Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa, että "mieheni on yrittäjä ja tekee pitkää päivää"?

Vierailija
02.03.2010 |

Ajattelin vaan, että mikä se on se pitkän päivän määritelmä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan kannata rueta yrittäjäksi, tuolla asenteella. Yritystä perustaessa päivät venyy ja venyy siinä riittä töitä, että saa työntekijät, asiakaskunnan, toimitilat, kirjanpitäjät ja kaikken muun tarpeellisen rullaamaan. Itse olen pyörittänyt nyt 5 vuotta kahta yritystä, hyvinä aikoina pääsee nukkumaan illalla ajoissa lue 24.00 ja huonoina noin 03-05 aamulla viimeistään 6.30 pystyyn. Yrittäjyys on kaikkea muuta kuin helppoa; siinä on väksin ylä- ja alamäkiä... Yrittäjältä vaaditaan lujaa sisua ja uskoa.

Vierailija
22/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä saattaa lähteä normiaikaan neljältä mutta sitten pitää valmistella seuraava työpäivä eli hakea rautakaupasta tavaraa. Jos viikonloppuna on kotona se on ruhtinaallista. Kesälomaa ei ole pitänyt koskaan ja firma ollut jo 16v.

Toki muutkin kuin yrittäjät tekevät pitkiä päiviä. Erona on se että yrittäjä ei voi olla pois töistä kun se on pois firmalta. Verottaja muistaa tietyin väliajoin ja jos ei tee niitä töitä mitä tarjolla on ei tule rahaa millä maksaa. Siinä ainakin yksi ero tavalliseen työläiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilta 9:ään - 03 aamuyöhön. Eipä tuota kotona näy. 2 lasta on silti saatu aikaan ja minähän ne hoidan, kuten myös kaikki kotihommat. Siihen päälle kuuntelen vielä v**tuilut kuinka vaan makaan kotona tekemättä mitään ja hän elättää meidät...juu, hyvin menee ja rakkaus kukoistaa, not.

Vierailija
24/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aina töissä, myös kotona ollessaan. Mieheni on rakennusalalla töissä, ja menee aamulla klo 6-8 välillä töihin ja tulee milloin tulee, joskus jo klo 16 mutta joskus vasta 23. Tuolloin kun menee myöhään, niin käy kyllä yleensä kotona syömässä, jos sattuu olemaan suht. lähellä töissä. Ja viikonloppuisin ainakin lauantait on töissä, mutta silloin "vain" noin klo 8-17 välillä. Ja kotona ollessa puhelin soi ja paperihommia riittää.

Mutta mieheni puolustukseksi, kun hän on kotona ja lasten kanssa, niin hän on kyllä lasten kanssa. Ja ottaa lapsia mahdollisuuksien mukaan töihin mukaankin. Käy töistä tullessa kaupassa ja kotona on siisti keittiö kun mies on kotona:). Ainoastaan tuo miehen jaksaminen joskus murehdituttaa, mutta ei varmaan osaisi muullaistakaan työtä tehdä. Ja itse en kaipaa koko ajan seurakseni toista aikuista, minä haluankin tehdä kotihommat itse, ja minulla on lomapaikat, joissa saan lapsille lapsenvahdit ja pääsen vapaalle. Perheen kesken tehdään lyhyitä viikonloppulomia ja kesällä pitempi loma yhdessä on 1-2vkoa.

Olen ihan tyytyväinen elämäämme, meidän aikuisten yhteinen aika on klo 21-6.30 välinen aika.

Vierailija
25/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isohkon firman johtaja ja tekee pitkää päivää, eli on töissä n.8-17 välillä, mutta myös iltaisin tekee hommia, puhelin soi myös viikonloppuina ja lomilla. Reissaa paljon työkseen; vasta oli lähes 3 viikkoa reissussa.

Vierailija
26/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isohkon firman johtaja ja tekee pitkää päivää, eli on töissä n.8-17 välillä, mutta myös iltaisin tekee hommia, puhelin soi myös viikonloppuina ja lomilla. Reissaa paljon työkseen; vasta oli lähes 3 viikkoa reissussa.

kollegan puhetta samalla kuunnellessa ;D

Vierailija
27/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesittekö että tosi moni kuljetusalalla oleva mies pettää???Mitä te luulette että noissa taukopaikoissa/P-paikoilla tapahtuu??Koko txt tv:n chattikin täynnä varattuja rekkamiehiä jotka etsii pysähdyspaikoille nais/mies seuraa ymp.suomen... yäk!

Vaan tehdään pitkää päivää liikenteessä. Ja tuo on helppo todistaa, joka teko tallentuu ajopiirturiin. Rekkamiehen vaimon on muuten erittäin helppo seurata miehensä tekosia, pyytää näyttää kiekot pöytään, siinä näkee vuorokauden jokaisen minuutin, milloin ajossa, milloin ei. Ja muuten, kuka nainen suostuu hässimään miehen kanssa joka ei ole suihkussa käynyt? Yksikään rekkamiehen vaimo ei koske tikullakaan mieheensä ennekuin on suihkun kautta kiepsastanut, nuo kun ei joka ilta suihkuun päääse.

Voi kuule, kiekoista näkee tasan sen milloin auto on pysähdyksissä ja milloin liikenteessä. Ja silloin kun auto on paikallaan, voi tapahtua just sitä itteään. Mä olen nähnyt millaisia nämä varsinkin vanhemmat rekkakuskit on ja siinä ei vaimot paina mielessä yhtään kun painaa jotain toista naista (tai miestä) levikkeellä tai huoltiksen pihalla. Ja kyllä niitä suihkujakin löytyy lähes joka ABC:ltä.

Vierailija
28/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesittekö että tosi moni kuljetusalalla oleva mies pettää???Mitä te luulette että noissa taukopaikoissa/P-paikoilla tapahtuu??Koko txt tv:n chattikin täynnä varattuja rekkamiehiä jotka etsii pysähdyspaikoille nais/mies seuraa ymp.suomen... yäk!

Vaan tehdään pitkää päivää liikenteessä. Ja tuo on helppo todistaa, joka teko tallentuu ajopiirturiin. Rekkamiehen vaimon on muuten erittäin helppo seurata miehensä tekosia, pyytää näyttää kiekot pöytään, siinä näkee vuorokauden jokaisen minuutin, milloin ajossa, milloin ei. Ja muuten, kuka nainen suostuu hässimään miehen kanssa joka ei ole suihkussa käynyt? Yksikään rekkamiehen vaimo ei koske tikullakaan mieheensä ennekuin on suihkun kautta kiepsastanut, nuo kun ei joka ilta suihkuun päääse.

Voi kuule, kiekoista näkee tasan sen milloin auto on pysähdyksissä ja milloin liikenteessä. Ja silloin kun auto on paikallaan, voi tapahtua just sitä itteään. Mä olen nähnyt millaisia nämä varsinkin vanhemmat rekkakuskit on ja siinä ei vaimot paina mielessä yhtään kun painaa jotain toista naista (tai miestä) levikkeellä tai huoltiksen pihalla. Ja kyllä niitä suihkujakin löytyy lähes joka ABC:ltä.

Ne tosi rekkamiehet kun ei ehdi sinne ABC asemalla joka ilta suihkuun. Ja jos aikaa ummistaa silmät on noin 4 h yössä, sitä aikaa ei käytä toppaamalla ABC asemalle, suihkuun ja matka jatkuu lastaus/purkupaikalle. Et ole tainnut koskaan piirturinkiekkoa nähdä, saatika digipiirturin raporttia. Siitä näkee paljon enemmän kuin mainitsemasi asiat.

Vierailija
29/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekkamiehistä tehdään niitä pettureita niin on asialla toinenkin puoli. Kertokaapas mikä muu ammattikunta saa sitten vielä palkkaa hässimisestä, rekkamiehet siis palkan saavat, koska yötauko tulee olla väh 9 tuntia, jos tauko jää alle, on se työaikaa= lastaus/purku.

Vierailija
30/30 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulee kotiin n. 19, jonka jälkeen luetaan s-postit (työhön liittyvät), soitellaan vielä yhteistyökumppaneiden kanssa tai ollaan kokouksessa mahdollisesti 22.30. asti. Sunnuntaisin hoidetaan paperihommat. Lauantaina korjaillaan koneita, hoidellaan kiinteistöjä (lumenluonnit yms.) Yrittäjyys on elämäntapa, ainakin meidän perheessä, eipä ole ainakaan vapaa ajan ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä