Ala-asteen opettajalla koulussa usein mukanaan oma 2-3 v. poika, mitä mieltä?
Lapseni kielten opettajalla on usein koulussa mukanaan oma pieni kahden tai kolmen vanha poikansa. Minua tämä harmittaa. Pystyykö opettaja opettamaan luokkaa kunnolla, jos samalla hoitaa noinkin pientä lasta? Ymmärrän, että joskus voi tulla joku Pakko-tilanne lapsen hoidon suhteen, mutta tämä on ollut toistuvaa ja jatkuu jo toista vuotta. Mitä mieltä olette? Mitä tekisitte?
Kommentit (45)
Jos lapsi ei olisi open mukana toissa niin opettaja olisi todennakoisesti pois toista. Oma lapseni (ekaluokkalainen) on aina ihan stressissa sijaisista ja itse valitsisin mielummin tutun opettajan lapsen kera kuin jonkun sijaisen ja lapseni joka pelkaa ja ei halua jaada luokkaan vieraan ihmisen kanssa.
Tosin en kylla ikipaivana olis voinut tehda toita oman aktiivisen 2-vuotiaani kanssa, mutta ehka toiset lapset on erilaisia.
vaikka ei voi olla tarhassa tartuttamassa muita.
töihin mukaan vilkkaita pieniä lapsiani. Mahdoton ajatus. Olen myös sitä mieltä, että jos sijaiskielto on päällä, rehtori on aina sairaslomalla jne, opetuksen järjestäminen ei kuulu yksittäiselle opettajalle. Kunnan velvollisuus on järjestää opetus, joten hankalissa olosuhteissa ylijoustavat opettajat tekevät vain karhunpalveluksen kaikille. Rehtorilla pitää olla aina nimetty sijainen! Ja jos vastaava henkilö, vararehtori tai käskyjärjestyksessä vanhin johtoryhmän jäsen ei ole paikalla, rehtorin esimieson asioista vastuussa. On siis todella tyhmää tulla töihin lapsen kanssa tai pää paketissa ym. Asioita ei muuten ikinä saada sujumaan!
Ja vielä sen verran muille, ettei kyse tässä ole siitä, että jompi kumpi lapsi tai äiti-opettaja, olisi siis kipeä. Tuo poikaa töihin muuten vaan, oppilaille sanonut, että kun on niin "lyhyt työpäivä".
Jokin lakikin varmaan tämän estää. Lapset eivät kuulu työpaikalle ja sillä sipuli. Jos ei saa ottaa sijaisia, niin se on sitten rehtorin ongelma järjestää opetus sairaspäivinä. Opettaja ei saa tuoda lastaan töihin, kuten ei muutkaan työntekijät. Ajattele nyt jos vaikka sairaanhoitaja toisi lapsensa mukaan töihin? Ilmoita rehtorille tai jos se ei auta, niin ylemmälle tasolle.