Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 2v ei saa syödä enää tuttia?

Vierailija
03.03.2010 |

Tai ilta/yötuttia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikkuhiljaa olisi hyvä päästä tutista eroon. samoin puheen kehitys voi hidastua paljon tuttia syövillä ja nyt en puhu nukahtamistuttia käyttävistä.

Vierailija
2/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä suurimmat syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu jo pitkiä lauseita.

Itse olen syönyt tuttia vielä 4v:nä, ei purenta vikaa.

Kyse lyhyt aikaisesta käytöstä. Otan suusta pois kun on nukahtanut. Ei siis ime koko yötä.

ap

Vierailija
4/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi, antaa tutti hetkeksi vai antaa tuttipullo vedellä?

ap

Vierailija
5/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuu jo pitkiä lauseita. Itse olen syönyt tuttia vielä 4v:nä, ei purenta vikaa. Kyse lyhyt aikaisesta käytöstä. Otan suusta pois kun on nukahtanut. Ei siis ime koko yötä. ap

YHDYS SANA VIRHEET! Ota se tutti jo pois, ei lapsi tarvitse sitä enää. Se, että sinä olet ollut onnekas ei tarkoita että riski purentavikaan ei olisi suurentunut.

Vierailija
6/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi, antaa tutti hetkeksi vai antaa tuttipullo vedellä? ap

kumpikaan olisi hyvä? Etkö sen vertaa voi omaa aikaasi lapsen rauhoitteluun käyttää illalla, vaan korvaat läsnäolosi esineellä?

Vierailija
7/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei purenta- tai puhevirheitä, hampaat siistissä rivissä

Vierailija
8/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla on lukihäiriö ja kirjoitan ilman silmälaseja. En usko että kumpikaan vamma johtuu tutista.

En korvaa pullolla läsnäoloa koska lapsi juo sylissä...

ap

Vierailija
9/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. täällä Norjassa on ihan tavallista, että vielä nelivuotiaatkin syövät tuttia, eikä siihen puutu niin lääkärit kuin neuvolakaan. Enkä tunne ketään, jolla olisi puhevika tai vinot hampaat.

Vierailija
10/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan vielä kun hammaslääkäri sanoi minulle, että tutista pitäisi luopua. Olin varmaan jotain 4v silloin. Ja harvinaisen kaunis hammasrivistö on mulla. Joo, mutta miksi 2v tarvitsisi vielä syödä tuttia?

Vierailija
11/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa tulee purentavika eikä opita puhumaan, jos yli 2v on vielä tutti käytössä, ruotsissa ei. Miettikääpä mammat, mistä johtuu?

Vierailija
12/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos unituttia käyttää vielä tuossa iässä. Meilläkin 2,5v:llä on unitutti.

Vierailija
13/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyviin hampaisiin vaikuttaa.

Vierailija
14/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutti ole vauvojen juttu? Ja yli 2-vuotias ei mielestäni ole enää vauva, puhumattakaan 4-vuotiaasta... Tuttipullo samaa sarjaa.

Vierailija
15/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. täällä Norjassa on ihan tavallista, että vielä nelivuotiaatkin syövät tuttia, eikä siihen puutu niin lääkärit kuin neuvolakaan. Enkä tunne ketään, jolla olisi puhevika tai vinot hampaat.

Tutti isolla (yli 2 v) lapsella päiväkäytössä on todella typerän näköstä.

Vierailija
16/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja purentani on virheetön. Ihme hysteriaa.

Vierailija
17/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään reikääkään ole hampaissa.

Vierailija
18/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhtään reikääkään ole hampaissa.

puhuttiin purentavioista. Ja täällä taas mammat kumoaa tuutkimustuloksia omiin kokemuksiinsa vedoten. Kun MINÄ en saanut ongelmia, ei VOI olla mahdollista että kukaan muukaan saa.

Vierailija
19/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuosta, että itse en usko purentavikaan jos lapsi syö 15-30min päivässä tuttia.

Meillä on vaan ristiriitatilanne perheessä. Toinen haluaa, että tutti annetaan ja toinen ei. En kuitenkaan osaa perustella miksi ei.

Tässäkään ketjussa en saatnut tarpeeksi hyvää vastausta miksi ei?

ap

Vierailija
20/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteena se, että lapsi ei tarvitse sitä enää. Mitä pidempään sitä syö, sitä syvempi "riippuvuus" tulee. Lapsi on jo tarpeeksi iso ymmärtääkseen selityksen, että vauvat syövät tuttia, tutit menivät oravavauvoille tms. Ajattelisin sen niin että miksi turhaan riskeerata kuitenkin se purenta, kun mitään oikeata syytä tutin imemiselle ei enää ole (kuin vanhempien mukavuudenhalu, voihan vierotusaika olla hankalaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi