Minusta on tullut tiukkis ja äksy. Miten normaaliksi taas?
Arvaattekin varmaan että kotiäitinä olen ;)
Väsynyt ja äkäinen. Mitä ihmettä teen (muuta kuin jätän tämän AV:n pois!) että muutun jälleen rennoksi? Nykyisin saatan tiuskia ihmisille, kuten en koskaan kuvitellut tekeväni. Tietyt ihmiset ärsyttävät vaikkeivät mitään ole minulle tehneet...
Tuntuu että koko ympäristö pitää minua hirviönä ja tiukkapipoisena ja se tietysti tekeeminusta entistä kireämmän... APUA"!
Kommentit (7)
pyrkikää nukkumaan joka ikinen yö mahdollisimman paljon
karsikaa kaikki sellaiset velvollisuudet, menot ja ihmiset, jotka eivät tuota iloa
Hanki yhdeksi illaksi viikossa lastenhoitoapua ja tee silloin 2-3 tuntia jotain mistä nautit
relaa paljon, kodin jne ei tarvi aina olla tiptop
yritä nauttia elämästä, ota ilo irti pienistä asioista. Jos et osaa, niiin opettele
ei tämä minullekaan helppoa ole, mutta nyt kahden lapsen ja 4 kotivuoden jälkeen em. Asiat olen oppinut.
olen yleensä iloinen elämänmyönteinen ihminen ja pyrin olemaaan ystävällinen ihmisille.Pinna vaan on kireällä, kun kotosalla olen ja huomaan löytäväni itsestäni yhä vain enemmän piirteitä jota en voi käsittää.Olen täysin muuttunut.Mieskään ei pidä minusta enää niin paljon, kun olen tällainen bitch..nyyh
Oikeasti toimii!
Lähde salille tai jumpalle tai minne muualle vaan, kunhan pääset pari tuntia/viikko kotoa yksin pois tekemään omaa juttua.
meinasin vastata, mutta tiesit jo sen itsekkin ,että pois tältä palstalta =)
kun aloin harrastamaan liikuntaa säännöllisesti, olo ja mieli paranivat kummasti! Jumpassa käyntiä suosittelen siis lämpimästi! :)
Miksi ajattelet mitä muut ajattelee sinusta?
Olisiko parempi jos et pitäisi rajoja?
Tiukkuus on minusta niin hankala määriteltävä asia että en sanoisi mitään aiheesta. Joku on yhdessä tiukka, toinen toisessa, joku vähän kaikessa ja joku on ihan lepsu.
Ei minusta ole yhtään hyvä että ollaan vapaakasvattajia.. Onko se sitten hirviö jos pitää sääntöjä? Minusta hirviö on se joka rääkkää lapsiaan. Henkisesti tai fyysisesti. Onko rajojen laittaminen hirviön tekoja?
Sääntöjä taas voi määritellä uudestaan vaikka lapsien kasvaessa!
Ei yksi asia toimi aina. Joskus on hyvä että lapsi kysyy miksi ja perustelet syitä.
Äkäsyyteen auttaa ainakin minulla vaan se että katsoo omaa napaa ja miettii miksi kotona ollessa paikkojen pitää kiiltää.
Miksi kotona ollessa ei se lapsen kanssa oleminen olekaan tärkeämpää kuin siisti koti?
Jos pitäisit samat vaatimukset kuin mitä pidät kuin olisit töissä niin et ressaisi jatkuvaa siivoamista.
- Koska on ero onko sotkuista tai sekamelska. Sekamelskan sisällä ei ole sotkua jos siivoaa muutaman kerran viikossa ja iltasin vaikka kerää lelut lattialta.
Kun leluja kerää paikalleen kun uusi leikki alkaa niin ei ole ihan koko päivän leluja siivottavana.
Mutta minusta tässäkin voi antaa vähän löysää! :)
Kannattaa poistua välillä vaikka lapsien kanssa päiväksi johonkin reissuun. Otatte eväät ja menette vaikka bussilla, silloin ei ole lapset sotkemassa koko päivää kotona sisällä. Tai otatte sormivärit ja sotkette kylppärin kaakelit ja peset ne myöhemmin vedellä! :)
Koita antaa kaikkien kukkien kukkia! Anna ulkopuolisten elää niinkuin haluavat, ajattele jos jotain ressaa sinun tapasi ja valintasi. Mitä se ketään hyödyttää?
Yksi on ehkä toisen silmissä tiukkis, mutta toisaalta; eikö silloin se toinen ole vaan löysempi?
Ei näihin ole mitään yhtä ratkasua.
Paras asiassa on se, että tässä on puhe SINUSTA ja sinä voit muuttaa omaa käytöstäsi.
Toisiin et voi niinkään vaikuttaa kun se muutos pitää aina tehdä itsestään.
Tarvitsisin unta niin varmaan palaisin omaksi itsekseni.
Näin väsyneenä pinna ei kestä mitään.