Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä alle 13 vuotiaitten facebook jäsenyydestä?

Vierailija
07.03.2010 |

Noita alaikäisiä näyttää liittyneen todella paljon FB:in. Nuorimmat 8-9 vuotiaita mitä tiedän. Saahan sinne asetettua kaikenlaisia listoja, että mitä päivityksiä mitkäkin kaverit saa nähdä. Mutta itse koen sen todella vaikeaksi kun niitä ryhmiä pitäisi olla monia.

Itse olen ratkaissut asian, että laitan statukseen vain sellaista, jonka kaikki saa nähdä. En haluaisi että, joku kaverin kaveri 9-v lukisi minun tekemäni jonkun typerän testin. Tai jonkun kaksimielisen tai typerän päivityksen.

Miksi ylipäätään vanhemmat antavat tehdä noin nuorien fb tilin, vaikka ne farmvillet sun muut kivoja pelejä olisikin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt esim. statuspäivitykset näkyvät kaikille, paitsi tietyille alaikäisille henkilöille. Harvoin siellä mitään kovin hc:tä on, ja kirjoitan aina englanniksi, mutta tämä on helpompaa.

Vierailija
2/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook-profiilin ja äiti/isä kirjoittelee sitten lapsensa nimissä asioita sinne.

Ei voi käsittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyä fb:hen. Ei sinne turhaan niitä ikärajoja aseteta. Oon antanut pelata farmvillea ym. silmieni alla.

Vierailija
4/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinne haluaisi.

Vierailija
5/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ikäraja vois olla korkeampikin, 15 vuotta. Pikkuteinit ovat tosi alttiita esim huijaukselle ja hyväksikäytölle. Tuttavaperheeni 14-vuotiaan profiilissa lukee että "olen kiinnostunut miehistä".

Vierailija
6/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan valehdellut syntymävuoden?

facebook-profiilin ja äiti/isä kirjoittelee sitten lapsensa nimissä asioita sinne.

Ei voi käsittää!

Vierailija
7/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ikäraja voisi hyvin olla 18 v tai edes 15 v, jotta olisi jotain omaa aikuisillekin. EN päästä omia lapsiani!

Vierailija
8/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan valehdellut syntymävuoden?

Ei voi käsittää!

Vierailija
9/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ollut 16-/18-vuotta? Näin ainakin muistelisin lukeneeni ohjeista fb:iin liittyessäni vuonna 2007...

Vierailija
10/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vanhemmat ovat välinpitämättömiä.

Vierailija
11/12 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alle 13-vuotias liittyy fb:iin, hän joutuu väärentämään henkilötietonsa (ikä). Jos vanhempi antaa luvan liittyä, tai jopa avaa tilin/auttaa avaamisessa, mitä hän opettaa lapselle?

Vierailija
12/12 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alle 13 v kavereita jotka ovat kaverieni lapsia.

Joitain kertoja on lapsi julkaissu testin jonka tulos on jotain seksuaalisuuteen liittyvää ja ei välttämättä ymmärrä mitä vastaus tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi