imetys ehkäisynä
onko joku tullut raskaaksi imetyksen aikana? minkä ikäinen vauvasi on silloin ollut?
Kommentit (6)
en kysynyt onko imetys ehkäisykeino.. kysyin kokemuksianne! voi jättää vastaamatta jos ei ole kyseisestä kokemusta. ap
Ystäväni tuli raskaaksi vauvan ollessa 6 kk. Menkat eivät olleet hänellä alkaneet välissä ollenkaan.
on tullut raskaaksi imettäessään. Ei menkkoja välissä ollenka. Ikäeroa lapsille tuli 1v 2kk ja toisessa tapauksessa olisi tullut ikäeroa 1v.
imetys veteli viimeisiään,aika harvakseltaan enää tyttöä syötin muutaman kerran päivässä
vaikka ei ehkäisyä ole käytettykään, kummillakaan kerroilla. Hormonitoiminta on alkanut vasta kun viimeinenkin imaus vedetty eli reilusti 1v:nä.
Olen lukenut että 20-30% alkaa hyvin nopeasti synnytksen jälkeen imetyksestä huolimatta. Muuten imetys ehkäisee hyvin jos imettää 4h välein myös yöllä ei lapsi saa mitään muuta kuin äidin maitoa.
Itse olen huomannut hormonitoiminnan alkmisen omasta kropastani ennen ekoja menkkoja. Itse asiassa jo melko hyvissä ajoin pikkuhiljaa.
niin varsinainen ehkäisy on tarpeen