Mua on häirinnyt eilisestä asti lapseni kaveri kommentti.
Tuli hakemaan mun lasta ulos ja pyysin sitä sisään odottamaan koska mun lapsi oli just syömässä. Siinä eteisessä tämä tyttö sitten tokaisi että "mulla on kauhea nälkä, oikein pyörryttää. Äidillä ei oo rahaa eikä ole ruokaa, oon juonut pelkkää mehukattia"
Siis oikeesti. Mä menin ihan hämilleni en oikein tiennyt mitä olisin sanonut tai kysynyt. Mä tiedän että lapset saattavat keksiä omia juttuja ja kaikkea ei pidä uskoa, mutta jäi häiritsemään. Tyttö on kuitenkin jo 9-vuotias joten ei enää ihan kauheessa satuilu-iässä.
En mä muuta keksinyt sitten kuin pyytää sitä syömään kun ajattelin että jos se nyt on totta? Jäi vaan häiritsemään.
Kommentit (25)
Jos meillä on ruoka-aika kutsun pöytään (tarkistan kyllä onko kotona ollut ruoka milloin tai onko se tulossa juuri, etten ruoki väärään aikaan), tarjoan välipalat, jätskit ja herkut (luvan kanssa vanhemmilta).
Mutta tuo "Mehukatti"-juttu on kyllä oikeasti vanha urbaanilegenda.
t. 2 Helsingistä
Mutta monesti eräskin vieraista huokaili, että "Oi kun on nälkä." tai "Meillä ei ole ollut tänään ruokaa."
Varsinkin jos meillä oli spagettia ja lihapullia tai vastaavaa "herkkuruokaa". ;)
Aina meillä tarjottiin vieraillekin, ei se siitä ollut kiinni, mutta nämä vieraat vain koittivat varmistaa sen että saivat hyvää ruokaa.
Ja täysin varmaa oli että vierailijat saivat ruokaa kotonaan. Ei vain sattunut olemaan mieleistä.
Että tuollaiset vanhojen hokemien opettajat on yleensä isovanhempia. =)
mutta meidän muksut ainakin on "nälkäisiä" aina jos vaikka ruuan jälkeen lähdetään liikenteeseen ja mennään hesen tms ohi. Se nälkä nyt on vain mieliteko.
Itse menin monesti koulun jälkeen suoraan kavereille.Tottakai silloin on nälkä ja on moukkamaista,jos lapsen kaverille ei tarjota edes pientä välipalaa.Kävelin kaverin kanssa hänen kotiinsa usein pitkänkin matkan(pienistä jaloista n. 2-3km on pitkä matka,varsinkin nälissään)ja sitten kaveri meni syömään.Monesti sai päänäsäryssä lähteä kotiin taivaltamaan.Kouluruoka oli ollut tunteja sitten,joskus klo12 ja seuraavaksi sai ruokaa,kun meni kaverilta kotiin.Kouluissa todellakin pitäisi tarjota välipalaa klo:14.Yläasteella meille tuli maksullinen välipala,jolloin ostin sitä lähes aina!
JA niin huom!en olisi enää ruoan jälkeen voinut YKSIN LÄHTEÄ PIMEÄLLÄ monen kilometrin päähän kaverille.Sitä paitsi kotona piti olla ruoka-aikaan,joten ainut mahdollisuus oli suoraan koulusta.
Itse aion kyllä tarjota lapsen kavereille välipalaa/ruokaa kun tulevat suoraan koulusta.