Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua on häirinnyt eilisestä asti lapseni kaveri kommentti.

Vierailija
03.03.2010 |

Tuli hakemaan mun lasta ulos ja pyysin sitä sisään odottamaan koska mun lapsi oli just syömässä. Siinä eteisessä tämä tyttö sitten tokaisi että "mulla on kauhea nälkä, oikein pyörryttää. Äidillä ei oo rahaa eikä ole ruokaa, oon juonut pelkkää mehukattia"

Siis oikeesti. Mä menin ihan hämilleni en oikein tiennyt mitä olisin sanonut tai kysynyt. Mä tiedän että lapset saattavat keksiä omia juttuja ja kaikkea ei pidä uskoa, mutta jäi häiritsemään. Tyttö on kuitenkin jo 9-vuotias joten ei enää ihan kauheessa satuilu-iässä.

En mä muuta keksinyt sitten kuin pyytää sitä syömään kun ajattelin että jos se nyt on totta? Jäi vaan häiritsemään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin sen ekaa kertaa jo melkein 20 vuotta sitten...

Vierailija
2/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin sen ekaa kertaa jo melkein 20 vuotta sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä et ymmärtänyt?

2

Vierailija
4/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joskus ruoka maistuu kylässä "paremmalta" : )

Vierailija
5/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä et ymmärtänyt? 2

Mistä tollasen jutun oppii? vanhemmatko jälkipolvelleen opettaa että saavat naapurissa ruokaa sen varjolla?

Vierailija
6/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lause on pysynyt ihan tismalleen samana.

2

Vierailija
7/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaisiko lapselta vielä varmistua asiasta? kertoa, että jos todellakin on niin, että voisit ottaa hänen vanhempiin yhteyttä ja ehkäpä auttaakin heitä?

Enkä nyt tarkoita, että rupeaisit sinne raijaamaan ruokakasseja, mutta ehkä yhden kerran jotain pientä ja opastaa eteenpäin (kirkko, toimeentulotuki tmv.) ja mikäli kyseessä on pidempiaikainen tilanne niin avittaa antamalla turhia vaatteita ym. heidän perheelle aina kun sellaisia on ja löytyy.

Jos lapsi vaikuttaa terveeltä ja hyvävointiselta niin tuskin on aihetta huoleen.

Vierailija
8/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli aika ihanaa, kun joskus kun en kotona tosiaan saanut syödäkseni, joku kaverin vanhempi huomasi tarjota ruokaa. toki lapset joskus vedättää ja kaverin ruoka maistuu aina paremmalle, kuin omassa kotona... mutta on oikeasti olemassa myös "heitteillä" olevia pieniä..

kaikkein parasta oli kun joskun "oikean kodin" omaava kaveri pyysi yökylään :)

sillon tiesin, ettei kukaan ole kännissä, pääsee kylpyyn, saa leikkiä ja ja nukkua puhtaassa pedissä ja vielä aamullakin saa ruokaa

Vierailija
9/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on pieni koira. Meillä juoksi naapurin lapsia jo 20 vuotta sitten. Nyt on juossut sitten naapurien koululaisia, koska meillä on pienet lapset.

Se on ihan oikeasti ihan kikka.

Voihan ap lapsen äidille kertoa, että lapsi kyselee ruokaa muualla, mutta en usko, että lapsi oikeasti nälässä kulkee.

2

Vierailija
10/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä kotona oli tarjolla jotain ruokaa, joka ei lasta miellyttänyt ja jätti siksi syömättä.

Vierailija
11/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan lapsi, joka ei oikeasti saanut ruokaa kotona kuin ehkä harvoin, ja silloinkin jos onnistuin jostain rahaa löytämään, ostin ruuan itse ja tein sen itse. Mutta kyllä muhun jo pienestä asti istutettiin melkoinen häpeä siitä, että oli nälkä, ja tehtiin selväksi ettei todellakaan saanut kertoa sitä kellekään eikä ainakaan kerjätä ruokaa keneltäkään. Näin se käsittääkseni on ihan yleisestikin, eiköhän kaikki kaltoin kohdellut (nälässä pidettävät, väkivaltaa kokevat, hyväksikäytön uhrit jne.) lapset opeteta pitämään suunsa kiinni siitä, mitä joutuvat kokemaan. Kyllähän vanhemmat nimittäin tietävät toimivansa väärin, eivätkä todellakaan halua paljastua.

Oli ihanaa, jos joku naapurin tai kaverin äiti tarjosi ruokaa, ja aina ilolla otin vastaan, mutten todellakaan koskaan mennyt ääneen sanomaan, että on kauhea nälkä.

Vierailija
12/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se tietty niin on kuin että oikeesti olis tilanne että ei saa ruokaa syödäkseen kotona. Äitiä en tunne, tyttö asuu sen kanssa kahden, sen verran omalta tytöltä eilen utelin. Ja mä koen kauhean vaikeaksi lähteä soittelemaan tytön äidille ja peräämään puhuiko totta vai ei? kai sitä pelkää jotenkin astuvansa toisen varpaille, vielä kun ei edes tunneta toisiamme.

No, nyt pitää tehdä taas välillä töitä.

-ap

Vierailija
13/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin puhelinnumeron ihan muuten vaan. Kyllä minulla on kaikkien naapuruston äitien numerot joka tapauksessa. On ihan hyvä tuntea kaverien vanhemmat.

2

Vierailija
14/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin tahtoisin kuulla jos lapseni tuollaista puhuisi naapurustossa. Tai jos pystyt, käy ihan ovella tutustumassa ja pyydät vaikka käymään kahvilla - vaikka sillä verukkeella, että lapsenne leikkivät yhdessä, joten teidän äitien olisi ehkä myös hyvä tutustua.

Vierailija
15/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilemään lasta valehtelijaksi.

Seuraile tilannetta ja jos on aihetta teet lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
16/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan ikäisensä lapsi.

Miksi ihmeessä ne nälkäiset lapset kaikki aina vaan muka juo just Mehukattia? Tosi uskottavaa...

Ja oikeasti - ne nauraa sut ulos sosiaalivirastosta, jos tuosta teet ls-ilmoituksen!

Vierailija
17/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan ikäisensä lapsi.

Miksi ihmeessä ne nälkäiset lapset kaikki aina vaan muka juo just Mehukattia? Tosi uskottavaa...

Ja oikeasti - ne nauraa sut ulos sosiaalivirastosta, jos tuosta teet ls-ilmoituksen!

ja nyt yrität vääntää sen urbaaniksi legendaksi täällä?

Vierailija
18/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lähtisi heti tekemään ilmoitusta mutta on ihan mahdollista, että lapsen kodissa ei ole kaikki kunnossa. Ei sitä kukaan muu tiedä kuin tyttö ja sen äiti - varsinkaan kukaan tällä palstalla ei tiedä tosiasiassa yhtään mitään ko. perheen elämästä.

On aika hurjaa väittää heti lonkalta lapsen satuilevan. Siihenhän me HALUAMME uskoa, koska emme koskaan halua puuttua tuntemattomien asioihin ja on ikävää joutua auttamaan muita. On kuitenkin olemassa se mahdollisuus, että ongelmia on ja sinun, ap, vastuulla on nyt yrittää mahdollisuuksien mukaan selvittää asia. Kukaan muu ei nyt voi sitä vastuuta ottaa, valitettavasti.

Vierailija
19/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, että pyysit syömään :)

Vierailija
20/25 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monella lapsella on nälkä ja minä en heitä ruoki vastaedes, vaan teen heti lastensuojeluilmoituksen, jos on tarpeen.

Totta on, että lapset huijaa ruokaa, mutta tuohon en menisi.

Varmaan pyytää seuraavallakin kerralla. Seuraile tilannetta, mutta sinä et ole lapsen pelastaja.

Se suo on loputon, jos laiminlyödystä lapsesta rupeaa pitää huolta.