkkä kuivike

Vierailija
26/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi pestä se pönttö ja sen ympärys ainakin kaksi kertaa viikossa, mutta käytännössä ei tule tehtyä niin. Meillä asustaa minun lisäksi 3 miehen alkua ja yksi mies ja kaikki pissaa seisaallaan.

Vierailija
27/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa pesen vessan kunnolla, joka tarkoittaa, että pesen myös lattian suihkuttamalla sille pesuainetta ja huuhtelemalla pidesuihkulla.

Joka päivä saa olla suihkuttamassa vedellä roiskeita pöntön reunoilta.

Vierailija
28/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta viikkossa riittää meillä , 6 henk perhe ja yks wc , joskus pesen pikasesti enimmät kun tarpeen..

Vierailija
29/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä

eihän se nyt kauaa vie kun laittaa vähän pesuainetta pönttöön ja lavuaariin, harjaa ja pyyhkii.

Vierailija
30/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole ongelma. Mm. sairaaloissa on eritesiivouksia varten pullossa desifioiva aine aina valmiina ja se vaihdetaan kerran kuukaudessa.

Jatkuva desifiointiaineiden käyttö saa aikaiseksi vastustuskykyisiä bakteereja eli kohta niihin ei kloori edes vaikuta.

Mutta klooria ei saisi koskaan laittaa suihkepulloon. Sumuttaminen levittää klooria ilmaan ja sitä joutuu siitä hengítysteihin, iholle, silmiin...

T: siivousteknikko

Vierailija
31/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-henkinen perhe. Meillä wc:n pesu tarkoittaa pöntön ja lavuaarin pesua desinfioivalla aineella, peilin ja muiden pintojen pyyhintää, lattian pesua, pyyhkeiden vaihtoa ja roskiksen tyhjentämistä. Aikaa menee max.10 min/wc.

Jos vieraita tulee viikolla, wc pestään kunnosta riippuen. Harvoin siis kyläilyä viikolla, wc:n pesu aina viikonloppuna.

Vierailija
32/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyyhin hanat, ovenkahvat, lattian, peilin jne. ehkä joka 2. tai 3. päivä.

YÖK, pönttö joka kaksi viikkoa pesemättä... :X.

Vierailija
33/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä miehesi hommiin (Olen itsekin mies). Pesen itse vessat kerran viikossa. Ei ole iso homma sumuttaa tällä http://www.biovasa.fi/puhdistus-desinfiointi-aineet/biokoticlean-kodin-… ja antaa vaikuttaa hetken ennen huuhtelua tai pyyhintää. Enpä tiedä mutta itse en pahemmin piittaa roiskeista reunoilla ja mielummin istuskelen puhtaalla :D

Vierailija
35/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee vieraita, pesen yleensä alakerran vessan, jos on siisi, vaihdan vain käsipyyhkeen.

Vierailija
36/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä. Eli samalla kun imuroidaan, ja välillä pestään lattiat.

No tosin lavuaari pestään nyt tolulla joka kerta kun siinä pesty kakkapyllyä.

Vierailija
37/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pytyt pestään, lavuaarit, hyllyt pyyhitään, lattia imuroidaan tai luututaan. Pyyhket vaihdetaan.

Meitä on 4 henkilöä ja 4 vessaa.

Vierailija
38/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim. vatsatautia tai ripulia perheessä, useemmin.

Vierailija
39/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän alkaa haistakin jos ei useammin pese... Lavuaarit heti kun eivät enää kiillä, ehkä kolmen päivän välein. Eihän siihen mene kuin muutaman minuutti aikaa. Peilejä pyyhin heti kun on jotain tahroja.

Vierailija
40/43 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpahan toinenkin vauhko ketjuun...

jos haluaa pitää oman vessansa siistinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän