Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako jos lapsen laskettuaika on jouluna?

03.03.2010 |

Eli näihin aikoihin raskautuneethan tulevat saamaan vauvan joulukuussa, mutta mietittekö sitä kuinka paljon, toisin sanoen haittaako se, että lapsenne saattaisi syntyä vaikka jouluaattona? Itse nimittäin olen aina ajatellut, että en haluaisi, että lapseni "joutuisi" viettämään synttäreitään joulun aikaan, kun hyvässä lykyssä kaverit eivät sit pääsisi juhlimaan lainkaan omien jouluhulinoidensa vuoksi. Nyt kuitenkin yrityskertaakin on takana jo puolisen vuotta ja masennus alkaa sen suhteen iskeä, niin olen alkanut hieman lipsumaan tuosta periaatteestani.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä LA oli aatto ja lapsi syntyikin viattomien lapsien päivänä, kuten minäkin:) ei meitä ainakaan yhtään haitannut, samalla lailla synttärit vietetään kuin kesällä syntyneen synttäreitä. Kaverisynttäreitä kun voi vallan mainiosti, ainakin vanhempana, juhlia vaikka uuden vuoden jälkeenkin! ja sukulaiset on meillä kyllä päässeet kahville joulun aikaankin. Siitä vaan:)) Oli muuten ihanaa olla laitoksella joulun aikaan, oli niin tunnelmallista ja lämpöstä!

Vierailija
2/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamiof4, kommenttisi oli kyllä ihanan positiivinen. Saat sen kuulostamaan helpolta ja suorastaan toivottavaltakin... lapsi saisi tuolla varjolla vielä sekä sukulais- että kaverisynttäritkin.

Eniten kai mietityttää se lahjapuoli. Saako lapsi puolet vähemmän lahjoja kuin sisarukset, jos kaikilta tulee aina yhdistetty joulu+synttärilahja? Vanhemmat toki voi miettiä ettei omalta osaltaan sillä tavalla tee, mutta entä ulkopuoliset? Kärsiiköhän lapsi tällaisesta? Monet kai aika tarkkaan vertailevat lahjavuoria sisaruksiin nähden...

Täälläkin vähän sellainen tunnelma, että vaikka mielellään joku muu kuukausi, niin mieluummin kuitenkin joulunyytti kuin ei nyyttiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika oli joulukuun 19. mutta ipana tuli sitten kuitenkin ajoissa. Ei siis ihan "joulun" lapsi, mutta joulukuinen kuitenkin. Ja hyvin onnistuu synttäreiden viettäminen joulun aikaan. Meillä toki juhlitaan kunnolla myös lapsen nimipäiviä, jotka ovat kesällä =)

Jos tuohon syntymäaikaan pystyisi itse vaikuttamaan, niin tuskinpa niitä joulukuisia lapsia paljoa olisi. Eihän se isommale lapselle niin kivaa ole, olla aina se luokkansa nuorin... Me ei ainakaan pystytty asiaa laskelmoimaan, kun useampi kuukausi vauvaa yritettiin.

Vierailija
4/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

zoey, kuulostaa varmasti positiiviselts siksi koska en todellakaan ole kokenut sitä millään lailla vaikeaksi, lahjoja on saanut kuten muutkin lapset:) kyllä meillä tuttava piirissä aikuiset ainakin ajattelevat asiaa juuri lapsen kannalta, eli ihan samalla lailla juhlitaan myös synttärit. Syntymäpäivälahjat ei ole paketoitu edes joulupaperiin, eikä sellasta... joten en osaa negatiivista sanoa. Totta on se että ainahan sitä sitten on luokkansa nuorimpia, itsekkin olin, mutta en ole siitä koskaan kärsinyt.

Mutta toisaalta minä taas olen ihmisenä myös sellainen, että en ole laskelmoinut mille kuulle lapsi syntyisi, niin en ole hirveästi edes murehtinut tuollaisia... toiseksi nuorin on meillä heinäkuussa, ja jotkut on murehtinut puolestani sitä että kun on lomat parhaimmillaan niin ei voi niitäkään synttäreitä kunnolla juhlia, no, on sekin aina järjestynyt:)

Joten itse todellakin olen sitä mieltä, että ei mitään ongelmia:) oli aivan ihana joululahja meille vanhemmille, ja samalla maailman paras kolmekymppis lahja mulle:D

mami

Vierailija
5/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakaan, olen itse syntynyt ihan aaton lähellä ja aina saanut nauttia synttäreistä ja lahjojakin olen saanut ihan erikseen en siis joulu+synttärilahjaa yhdistettynä edelleenkään vaikka olen aikuinen :) toinen lapsistamme on syntynyt myös ihan jouluaaton alla ja sama juttu hänenkin kanssaan. Kyllä fiksut sukulaiset ja ystävät muistavat että samanlainen synttäripäivä se on vaikka joulukin lähellä olisi. Ainoa asia mikä siinä harmitti oli se että kaverit täyttivät 18v paljon aiemmin,mutta onneksi itselläni oli pari kamua jotka olivat nuorempia kuin minä niin heidän kanssaan jaksoin senkin odottaa...nyt on kiva vinoilla vanheneville kavereille jotka on alkuvuodesta syntyneet kun itsellä lähes vuosi aina omiin synttäreihin kun he juhlivat omiaan ;))

Vierailija
6/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa samaan aikaan linjoilla:) eli juurikin noin, nyt on ihanan nuori kun vanhimmat vanhenee jo tammikuussa paaaaljon:D

ja juu, väärennetyillä henkkareilla tosiaan tuli käytyä ite baarissakin!

Vierailija
7/9 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa jotenkin huvittavalta, että lapsi ei muka sais syntyä joulukuussa. Toki sitä on itsekin tässä yrityksen mittaan noilla laskureilla leikkiny, että jos nyt tästä kierrosta tärppäis, niin la olis sillon ja sillon.. Mutta kun niitä yrityskiertoja on alkanut kasaantua ilman tuloksia, niin ei tulis kyllä mieleenkään pohtia, että ei haluis että lapsi syntys esim joulukuussa.. Pääasia, että joskus ylipäänsä saisi lapsen :)

Kyllä se on vanhempien, kummien ja sukulaisten vastuulla toi lahja-asioiden ym tajuaminen, sillähän lapselle osoitetaan että kaikki sisarukset on saman arvoisia syntymäpäivistä yms riippumatta.

Vierailija
8/9 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi poika syntynyt 21.12 ja oli itse kovasti huolissaan, kun viime vuonna ekaa kertaa kaverisynntäreitä mietittiin, että mahtaako kukaan hänen synttäreilleen tulla, kun kaikki valmistelevat joulua..... Vietettiin ne kaverijuhlat pari viikkoa joulun alla ja hyvin tuli kavereita paikalle, eli turhaan poika pelkäsi.

Mulla muuten oli aikanaan laskettu aika HELMIKUUN lopulla, mutta poika syntyi yhdeksän viikkoa etuajassa, eli lasketun ajan perusteella ei kannata liian pitkälti pelata ja yrittää laskea, milloin sen vauvan omasta mielestä pitäisi ja mikä olisi oikea horoskooppimerkki lapsen syntyä... meillekin odotettiin kala-lasta, mutta saatiin jousimies.

Vierailija
9/9 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen laskettu aika oli yli 11 vuotta sitten 27.12 ja minua hieman ärsytti se ihmisten suhtautuminen odotusaikana että jos syntyy vaikka jouluaattona. Vastasin aina että onhan siinä niitä muitakin päiviä. Mutta niinpä vaan saimme maailman parhaan joululahjan aattoiltana ja kaikki oli ihan täydellistä !

Me olemme aina viettäneet synttäreitä joulua edeltävänä viikonloppuna ja yleensä kaikki vieraat pääsevät paikalle, toisin kun toisen lapsemme synttäreille heinäkuun puolivälissä.

Mitään yhdistettyjä lahjoja ei ole tullut. Ja selvästi se on lapselle ollut vain positiivinen juttu, uudet kaverit eivät meinaa uskoa asiaa.

Kerran on tyttö pahoittanut mielen kun eräs ajattelematon aikuinen päivitteli asiaa ja totesi tyyliin "Olet syntynyt jouluaattona, ihan hirveää !".

Eli erittäin positiivinen kokemus on ollut meidän perheessä. Minä olen tytölle aina hehkuttanut miten hieno asia tuo on ja että harva sitä on jouluaattona syntynyt. Jouluaatossa on edelleen sellainen extralisätunnelma kun tuo elämän hienoin hetki palaa mieleen aina uudelleen :)