Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisittekö erikoisruokavaliota

Vierailija
06.03.2010 |

noudattavalle jotain omaa tarjotavaa juhliin? Olen kasvissyöjä ja parinkin mieheni sukulaisen luona juhlissa minulle ei ole ollut mitään suolaista tarjottavaa, vaikka sekasyöjille vaihtoehtoja usein 2 tai 3. Ja tosiaan ihan vaikka voileipa riittäisi (voin itse tehdä sen leivän). Meillä juhlissa huomioidaan myös erikoisruokavaliota noudattavat, koska mun mielestä se on ihan perus juttu ja kohteliasta käytöstä.

Olen miettinyt, että josko eivät minusta niin kauheasti piittaa taikka sitten tajua, etten tosiaan voi syödä lihaa. Pitäiskö ottaa ensi kerralla eväsrasia mukaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittää, ettei kasvisruoka sula hyvin mahassa?

ja niuhotuksen pilata koko porukan iloa.

Tarkoittaako tää siis sitä, ettet kunnioita jonkun vakaumusta, et kunnioita jonkun ihmisen makua (esim. äitini ei yksinkertaisesti saata syödä kalaa) vai molempia?

Entäs, jos on vaikka kasvissyöjä siitä syystä, ettei liharuoka oikein sula hyvin? Miten sellaisten kanssa toimitaan? Entäs jos henkilö kärsii vaikkapa sienifobiasta (näitäkin on)?

tällaista tilannetta. Toi on niin köyhä argumentti, kukaan ei syö pelkkää lihaa.

Eikö sinusta sitten porukan fiilistä pilaa niuho emäntä, joka sanoo, että "sori nyt vaan, sä näykit nyt kynsiä, kun et voi syödä tätä mitä me muut syödään." Kukahan tässä on se ilonpilaaja?

Vai onko kyse siitä, että osaat tehdä vain yhtä ruokaa, ja tarjoat sitä aina, välittämättä siitä, tykkääkö syöjät siitä vai ei.

Mutta kerrohan nyt, oliko tuo kommentti tarkoitettu vain kasvissyöjille, vai sellaisillekin ihmisille, jotka eivät vain saata syödä jotain ruokaa, koska se inhottaa? Osaisitko vastata tähän?

Onneksi me ei muuten tunneta!

Vierailija
22/23 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalia vatsavaivoja? Jopa sappikipuja ja närästystä! Ehkä et ole näistä kasvisruoan aiheuttamista vaikeuksista tietoinen, koska usein sekaruoan syöjät eivät ole erityisen niuhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalia vatsavaivoja? Jopa sappikipuja ja närästystä! Ehkä et ole näistä kasvisruoan aiheuttamista vaikeuksista tietoinen, koska usein sekaruoan syöjät eivät ole erityisen niuhoja.

Syötkä sä sitten vain pelkkää lihaa, vai onko kasvikset sun ruokavaliossa lähinnä ranskiksia?

Mä kyllä aina oletan, että ihmiset kertovat etukäteen, jos joku ruoka-aine ei sovi. Ja meillehän ei ole pakko tulla kylään, vapaaehtoisesti ovat kaikki tulleet, ja vieläpä monet ovat kutsuneet itse itsensä syömään, kun niin tykkäävät mun ruuista.

Sekasyöjät, nuo yhteiskunnan jalot tukipilarit, eivät koskaan nirsoile ja valita ruuasta...not!

Kuule, jos aiot keskustella itse keksityin argumentein, etkä edes vastaa kysymyksiin, niin kannattaisko vaan olla ihan hiljaa?