Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mies tarjota varat. naiselle juotavaa ravintolassa?

Vierailija
05.03.2010 |

Olen mies ja tiedustelen mielipidettä: Onko moraalisesti oikein, että mies tarjoaa varatulle naiselle juotavaa ravintolassa?

Itse olen siis varattu, enkä missään nimessä tekisi sellaista. Oven kyllä avaan ja olen muutoin kohtelias, mutta mielestäni tarjoaminen on väärin, sillä jollain tapaa tai edes jossain määrin jätetään nainen kiitollisuudenvelkaan. Jos ei muuta, niin ainakin pitäisi jäädä juttelemaan.

Ärsyttää, kun vaimolla edustusta, niin firman miehet (reteästikin) tarjoavat (tietävät, että vaimoni on naimisissa), tosin vaimoni ei ole ainoa. Minkä takia miehet tarjoavat? Olen sanonut, että kieltäytyy kohteliaasti, moukaksi ei tarvi heittäytyä. Kysyn, mikä on tarjoamisen tarkoitus?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin poikakaverini kanssa bilettämässä ja olin juuri baaritiskillä hakemassa meille juotavaa. siihen tuli joku sälli ja kysyi mitä otan. sanoin hänelle, mitä aikoisin tilata. hän tilasi juomat ja maksoi ne. kiitin, toivotin hyvät illanjatkot ja poistuin paikalta :D

Vierailija
2/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen seurassa, niin drinksut tarjotaan. Eikä todellakaan mitään taka-ajatuksia. Sehän on kohteliasta. Usein joku fiksuin tarjoaa koko seurueelle, joku toinen taas sitten seuraavan. Mä olisin salaa loukkaantunut, jos mies ei tarjoaisi mulle. Ja ihan naimisissa olen, kaksi lastakin. Mutta jos menen työkaverimiehen kanssa lounaalle, toki maksamme molemmat omamme. Mutta miespomoni saa maksaa minun lounaani:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanha tapa. Perustuu yksinkertaisesti siihen, että ennenvanhaan mies oli se jolla oli rahaa. Naisilla ei ollut omaa rahaa.

Nykyään naiset ovat taloudellisesti riippumattomia (ainakin jotkut) ja tavat ovat muuttumassa. Muuttuvat vain hitaasti.

Minä voin pitää miehelle ovea auki tai antaa miehelle paikan bussissa, jos hänellä on kantamuksia ja minulla ei.

11

Vierailija
4/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin otsikon perusteella, että varattomalle.

Vierailija
5/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin poikakaverini kanssa bilettämässä ja olin juuri baaritiskillä hakemassa meille juotavaa. siihen tuli joku sälli ja kysyi mitä otan. sanoin hänelle, mitä aikoisin tilata. hän tilasi juomat ja maksoi ne. kiitin, toivotin hyvät illanjatkot ja poistuin paikalta :D

juuri näin pitää toimia! tyhmiltä rahat pois!

Vierailija
6/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla Euroopassa kyseessä on kohtelias tapa.

Pöyristyneenä ulkosuomalaisena luen tätä ketjua, ihme nipotusta ja tasa-arvosaivartelua. Junttia ja moukkamaista on mielestäni nipottaa ja vedellä johtopäätöksiä tai tehdä periaatekysymystä noin vähäpätöisestä kuin jonkun onnettoman juoman maksamisesta...

Vierailija
7/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyneenä ulkosuomalaisena luen tätä ketjua, ihme nipotusta ja tasa-arvosaivartelua. Junttia ja moukkamaista on mielestäni nipottaa ja vedellä johtopäätöksiä tai tehdä periaatekysymystä noin vähäpätöisestä kuin jonkun onnettoman juoman maksamisesta...

Ulkosuomalainen minäkin.

Vierailija
8/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei taida olla yhtä ainoaa oikeaa vastausta.

Itse asun pienellä paikkakunnalla pohjoisessa ja täällä tuntuu olevan ihan selvä fakta että mies on iskuaikeissa jos tarjoaa naiselle juomaa. Ja jos nainen hyväksyy tarjotun juoman se tarkoittaa että on aikeissa pettää miestään.

Toisaalta taas minkälainen ihminen hyväksyy tarjotun juoman jos aikeissa on sen jälkeen vain purjehtia paikalta?

olut maksaa n 5 € ja sillä saa.

Olen käynyt baareissa ahkerasti 10 v ja enpä ole tohon ikinä törmännyt. Juotavaa on tarjottu ja vastaan olen ottanut.

Mulle juoman vastaanottaminen on sitä että juttelen miehen kanssa jonkin aikaa, siinä kaikki. Lähinnä mies on juntti jos ei tarjoa.

Vierailija
9/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen samaa mieltä että junttia ja moukkamaista tehdä periaatepäätöksiä siitä kuka juoman maksaa. Meidän pikkukaupungissa vaan on niin junttia meininkiä... Parin kerran jälkeen opin kantapään kautta ettei kannata antaa miehen tarjota jotta tämä ei kuvittele mitään. Mies on alkanut hiplata heti juoman tarjoamisen jälkeen ja kun olen nätisti sanonut että rauhoitupas niin mies on "järkyttyneenä" todennut että mähän tarjosin sulle juomatkin. Uskomatonta!!!

Vierailija
10/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun työni puolesta pikkukylässä, jossa ei ole kuin yksi "baari". Täällä mennään niin pitkälle, että jos astuu edes ovesta sisälle, niin luullaan, että on jollain seuranhakureissulla. Rasittavaa.

Vierailija
11/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kommentoi:

tuntuu, että juoman saa vastaanottaa ilman omantunnontuskia, "pitää pään kylmänä". moraalittomana pidän edelleen hieman tarjoajan motiiveja?

jäi vielä askarruttamaan että miksi miehet tarjoavat? itsellä asia ei ole rahasta kiinni, mutta pidän sitä epäluottamuslauseena vaimoani kohtaan, syy tarjoamiseen kun voisi hyvinkin olla, että on kiinnostunut tästä. lisäksi kulutan yhteisiä rahoja "vieraisiin naisiin".

oikeesti, juomat eivät hirveesti maksa ja jos puhut tälläisestä määrästä yhteisistä rahoista taidat olla tosi nuuka ihminen.

kannattaa joskus poistua omista ympyröistä niin huomaat tarjoaminen yhteisillä rahoilla on ihan normaalia.

Suosittelen pipon kiristysnauhan poistamista, oikeesti.

Vierailija
12/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kommentoi: tuntuu, että juoman saa vastaanottaa ilman omantunnontuskia, "pitää pään kylmänä". moraalittomana pidän edelleen hieman tarjoajan motiiveja? jäi vielä askarruttamaan että miksi miehet tarjoavat? itsellä asia ei ole rahasta kiinni, mutta pidän sitä epäluottamuslauseena vaimoani kohtaan, syy tarjoamiseen kun voisi hyvinkin olla, että on kiinnostunut tästä. lisäksi kulutan yhteisiä rahoja "vieraisiin naisiin".

oikeesti, juomat eivät hirveesti maksa ja jos puhut tälläisestä määrästä yhteisistä rahoista taidat olla tosi nuuka ihminen. kannattaa joskus poistua omista ympyröistä niin huomaat tarjoaminen yhteisillä rahoilla on ihan normaalia. Suosittelen pipon kiristysnauhan poistamista, oikeesti.

ei sivistynyt herrasmies silloni tarjoa kenellekään mitään, jos rahat ei riitä kotona ruokan ja mukavuuteen. Mut aika harvoin se kai siitä paristakympistä kiinni on, minkä parille seurueen naiselle/kaverille tarjoaminen vie.

Vierailija
13/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kommentoi:

tuntuu, että juoman saa vastaanottaa ilman omantunnontuskia, "pitää pään kylmänä". moraalittomana pidän edelleen hieman tarjoajan motiiveja?

jäi vielä askarruttamaan että miksi miehet tarjoavat? itsellä asia ei ole rahasta kiinni, mutta pidän sitä epäluottamuslauseena vaimoani kohtaan, syy tarjoamiseen kun voisi hyvinkin olla, että on kiinnostunut tästä. lisäksi kulutan yhteisiä rahoja "vieraisiin naisiin".

oikeesti, juomat eivät hirveesti maksa ja jos puhut tälläisestä määrästä yhteisistä rahoista taidat olla tosi nuuka ihminen.

kannattaa joskus poistua omista ympyröistä niin huomaat tarjoaminen yhteisillä rahoilla on ihan normaalia.

Suosittelen pipon kiristysnauhan poistamista, oikeesti.

rahasta tod. kiinni. Kun on rahaa, on valtaa, moni ajattelee näin. Itse en vahingossakaan rahoilla leventele. Maksatko muuten sinä vieraan bensat, kun satutte samalle huoltsikalle?

Sehän on yksi kierros ravintolassa. senhän voisi hyvää hyvyyttään tehdä, oikea herrasmies!

Ei enää vastauksia, siihen, että on sinkku ja tarjoamalla on helppo lähestyä.

itse ajattelen, että tarjoamisessa on taka-ajatuksia. Ja olen aika paljon eri tilaisuuksissa ollut, en ole tynnyrissä kasvanut, mutta periaatteista haluan pitää kiinni.

Nimenomaan haen nyt tietoa, miksi miehet tarjoavat vain varatuille naisille? ei esim. mieskavereilleen.

Vierailija
14/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä ei pätkääkään riipu sitä, onko toinen naimisissa vai ei: vaikka tarjoaisi juotavaa tai koko aterian ja tonen ottaisi tarjouksen vastaan, siitä ei pidä olettaa mitään sen enempää.

EIkö miehet sitten keskenään koskaan tarjoa toisilleen mitään? Kyllä naiset tarjoaa. Eikä ne silti heti lesboilla ala.

Vierailija
15/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntit tarjoaa! ja yleensä vieläpä idiootit ilmoittautuu ensimmäisenä =). Kokemusta on.

siis jos kyseessä varattu, sinkkujutut eri asia, pesäähän silloin haetaan.

Vierailija
16/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei taida olla yhtä ainoaa oikeaa vastausta.

Itse asun pienellä paikkakunnalla pohjoisessa ja täällä tuntuu olevan ihan selvä fakta että mies on iskuaikeissa jos tarjoaa naiselle juomaa. Ja jos nainen hyväksyy tarjotun juoman se tarkoittaa että on aikeissa pettää miestään.

Toisaalta taas minkälainen ihminen hyväksyy tarjotun juoman jos aikeissa on sen jälkeen vain purjehtia paikalta?

Vierailija
17/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voin tällä tapaa antaa signaalin että otan juoman vastaan "kaveripohjalta".

Vieraille miehille sanon suoraan ettei kannata minuun eurojaan tuhlata koska olen varattu :)

Kyllä minä näen tarjoamisen iskuyrityksenä.

Vierailija
18/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä ei pätkääkään riipu sitä, onko toinen naimisissa vai ei: vaikka tarjoaisi juotavaa tai koko aterian ja tonen ottaisi tarjouksen vastaan, siitä ei pidä olettaa mitään sen enempää.

EIkö miehet sitten keskenään koskaan tarjoa toisilleen mitään? Kyllä naiset tarjoaa. Eikä ne silti heti lesboilla ala.

Ei ne miehet kuulemma toisilleen tarjoa. olisi ehkä eri juttu, jos tarjoaisi kaikille. itse olen tarjonnut miehille talkoojuomia! ja juu jälkikäteen kiitollisuudenvelka mun taholta.

Vierailija
19/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä juttiköyhimyksiä te olette jos ette tarjoa kaverielle ja seurueelle ja pidä huolta, että seuruen naisilta ei puutu mitään - ihan ilman mitään kiitollisuudenvelkaa?

Ja se nainen joka vain kävelee jälkeenpäin pois, se tekee juuri niin kuin sivistyneiden tapojen mukaan kuuluukin.

Vierailija
20/29 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei itse koskaan hyväksy miehen tarjoamaa juomaa ellei itse ole kiinnostunut. Olen siis sinkku. En halua että mies jää siihen luuloon että on oikeutettu sen jälkeen johonkin muuhunkin. Näin siis kotipaikkakunnalla. Käyn ystävän luona isommassa kaupungissa parin kuukauden välein ja silloin saatan baarissa hyväksyä miehen tarjoaman juoman, yleensä isommilla paikkakunnilla miehet ei ole niin juntteja että kuvittelevan vastaanotetun juoman olevan lupaus jatkosta. Tai ainakaan sellaista ei ole vielä tullut vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi