Miehet, joille ero tullut yllätyksenä
Miksi ero oli yllätys, kun jälkeenpäin asiaa olette miettineet.
Oliko yhteys kumppaniin hiipunut, mitään merkkejä "ilmassa" ennalta?
Kommentit (22)
Kokemusperäisesti, useammalle tuntemalleni tullut yllättäen.
Naiset ilmeisesti työstävät, siihen päädyttyään, eroa mielessään pidempään.
Sitten vasta kertovat.
Shokkierot on pahoja, jää traumat.
Siksi kun vielä edellisellä tapaamisella kaikki oli naisen mielestä niin onnea ja auvoa ja olin parasta ikinä. Useampikin vastaava kokemus ollut. Avioero aikanaan ei tullut täysin yllätyksenä, mutta kyllä se silti koville otti. Luotto naisiin parisuhdemielessä on kyllä mennyt.
Joissain suhteissa/liitoissa vaan eletään ja ollaan. Sitten toinen kyllästyy ja alkaa irrottautua.
Eikä osaa kertoa toiselle missä mennään.
Exälleni eromme tuli aivan puskista. Vaikka olin lukemattomia kertoja yrittänyt saada hänet heräämään parisuhteemme ongelmiin ja että jos mikään ei muutu, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin eroaminen. Keskustelemaan ei alkanut, koska hänen mielestään mitään ongelmia ei ollut. Hän ei osallistunut kotitöihin, lasten virallisten asioiden hoito ja suurimmalta osin kasvattaminenkin oli vastuullani. Mies joi viikonloppuisin vähintään toisena päivänä itsensä tolkuttomaan känniin ja seuraava päivä meni toipuessa, ellei sama ralli alkanut uudestaan.
Kun hain sitten eroa, tuli se täysin salamana kirkkaalta taivaalta hänelle. Kertoo vain siitä, ettei uskonut minun koskaan lähtevän ja uskoi voivansa elää loputtomasti mieslapsena mukana. Eron jälkeen alkoi katkera asioiden hankaloittaminen ja lasten manipuloiminen minua vastaan. Onneksi erosin viimeistään tuolloin, hyvin paljon aiemmin olisi pitänyt jo lähteä. Samanlaisia tarinoita olen kuullut muualtakin ja joka kerta mietin, kuinka täydellisen pihalla ihmiset ovat omasta elämästään, parisuhteestaan ja ympäröivästä todellisuudesta näissä tapaukissa...
Yllätyksenä tulee usein se, että nainen pitää sanansa eikä vaan valita ja jatka samaa rataa kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyksenä tulee usein se, että nainen pitää sanansa eikä vaan valita ja jatka samaa rataa kuin ennenkin.
Tämähän se. Itse varoitin exää useamman kerran, että ero tulee, jos asiat eivät muutu. Sitten oli yllätys, kun lopulta toteutin uhkaukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Itse varoitin exää useamman kerran, että ero tulee, jos asiat eivät muutu. Sitten oli yllätys, kun lopulta toteutin uhkaukseni.
Meillä kävi sama. Kaks vuotta yritin puhua, anella, keskustella, tarjosin keppiä ja porkkanaa, ehdotin pariterapiaa Vastuu kodin pyörittämisestä vaan oli ja pysyi mun harteilla. Lisäksi mies oli holtiton mm. raha-asioissa. Kun mikään ei muuttunu, toteutin sen, mistä olin jo monesti varoittanut eli ilmoitin erosta. Miehelle se tuli kuulemma täysin yllätyksenä.
Onkohan se pelkoa nähdä ja hyväksyä tosiasiat.
Joutua työstämään itse ja yhdessä jos haluaa toimivan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mun entiselle miehelleni ero tuli ihan puskista, kun hän jäi kiinni sivusuhteesta. Olisi halunnut jatkaa mun kanssani vanhaan malliin.
Oletko mies? Miksi vastaat ketjuun?
Ap kysyy miehiltä näiden kokemuksista.
Naiset täyttävät ketjun katkerilla vuodatuksillaan.
Yllättyneitä?
Näyttää miehet vähemmistönä vastailevan, kaikkien kokemukset ja rakentavat vastaukset tervetulleita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Olin 45 kun erosin - olin lupaukseni mukaan odottanut, että lapset muuttivat ensin pois kotoa - ja sitten tuli miehelle AIVAN YLLÄTYKSENÄ että itse muutin pois. Voi voi.
Olisi kiva kyllä kuulla miesten tarinoita. Jos toinen on jo vuosia halunnut puhua ongelmista, niin miten se ero voi tulla yllätyksenä?
Ehkä yllätyksenä tuleekin se, että nainen oikeasti haluaa erota, ei se että suhteessa oli ongelmia ja että nainen oli onneton. Sillä ei vain ollut mitään väliä.
Naisilla se usein on sitä "pitäisihän sun tietää kertomattakin miksi mulla on paha mieli" joten siksi moni asia tulee yllätyksenä. Ehkä vähän ovia suljetaan voimallisemmin merkkinä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy miehiltä näiden kokemuksista.
Naiset täyttävät ketjun katkerilla vuodatuksillaan.
Yllättyneitä?
Hellanlettas sentään. Ja mitä sitten?
Tiedän useamman tapauksen missä ongelmista on yritetty puhua. Miestä on jopa pyydetty pariterapiaan jne.
Nainen on selvästi sanonut useaan otteeseen, että tietyt asiat tulevat johtamaan eroon. Muutosta ei ole tapahtunut parempaan suuntaan ja lopulta kun lapset on olleet isompia nainen on eronnut kun puhuminen ei ole auttanut.
Mies on sitten valittanut kuinka puskista se ero tuli...
Monille miehille taitaa olla yllätys, että naiset todella ovat tarkoittaneet sitä kaikkea mitä sanovat ja mistä on kyllä yritetty puhua ja varoittaa
Jaa-a, mun entiselle miehelleni ero tuli ihan puskista, kun hän jäi kiinni sivusuhteesta. Olisi halunnut jatkaa mun kanssani vanhaan malliin.