Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annatte tytärtenne meikata ala-asteella?

Vierailija
05.03.2010 |

Lapseni on neljännellä luokalla. Jokin aika sitten leukani loksahti, eikä ole vieläkään oikein mennyt paikoilleen, kun näin hänen luokkakaverillansa ripsiväriä ja jonkinlaista kajalin yritystä. Miksi annatte lastenne meikata jo ala-asteella? Tuntuu, että kuudennen luokan tytöistä naamaansa piirtelee jo enemmistö. Tuntuu ihan hullulta tällainen.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki on vain miehen miellyttämistä varten.

Olen opettanut tyttöni hyväksymään itsensä sellaisenaan. Meillä ei saa koristautua, eikä korostaa itseään. Se kaikki on saatanasta ja tarkoitettu vain miesten miellyttämiseksi.

En ymmärrä äitejä, jotka antaa tyttölapsen katsella itseään peilistä ja laittaa tukkaansa ja vaihdella vaatteita ja panna hameita päälle.Se kaikki on säälittävää ja saa pedofiilit liikkeelle ja herättää heissä himoja.

Vierailija
82/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsella ekaluokkailainen tyttö.. ihmettelen kans kovasti miten nuorena sitä saa tytöt meikata.. on ripsaria ja luomiväriä.. miksei lapset voi olla lapsia.. en ymmärrä.. ja ensinnäkin ihonhoito tuskin on kovin monen lapsen hallinnassa.. ja tollasia kemiallisia tököttejä käyttävät.. tuskin moni vanhempi on ostanu pienille tytöilleen puhdistusaineiita yms.. ei tod tee hyvää iholle meikit..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

En ymmärrä äitejä, jotka antaa tyttölapsen katsella itseään peilistä ja laittaa tukkaansa ja vaihdella vaatteita ja panna hameita päälle."

kai sitä ny saa pukeutua ja käyttää hameita.. eri asia käyttääkö jotain minimittasia.. aikuisista lapset tietty mallia ottaa..

mut koulussa helposti haukutaan jos on erilainen..

Vierailija
84/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki on vain miehen miellyttämistä varten.

Olen opettanut tyttöni hyväksymään itsensä sellaisenaan. Meillä ei saa koristautua, eikä korostaa itseään. Se kaikki on saatanasta ja tarkoitettu vain miesten miellyttämiseksi.

En ymmärrä äitejä, jotka antaa tyttölapsen katsella itseään peilistä ja laittaa tukkaansa ja vaihdella vaatteita ja panna hameita päälle.Se kaikki on säälittävää ja saa pedofiilit liikkeelle ja herättää heissä himoja.

Vierailija
85/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ripsari tuskin saisi vahinkoa aikaan, eihän se oikeastaan edes ole iholla...?

Ainakin esikoinen osaisi kysyä perustelua sille, miten voi olla eroa esim 10vuotiaan ja 12 vuotiaan iholla (onneksi on poika!).

- perusteluja kysellyt

Vierailija
86/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alaastella vielä aika heikko itsetunto..5-6 luokalla! Melko hankalaa toi ikä...Olin juuri sillon useinkin puhkeamassa kukkaan kuten isäni tapasi sanoa...oeli finni ongelmia...jos joku olisi silloin minulta kieltänyt peitepuikon puuterin ja ripsarin käytö..olisin tehnyt sen kuitenkin salaa ja kiinnijäätyäni veikkaan että olisin nostanut ihan sairaan kapinan!

Itsekkin meikkaan jopa kauppareisulle...(minulla aina ollu melko huono iho ja epätasoinen väri kasvoissa) ni lapset sitä seuraa vierestä...ja kyselee saako hänki...ni olen leikiläni laittanut vaikka puuteria..vaikka huiskassa ei mitään olekaan tämä kelpaa toistaseksi :D Itse en aijo kieltää meikkejä vaan juuri opstaa kauniiseen meikkiin..ettei sitten tarvii tälläsiä pikkujutuja ruveta salailemaan, jos meikkauksesta tulee noin suuri asia vanhemmille..ni miten luulette että tulee sitten myöhemmin kyselemään isommista jutuista!

Enkä tajua miten meikkaus oisi jotenkin naista alentavaa...joo enkä tee sitä pelkästään miesten takia :D vaan koska oikeesti naamani sävyt muistuttavat korppikotkan naamaa jos en millään sitä korjaa!

Ja sitä paitsi miehetkii nykysi käyttää meikkiä...anatteko sitten niille pojille luvan peitepuikon käyttöön jos sitä tulevat kyselemään!

Vierailija
87/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiväri ohentaa ripsiä...ja itelläni ainakin oma ripsien väri haaalentunut kovasti jatkuvan ripsarin käytön ansiosta!

Ja olen sama joka tuossa muutama viesti aiemmin puolusti meikkaamista!

Vierailija
88/100 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa sitten.

Tekiköhän poika sen miehiä miellyttääkseen..hmmm...

Minulla oli alaastella vielä aika heikko itsetunto..5-6 luokalla! Melko hankalaa toi ikä...Olin juuri sillon useinkin puhkeamassa kukkaan kuten isäni tapasi sanoa...oeli finni ongelmia...jos joku olisi silloin minulta kieltänyt peitepuikon puuterin ja ripsarin käytö..olisin tehnyt sen kuitenkin salaa ja kiinnijäätyäni veikkaan että olisin nostanut ihan sairaan kapinan!

Itsekkin meikkaan jopa kauppareisulle...(minulla aina ollu melko huono iho ja epätasoinen väri kasvoissa) ni lapset sitä seuraa vierestä...ja kyselee saako hänki...ni olen leikiläni laittanut vaikka puuteria..vaikka huiskassa ei mitään olekaan tämä kelpaa toistaseksi :D Itse en aijo kieltää meikkejä vaan juuri opstaa kauniiseen meikkiin..ettei sitten tarvii tälläsiä pikkujutuja ruveta salailemaan, jos meikkauksesta tulee noin suuri asia vanhemmille..ni miten luulette että tulee sitten myöhemmin kyselemään isommista jutuista!

Enkä tajua miten meikkaus oisi jotenkin naista alentavaa...joo enkä tee sitä pelkästään miesten takia :D vaan koska oikeesti naamani sävyt muistuttavat korppikotkan naamaa jos en millään sitä korjaa!

Ja sitä paitsi miehetkii nykysi käyttää meikkiä...anatteko sitten niille pojille luvan peitepuikon käyttöön jos sitä tulevat kyselemään!

Vierailija
89/100 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan, oon 15 vee suomenruotsalainen tyttö, jonka äiti on laivalla töissä, eli joka toinen viikko kotona, joka toinen töissä. Eli äidille en ekana menisi kertomaan mun suruistani ja pienenä pojat kiusas, kun isä puhuu ruotsia. Mutta arvatkaapas, välitinkö hittoakaan.

Mun elämäni menee kutakuinkin loistavasti, koska mun vanhemmat ei yritä elää mun elämää mun puolesta, niinku monet täällä näyttää tekevän. Mä sain leikkiä niitä leikkejä, joita halusin, kenen kanssa halusin, ja aloin meikata kouluun yläasteella. Oon nyt menossa ysille, ja monet mun kaverit sais meikata jos haluis, mut ei haluu, ja monet saa meikata ja meikkaa. _Se on jokasen oma asia._

Vaikka vähän ehkä itekin kauhistelen sääriään ajelevia kakkosluokkalaisia, ja seiskaluokkalaisia, jotka meikkaavat sentin pakkelikerroksen ja "hämähäkkiripset" joka päivä kouluun. !Mutta! tein niin itekin seiskalla, kun olin vasta alkanut meikkaamaan, se on ihan normaalia. Ihmisillä on vaan tapana unohtaa, mitä nuoruudessa teki, varsinkin kaikki mokat. Mun äitini myöntää, että käytti sinistä ripsaria kun oli nuori, ja sanoo, että me saadaan meikata ninkuin halutaan, mutta me sitten itse kestetään se mahdollinen häpeä, kun myöhemmin katotaan nuoruudenkuvia. Äitien pitäis vähän rajottaa tyttäriensä elämän kontrollointia, se ei auta yhtään mihinkään, teijän laps alkaa korkeintaan aatella, ettei voi kertoo teille elämästään, jos sen pitää salata asioita, ja esim. meikata salaa.

Vierailija
90/100 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunanraikkaat, meikittömät lapset! ;)

Eikä niitten äideillä ole omaa elämää. Onkohan noilla Hennesin mainoksen lapsilla puuteria ja ripsiväriä? Onko fotoshopattu?

Minusta jokasella on oma mieltymys meikkiin ja siihen miten hillittyä sen tulisi olla. Aivan varmasti on lapsia joiden äidit meikkaa, muttei lapset ja päinvastoin.

Se että joku aikuinen sanoo että lapsi on huora, on tämmönen ihminen minusta sairas. Pikaisesti vaatisi poliisiasiaa tuollaset solvaamiset.

Vierailija
91/100 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus mikä Jeeeeesustelija Tampio

Vierailija
92/100 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta. 70-luvulla kaikki käytti roll-on huulikiiltoa. Kutosluokalla naapuriluokan "kovistyttö" oli täydessä meikissä ja tukka värjätty joka toinen viikko eri väriseksi.

Vierailija
93/100 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Itse aloitin 13 v.
Lapset huomaavat kyllä kuka osaa meikata. Jos luokkatoverin meikkaus on sitä että se luomiväri on sormella lääpitty epämääräsesti ympäri silmiä ja huulikiillot poskia pitkin ja poskipunaa kunnon läntit, siitä huomautetaan kyllä. Joskus jopa aika ilkeällä tavalla, sen tytöt osaavat. Kyllä monen lapsen meikkaustaidot on tuolla tasolla ja häpeän kyllä vanhempia jotka antavat lapsen kulkea noin. Itsepähän siinä nolaavat itsensä. Ymmärrän kyllä huulikiillon ja vaikka hajuveden. Mutta kyllä ne meikit kuuluvat vasta myöhempään ikään.

Moni lapsi omistaa meikkejä, mutta kuinka moni omistaa kunnolliset meikinpoistoaineet? Lapsen iho siinä kärsii kun ei ne meikit peseydy pois kokonaan vedellä, eikä lapset tajua sitö, kuinka tärkeää se kasvojen ihon puhtaus on.

Mutta niinkuin sanoin, oma asia. Toivottavasti jälkeenpäin viimeistään tajutaan asia.

Vierailija
94/100 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 21.vuotias äiti ja mulla on 4-vuotias lapsi, ja en TOSIAAN antais sen meikata ennen ko on siel ylä-asteella. pelkään oikeesti laittaa sitä mihinkä kouluun sitten kun tulee sen aika, jos siitä tulee tommonen mitä nuo kersat tuppaa olemaan tuolla kampissa kun niitä katselee.... :--D

Vierailija
95/100 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ei pitäisi alkaa värjät hiuksia alle 16v. jos ei myöhemminkään. Jos näin nuorena antaa lapselleen luvan alkaa käyttää näitä myrkkyjä voikin hankkia lapselleen rippilahjaksi peruukin tai viimeistään YO juhliin.

On mennyt tosi älyttömäksi ettei lapset saa olla lapsia edes sitä lyhyttä lapsuusaikaa vaan heti jo eskarilaisena pitää syöksyä tähän tosielämä-markkinapelleilyyn, kun "meijän tyttö on jo niin aikava ja fiksu". Sairasta.

Vierailija
96/100 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyn että onko tämä provokaatiota vai totta.Jos on totta niin en edes tiedä mitä ajatella.Oletko sinä sairas?

Vierailija
97/100 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

GAASH PEACE..
Oon ite nyt kutosel ja alotin ripsarin käytön vitosen joululoman jälkee (sain semmosen joululahjaks, koska toivoin) sit nyt kutosel oon alkanu käyttää puuterii,ripsarii,kulmakynää,kajaalia ja taivutinta.. ja mulle on aina sanottu vain positiivisia juttuja meikistäni.
JA TÄMÄ ON _MINUN_ MP:
En oikee ymmärrä aikuisii jotka sanoo et lapset ei saa meikata ala-asteel tai vaik viel yläästeelkaa ? Kusiis mäki meikkaan koska tykkään enemmän itsestäni meikattuna se motivoi mua enemmän asioihin must on tullu rohkeempi meikin myötä koska se saa mut itsevarmemmaks.. en vaa osais aatella et mun vanhemmat sanois mulle kutosel the akward "saat meikata vasta yläasteella,koska en pidä että lapseni meikkaa jo kuudennella. Vaikka kuinka hyvin meikkaisitkin"

Viel toho et jo kuudennel + yläasteel yritetää olla jo aikuismaisii:
Kyllä haluan olla jo aikuismaisempi enkä leikkii enää barbeil tai mtn muitakaa leikkei..koska must se ei enää sovi mun ikään khyl muut 12vuotiaat saa tehä mitä haluu mut mä en.. mulle ei kukaa aikuine sano "sun pitäis viel leikkii" ei.. EI MINUN PIDÄ vaan joidenki jotka itse haluavat.. ja jokaisen kehitys alkaa vähän eri vaiheis

Mul on jo poikaystävä ollut jo vitoskutos kesälomalta asti se on kuiteski vaa halailuu,käsist pitämist ja välil pikku pusui

Jöö ei mul muuta mut täs MUN MIELIPIDE asiasta kiituuusss

Vierailija
98/100 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI VITTU HEI
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:51"]GAASH PEACE..
Oon ite nyt kutosel ja alotin ripsarin käytön vitosen joululoman jälkee (sain semmosen joululahjaks, koska toivoin) sit nyt kutosel oon alkanu käyttää puuterii,ripsarii,kulmakynää,kajaalia ja taivutinta.. ja mulle on aina sanottu vain positiivisia juttuja meikistäni.
JA TÄMÄ ON _MINUN_ MP:
En oikee ymmärrä aikuisii jotka sanoo et lapset ei saa meikata ala-asteel tai vaik viel yläästeelkaa ? Kusiis mäki meikkaan koska tykkään enemmän itsestäni meikattuna se motivoi mua enemmän asioihin must on tullu rohkeempi meikin myötä koska se saa mut itsevarmemmaks.. en vaa osais aatella et mun vanhemmat sanois mulle kutosel the akward "saat meikata vasta yläasteella,koska en pidä että lapseni meikkaa jo kuudennella. Vaikka kuinka hyvin meikkaisitkin"

Viel toho et jo kuudennel + yläasteel yritetää olla jo aikuismaisii:
Kyllä haluan olla jo aikuismaisempi enkä leikkii enää barbeil tai mtn muitakaa leikkei..koska must se ei enää sovi mun ikään khyl muut 12vuotiaat saa tehä mitä haluu mut mä en.. mulle ei kukaa aikuine sano "sun pitäis viel leikkii" ei.. EI MINUN PIDÄ vaan joidenki jotka itse haluavat.. ja jokaisen kehitys alkaa vähän eri vaiheis

Mul on jo poikaystävä ollut jo vitoskutos kesälomalta asti se on kuiteski vaa halailuu,käsist pitämist ja välil pikku pusui

Jöö ei mul muuta mut täs MUN MIELIPIDE asiasta kiituuusss
[/quote]
NIIIN samaa mieltä propsit sulle :33 oon saman ikäne ku sä ja täysin samas tilantees bf jne. Mut alotin meikin koska silloin ei "haukuttu" semmoiseksi joka wi huolehdi itsestäään. Mut ily sulle täysin samaa mieltä sanokaa mitä sanotte ton teksrin kirjottaja on oikees must♥

Vierailija
99/100 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt seiskalla. Ja minulla on paha akne. Ja naama punottaa vähän väliä. Ja oon alkanu käyttää ripsaria kohtuulla vitosella. Enkä sitäkään säännöllisesti. Kutosella meikkasin jo niin että peitin aknea ja punaisia kohtia bb voiteella ohuesti ja ripsaria. Nyt seiskalla sain puuterin ja uuden bb veiteen ja ripsaria käytän. Oon aina meikannu kohtuulla ja monet muutkin koulussa meikkaavat kohtuulla. Nyt kun on iho lääkityksen myötä mennyt hiukan parempaan kuntoon niin käytän yleensä vaan ripsaria. Jos mulla ei olis aknea niin en meikkais muuta kuin ripsaria. :) Itse en vielä kolmosella taikka nelosella meikkais. Mutta kaikilla on omat mielipiteensä. :)
Tyttö//13v

Vierailija
100/100 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie alotin meikkaamisen noin 12 vuotiaana, kun aloin harrastamaan cosplayta ja äiti opetti miuta meikkaamaan. No, sitten aloin meikkaamaan kouluunkin ihan vaan perus meikkivuoteella ja puuterilla ja siitä se lähti.😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi