Esivaihdevuodet, mistä apua oireisiin
Olen 43-vuotias mutta epäilen vahvasti esivaihdevuosien alkaneen. Kuumia aaltoja, äkäisyyttä, epäsäännölliset kuukautiset ja uni huonontunut. Mistä apuja? Joku valmiste apteekista tai luotaistuotekaupasta joka auttaisi? Joku ruokavalio? Liikuntaa säännöllisesti nyt ainakin. Vinkkailkaa jos kokemuksia.
Kommentit (10)
Vitamiinit. Joskus monivitamiinipore, joskus tablettina jos imeytyy hyvin. Varalla D, B, C, rauta, magnesium ja välipäiviä niille ettei vedä nonstopina kaikkea kerralla - erikseenkin voi ja eri aikaan. Spirulina muutama joskus, yrttitee. Höttöruokaa vähemmälle ja terveellistä tilalle. Ei alkoholia, ei kofeiinia liikaa. Hyvä tyyny, ergonomia. Oma rauha, ei ota liikaa ohjelmaa, ellei ole mieluista.
Gynelle. Hormonikorvaushoitoa suosittelen. Itse olin ihan seko plus noi aallot. Hoito auttoi noin kuukaudessa.
Onko muilla hiukset alkaneet lähteä esivaihdevuosien aikana? Pirullista.
Hikoilua on ollut lähinä päivällä, ei yöllä -ap
Hormonikorvaushoito. Tukka lähtee, unet sekaisin, hikoiluttaa, päänsärkyä, ärtymystä jne. Ihanaa olla nainen.
Viikossa ei mitään vaikutusta geelillä. Onkohan edes esivaihdevuosista kyse. Olisiki estrogeenilisällä jotain haittoja jos ei olekaan estrogeenistä puutetta?
Rupeat odottelemaan esieläkevuosia.
Tai kuumat aallot lähinnä sellaista erikoista yhtäkkistä hikoilua ja kuumaa oloa kun ei mitään hikoiluttavaa tee. -ap