Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 kk vauva alkanut purra nännejä. Onko tämä nyt merkki että imetys on parempi lopettaa? ov

Vierailija
01.02.2010 |

Nännit on kipeinä koko ajan kun vauva pureskelee niitä. Ei siis huvikseen käytä rintaa "puruleluna" vaan imuotekin on muuttunut purevaksi, niin että nännit on jatkuvasti kipeät.

Tuntuu että imetyksen lopettaminen olisi nyt paras vaihtoehto. Miten se tehdään jos vauva ei osaa kunnolla juoda pullosta? Korviketta pitäisi kuitenkin antaa useampi desi päivässä, millä saan sen juotettua vauvalle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tissit ole purulelu.

Korjaa imuotetta niin monta kertaa, että tuntuu sinustakin hyvältä.

Vierailija
2/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintaa puruleluna. Imuotetta en ole oikein onnistunut korjaamaan paremmaksi, miten se tehdään? Vaikka miten yritän siirtää vauvan huulia jne. niin aina kuitenkin kunnolla imiessään raapii hampailla rintaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle tulee varmaan hampaita. Meillä sama juttu jo kolmen kanssa. Otat vaan aina rinnan pois suusta kun rupeaa puremaan, oppivat nopeasti ettei purevalle tipu maitoa. Ei mikään syy lopettaa imetys sinänsä, jos et itse siis (muusta syystä) halua.

Vierailija
4/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintakumin avuksi kun meidän vaavi rupesi puremaan laitoin kumin ja vauva oli naama irvessä. Kokeiltiin ilman, oli hetken purematta jatkoi kumi taas takaisin...

Vierailija
5/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri antoi minulle samassa tilantessa seuraavan vinkin. Aina kun alkaa puremaan, niin "nipistää" nenästä. Silloin on vauvan pakko irroittaa ote tissistä. Näin meillä tehtiin ja tosi nopeasti loppui pureminen.

Vierailija
6/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis pure sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan imuote ylipäätään on sellainen että raapii koko ajan nänniä hampaillaan. Ei siis auta imetyksen keskeyttäminen hetkeksi, koska ei ole kyse mistään hetkellisestä puremisesta.

Rintakumia kokeilin, siitä tuli niin kova huuto että toista kertaa en varmaan jaksa yrittää sen kanssa.

ap

Vierailija
7/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puri syntymästä asti niin, etten pystynyt imettämään kuin 2 kertaa päivässä. Eivät neuvoneet synnärillä mua mitenkään muuten kuin, että aloin sitten pumpata muut kerrat.

Ei ollu hampaita, mutta niillä ikenilläkin sai kipeeksi.

Vierailija
8/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni sellaiseksi että rinnat verillä ja siinä opetukset auttaneet - vauva 8 kk

Siirryttiin suoraan nokkamukiin ja imetys lopetettiin. Tuttelia kehiin.

Vierailija
9/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 7kk, jolla 6 hammasta raapii myös hampailla nänniä, jos koitan imettää sylissä makuulla ilman tyynyä.

En jaksa pitää päätä riittävän koholla riittävän kauaa ja vauva alkaa pitää rinnasta hennosti hampailla kiinni. Kun nostan vauvan kunnolla tissiä vasten ja laitan rinnan taas riittävän syvälle suuhun homma loppuu.

Pari kertaa on myös ihan puraissut, mut sen kyllä huomaa! Mä ainakin ihan kiljaisen kivusta kun lapsi puree ja on tainnut riittää opetukseksi, kun ei montaa kertaa ole kokeillut.

Vierailija
10/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis sen vuoksi kauempana rinnasta kuin aiemmin, kun rinnat on ihan selkeästi pienentyneet osittaisimetykseen siirtymisen myötä. Seurailleppa ap olisko sulla tämä sama ongelma.

Imetystä ei mun mielestä kannata heti vielä lopettaa. Itse jatkan ainakin 1,5- ikään jo swen takia, että lapselle on aina ja joka tilanteessa hätävaraeväs mukana. Esikon kanssa esim. eksyttiin ulkoillessa kun oli reilun vuoden. Olispa ollu melko ikävä tilanne hakea muutama ylimääräinen tunti oikeaa tietä ulkoilualueella nälkää huutavan vauvan kanssa :(. Ekstraevästä (mukana olleen välipalan lisäksi) oli kyllä autossa odottamassa, mut ketä se siellä helpottaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä