Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset päiväkotiin vain hoitopaikan varaamisen vuoksi vuodeksi?

Vierailija
03.03.2010 |

Erittäin kysytty päiväkoti kyseessä, johon ei takuulla lapsille löytyisi paikkaa juuri sitten vuoden päästä kun tarvetta olisi. Nyt saatiin paikat heille.

Meillä on kuitenkin myös pieni vauva pian, ja olen itse kotona. Toisaalta oman urakan helpottamiseksi myönnän, että välillä olisi kiva kun isommat olisi hoidossa, vaikka pari päivää viikossa.

Nyt siis mietin, että otetaanko paikat vastaan ja varataan niitä tämä vuosi tällä menetelmällä että hoitopäiviä pari kertaa viikossa. Miten tekisitte? Ja voin olla varma, että tuosta ei vuoden päästä sitten irtoa meille paikkoja. Vaikeeta! :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerho antaa parempia virikkeitä lapselle, kuin jos olisi päiväkodissa vain vähän ja siksi ryhmässä ulkopuolinen toisten lasten näkökulmasta.

Minun lapseni oli 3 päivänä viikossa 6 tuntia hoidossa eikä KOSKAAN ollut ulkopuolinen, aina löytyi leikkiseuraa ja muut oikein odottivat, koska lapseni taas tulee. Melkein jokaisessa päiväkotiryhmässä on useita osa-aikaisia, joten lapset ovat tottuneet siihen, että lapset ovat eri päivinä paikalla.

Varmasti riippuu lapsestakin, miten tuo osa-aikaisuus ilmenee - ongelmana vai ei.

Ap, ota paikat vastaan ja katso rauhassa. Ei nyt päätetty asia tarvitse olla lopullinen, hoitoa voidaan säätää vuoden mittaan tai ottaa katkolle, jos tuntuu siltä. En kyllä tunne ketään, joka olisi katunut lasten hoitoon laittamista, jos päiväkoti on hyvä ja päivät lyhyitä. Osa-aikaisia hoitolapsia pk:ssa tunnen kuitenkin parisenkymmentä.

Vierailija
22/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin 3 vuoden jonottamisen jälkeen lapsille paikat erittäin hyvästä pk:sta. Itse jäin työttömäksi samana päivänä kun paikat vapautuivat, mutta lapset vietiin tarhaan. Kävivät siellä n. 4 päivänä viikossa n. 6 tunnin päiviä. Naapurit mussutti mielellään aamuisin että lapsilla on niiiiiin raskasta siellä tarhassa =o Annoin heidän mussuttaa sydämensä kyllyydestä ja keskityin töiden etsimiseen ja olin tyytyväinen siitä että lapsilla on hyvä hoitopaikka.

Puoli vuotta myöhemmin minä sain vuoden mittaisen määräaikaisen työn ja silloin oltaisiin oltu pahassa pulassa ilman tuota hoitopaikkaa.

Työt minulla loppuu taas ensi talvena mutta hoitopaikat pidetään vaikka jäisin taas työttömäksi.

Kannattaa ap sinunkin varautua siihen, että naapurit ym. ulkopuoliset paheksuu hoitopaikkojen varaamista tuolla tavoin.

Hyvästä hoitopaikasta kannattaa kuitenkin pitää kiinni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan vanhempi tai nuorempi tms.

Ainoastaan se voi kuolla, mikä voi muuttaa tilanteen, mutta sitä et kai toivo?

Vierailija
24/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerho antaa parempia virikkeitä lapselle, kuin jos olisi päiväkodissa vain vähän ja siksi ryhmässä ulkopuolinen toisten lasten näkökulmasta.

esikoinen meni ensimmäisen kerran päiväkotiin 5-vuotiaana, siihen asti oli ollut kerhossa.

Tässä yhtenä päivänä hän selitti tyytyväisenä pikkuveljelleen, että 'kerho on vähän niin kuin päiväkoti, mutta siellä on huonommat jutut'.

Jutuilla tarkoitta leluja, leikkejä, askateluita..., niitä juttuja mitä pk:ssa ja tarhassa on.

Ymmärrän lapsen mielipiteen, sillä kerhonsa oli hyvä, mutta päiväkotisa on todella hyvä. Hoitajat molemmissa olivat kivoja ja tekivät työnsä hyvin.

Lapseni käyvät lyhyttä päivää pk:ssa n. 4 päivänä viikossa. Hoitajat pitävät huolen siitä ettei kukaan lapsista jää ulkopuoliseksi. (Näin ei kuitenkaan kaikissa pk:ssa toimita.)

Vierailija
25/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan vanhempi tai nuorempi tms.

Ainoastaan se voi kuolla, mikä voi muuttaa tilanteen, mutta sitä et kai toivo?

kunhan vaan kerroin oman tilanteeni.

Itse varasin puoli vuotta paikkoja päiväkodissa. Aika olisi voinut olla 1 kk tai vaikka 2 vuotta.

Minun mielstäni ap voi varata niitä hoitopaikkoja niin pitkään kuin on tarvis.

Jos hän tarvitsee vuoden päästä sitä paikkaa (riippuu tietysti siitä kuinka pitkään hoitaa vauvaa kotona) niin ihan samalla tavalla hän on pulassa hoitopaikkojen kanssa jos ei varaa paikkoja lapsilleen.

Vierailija
26/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ne paikat on muka vaikeampi saada vuoden päästä kuin nyt? Jos hän nyt sai suoraan kotiäitinä paikat niin luulisi että se on vain helpompaa työäitinä.

Vierailija
27/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siihen yhteen ja samaan ja parhaaseen päiväkotiin ei todella ole helppoa! Ole onnellinen, jos sinulla ei ole ollut vaikeuksia. Suosittuun päiväkotiin voi joutua jonottamaan yli vuodenkin, jos lapsia on enemmän kuin yksi.

Oma poikani jonotti myös paikkaa pitkään, kun meille ei kelvannut kuin tunnetusti se paras pk, joka olikin maineensa mukainen kaikin puolin.

Ap on fiksu, jos pitää lastensa puolta tässä asiassa. Mikäli siis kyseinen pk tosiaan on jonottamisen arvoinen paikka, mainehan kyllä kiirii kauas, joten varmaan on. Nykyään on liian monta järkkyä hoitopaikkaa, hyvästä on pidettävä kiinni lastensa vuoksi.

miten ne paikat on muka vaikeampi saada vuoden päästä kuin nyt? Jos hän nyt sai suoraan kotiäitinä paikat niin luulisi että se on vain helpompaa työäitinä.

Vierailija
28/28 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. tiettyyn päiväkotiin jos haluaa usemamman lapsen, voi joutua jonottamaan vuoden, pari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi