Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala-asteen opettajalla koulussa usein mukanaan oma 2-3 v. poika, mitä mieltä?

Vierailija
05.03.2010 |

Lapseni kielten opettajalla on usein koulussa mukanaan oma pieni kahden tai kolmen vanha poikansa. Minua tämä harmittaa. Pystyykö opettaja opettamaan luokkaa kunnolla, jos samalla hoitaa noinkin pientä lasta? Ymmärrän, että joskus voi tulla joku Pakko-tilanne lapsen hoidon suhteen, mutta tämä on ollut toistuvaa ja jatkuu jo toista vuotta. Mitä mieltä olette? Mitä tekisitte?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaita ja lasta kohtaan

näin ei sais olla

Vierailija
2/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieni kyllä jo häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, ettei kyse ole enää pakkotilanteesta, jos sitä on jatkunut jo noin kauan? Oletko kysynyt opettajalta syytä moiseen? Tai lähettänyt rehtorille jotain viestiä??

Vierailija
4/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei voi olla mahdollista.

Vierailija
5/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuota on jatkunut jo toista vuotta, niin sehän on ollut vauva silloin alussa?

Vierailija
6/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma lapseni leimautuu tämän opettajan silmissä, jos otan häneen yhteyttä. Ilmeisesti tällä opettajalla on välillä lyhyitä työpäiviä ja siksi ei vie lasta tarhaan. Ja kuulemma lapset tykkäävät siitä pienestä pojasta kovasti.

Vierailija
7/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joskus jollain opella mukana oma lapsi esim. kevätjuhlassa tai jossain muussa tilaisuudessa. Oppitunnilla se ei ole lainkaan sopivaa enkä usko, että rehtori hyväksyisi tuollaista missään koulussa.

Vierailija
8/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muistaakseni palasi äitiyslomalta viime lukuvuodeksi? Ja toi jo silloinkin lasta välillä kouluun, tämä oli kovin pieni vielä silloin. Tänä lukuvuonna on tuonut useammin kuin vielä viime kouluvuonna.

Vierailija
9/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan voi julkaista koulun nimeä täällä?

ap

Vierailija
10/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei henkilökunnan lapsia näy, paitsi erityistilanteissa (iltajuhlat, tapahtumat tms.)

Joskus toki joku tulee puolikuntoisen lapsen kanssa ohjeistamaan sijaista tai hakemaan koepapereita.

Vierailija
11/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis montako kertaa oikeasti esim viime lukuvuonna lapsi oli oppitunneilla. Entä montako kertaa tämän lukukauden aikana?

Vierailija
12/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yläkoulun ope. Syitä miksi lapsi on ollut mukana on se, että meille ei saa ottaa sijaista ja jos mulla on esim. koe ja lapsi flunssassa, on pakko mennä töihin. Silloin lapsi lähtee mukaan. Tai myös silloin kun mulla alkaa oppitunti heti aamusta enkä ehdi saada ketään kiinni ennen sitä, niin pakko ottaa mukaan ja mennä edes järkkäämään päivän tunnit. Meillä muutkin toimivat näin ja on ihan rehtorin lupa tähän.

Ei ole lapsi haitannut ikinä, koska puuhastelee tunnin ajan omiaan ja oppilaat tykkäävät tosi paljon. Tietysti asia on eri, koska oma lapseni jo 6-vuotias ja oppilaatkin isompia.

Vierailija
13/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä otat sairaan lapsen mukaan töihin? Ymmärrän motiivisi, olen itsekin yläkoulussa opena. Sairaana ei saa tulla töihin, eivätkä oppilaat kouluun. Et voi ottaa lastasi mukaan tartuttamaan toisia, vaikka sijaistilanne olisi kuinka pulmallinen. On rehtorin asia huolehtia sitten järjestelyistä. sitä paitsi lapsella on oikeus sairastaa rauhassa. Terv. Toinen yläkoulun ope ja pienten, paljon sairastavien lasten äiti

Oon yläkoulun ope. Syitä miksi lapsi on ollut mukana on se, että meille ei saa ottaa sijaista ja jos mulla on esim. koe ja lapsi flunssassa, on pakko mennä töihin. Silloin lapsi lähtee mukaan. Tai myös silloin kun mulla alkaa oppitunti heti aamusta enkä ehdi saada ketään kiinni ennen sitä, niin pakko ottaa mukaan ja mennä edes järkkäämään päivän tunnit. Meillä muutkin toimivat näin ja on ihan rehtorin lupa tähän. Ei ole lapsi haitannut ikinä, koska puuhastelee tunnin ajan omiaan ja oppilaat tykkäävät tosi paljon. Tietysti asia on eri, koska oma lapseni jo 6-vuotias ja oppilaatkin isompia.

Vierailija
14/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sitten asia on ok, vaikka minusta tuntuu kummalliselta, jos siihen on rehtoreiltakin lupa.

Joku kysyi kuinka usein. En osaa vastata tarkasti, koska omalla lapsellani on vain kaksi tuntia viikossa tämän opettajan opettamaa kielentuntia, mutta jo lapseni tunneilla tänä lukuvuonna noin 5-6 kertaa.

Vierailija
15/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tietenkään kuumeista, mutta jos on nuhaa ja yskää, koska astmalapsena en voi häntä aina flunssassa kouluun laittaa, vaikka kuumetta ei olisikaan. Ja kyllä meillä ainakin sekä opet että oppilaat tulevat sairaina koululle. Meidän koulussa näin tekevät kaikki, koska se on ainoa tapa saada homma toimimaan, koska sijaisia ei saa ottaa. Oppilaita ei voi kuitenkaan kaikissa aineissa jättää hetkeksikään yksin.

t. aiempi yläkoulun ope, joka ei muista numeroaan

Vierailija
16/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisoppilaitoksessa ollessani luokkakaverilla oli pari alle kouluikäistä mukana tunneilla kun ei saanut niille hoitopaikkaa tai olivat koulun jälkeen menossa kaupungille tms. Hiljaa ne lapset siellä olivat ja toivat vain mukavaa piristystä päivään. Minua ei yhtään haitannut. En mä suoralta kädeltä menisi tuomitsemaankaan tuollaista, että se taapero siellä tunnilla mukana on. Jos on helppo lapsi, niin voi hyvinkin mennä siinä sivussa niin ettei tunti kärsi.

Vierailija
17/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana ei pidä tulla töihin.

Siis en tietenkään kuumeista, mutta jos on nuhaa ja yskää, koska astmalapsena en voi häntä aina flunssassa kouluun laittaa, vaikka kuumetta ei olisikaan. Ja kyllä meillä ainakin sekä opet että oppilaat tulevat sairaina koululle. Meidän koulussa näin tekevät kaikki, koska se on ainoa tapa saada homma toimimaan, koska sijaisia ei saa ottaa. Oppilaita ei voi kuitenkaan kaikissa aineissa jättää hetkeksikään yksin. t. aiempi yläkoulun ope, joka ei muista numeroaan

Vierailija
18/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purnaan siis tyhjästä? ap

tässä asiassa on monia näkökohtia. Ei tämä ole niin ehdottomasti kyllä-ei -asia.

Vierailija
19/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka osaavat keskittyä opetukseen poikkeavassakin tilanteessa, kuin tässä tilanteessa, jossa lapset ovat alakouluikäisiä. Minä luulisin, ettei tuo ap:n kuvailema tilanne ole edes sallittua.

Vierailija
20/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antasitteko asian olla? Ottaisitteko yhteyttä opettajaan? Rehtoriin? Minua tämä asia vaan vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi