Apua! Vaihdanko työpaikkaa vai en?
Mitä mieltä olette työpaikan vaidosta kun vaihtokaupassa on mukava ja haastava työ, joka sisältää 50% atk:ta (joka on nykyisessä työssä 100%) ja 50% toimistotyötä.
Nykyinen atk-tukityö tökkii yksitoikkoisuudellaan ja sillä, että aina on lähdettävä asiakkaan luokse. Koskaan työtehtävää ei voi tehdä oman työpöydän ääressä.
Uusi työ toisi siis uusia haasteita, mutta sisältäisi atk-koulutusta ja en pidä esiintymisestä. Olen tässä miettinyt että selätän esiintymispelkoni ja otan työn vastaan (jos se minulle suodaan), vaikka onkin pidettävä koulutusta.
Uusi työ veisi 300€ tilistä pois, mutta toisi joustavamman työajan ja paremman ilmapiirin työpaikalla.
Olen puun ja kuoren välissä. Haastattelussa sanoivat, että on hyvät mahkut päästä hakemaani työhön, mutta koulutus ja raha mietityttävät tosi paljon.
Yritän ajatella muutosta positiivisena, mutta en todellakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Ensi viikolla ilmoittavat tuloksen ja sitä ennen olisi vihellettävä peli poikki jos empii.
Haluan kovasti muutosta nykyiseen työhöni, mutta ovatko miinukset liian suuret. Asuntolainaa on ihan kiitettävästi maksettavana + päiväkotimaksut ym. Ja olisi kiva jos joskus olisi muutama lantti säätöönkin laitettavana.
Mutta onko parempi jäädä tylsään työhön, että saa säästöjä kasaan vai piristää elämää uudella työllä?
Saatko neuvoteltua palkan 300 euroa isommaksi? Kannattaa sitä ainakin kokeilla.
Miten etäisyys työpaikasta? Mitä yhyempi sitä parempi.
Minusta tuo koulutus kuulostaa kiinnostavalle ja varmasti lisäsi ammattitaitoasi. Monestihan atk-koulutukset ovat jos ei pienryhmätilaisuuksia niin ainakin aika pienelle porukalle. Ja muutenkin aika käytännönläheistä. Siinä ei joudu koko aikaa olemaan esillä, vaan usein tilanne, että auttaa yhtä kahta ihmistä kerrallaan.