Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ET osta suomalaista, jos sitä on tarjolla?

Vierailija
02.03.2010 |

Esim. hammastahnassa yksi halvimmista ja ainoa suomalainen on oxygenol, ja silti lähes kaikki tuntemani ihmiset ostavat pepsodenttiä yms. Itse ostan aina jos mahdollista suomalaista, sellaista jossa on vaikka avainlipputunnus.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan halvinta eli ruotsalaista, 20 snt ero per purkki on aika paljon.

Vierailija
2/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihannekset siis mahdollisuuksien mukaan kotimaisina.

Hammastahnoissa valitsen parhaimman makuisen merkin, ei ole tullut edes mieleen katsoa niiden valmistusmaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tomaateissa voi olla 4 euron hintaero espanjalaisiin verraten.

Vierailija
4/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa tosi harvoin

Vierailija
5/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä taas pyrin ostamaan laadukkainta, toki ekologisuuskin on tärkeää. Mutta mun mielestä ei ole mitään järkeä ostaa raakoja kotimaisia kasvihuoneessa tomaatteja vaan sen takia, että niitä talvella saa ja ovat kotimaisia.

Mieluummin olen ilman.

Vierailija
6/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole suomalainen. Joskus en koe suomalaisen tuotteen ostamista järkevänä - rakastan tomaatteja ja aina välillä talvella ostan minitomaatteja, mutta suomalaisten tomaattien kasvatus vie talvella niin paljon energiaa, että ulkomaisten tuominen tänne on ympäristön kannalta pienempi paha (tämä on siis ihan tutkittu juttu).

Vierailija
7/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa itsekin ostan aina muunmaalaisia (ovat tosiaan ekologisempia kuin kasvihuoneessa kasvatetut kotimaiset). Mutta esim. pesuaineissa katson aina sen avainlipun, ja niissä varmaan on ekologisempaa ostaa kotimaassa tuotettuja. Mulla pointtina on myös suomalaisten työllistäminen.

-ap

Vierailija
8/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan todellakin suomalaista ruokaa niin paljon kuin vain tuntuu hyvältä. Tomaatit ja kurkut ostan aina kotimaisia, viis kilohinnasta. Nähtyäni missä ilmanalassa mm. puolalaiset tomaatit kasvavat hiilipölyn keskellä niin ei kiitos. Suomalaiset ovat siitä tyhmää kansaa, että tämä ainainen säästäminen joka asiassa ajaa meidät lopulta perikatoon.

Siinä sitten syödään ihmetellään, kun lopulta kukaan ei osaa enää viljellä tai tehdä mitään itse ja ollaan ulkomaantuonnin armoilla. Eipä ne taida kasvikset kohta kasvaa enää etelämpänäkään, jos säätilat alkaa olla tällaisia. Parempi vaan tukea suomalaista tuotantoa, täällä ei pikkupakkaset maailmaa kaada.

Ostaisiko kukaan muka venäläistä ruokaa? Miksi siis suosia jotain Puolaa ja Espanjaa. Ainoastaan siinä tilanteessa ostan tuontivaihtoehtoa, ettei suomalaista ole tarjolla.

Vierailija
9/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjolla on kaksi tuotetta jotka ovat yhtä sopivia niin ostan suomalaisen ja maksankin siitä ihan mielellään ekstraa mutta vain tiettyyn rajaan asti.

Eniten kuitenkin painotan muita asioita, esim. ekologisuutta, ruuassa makua, vaatteissa ja huonekaluissa laatua ja mieluisaa tyyliä, pesuaineissa sopivaa koostumusta (ei hajusteita tai zeoliittia jne) yms.

joissa itsekin ostan aina muunmaalaisia (ovat tosiaan ekologisempia kuin kasvihuoneessa kasvatetut kotimaiset). Mutta esim. pesuaineissa katson aina sen avainlipun, ja niissä varmaan on ekologisempaa ostaa kotimaassa tuotettuja. Mulla pointtina on myös suomalaisten työllistäminen.

-ap

Vierailija
10/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tuotteen laatu

-Maku

-Pakkausmerkinnät (meillä allergioita, joten ostan mieluiten tuotteen, jossa tarkka tuoteseloste ja merkinnät maidoton, gluteeniton jne)

-Hinta

-Aikaisempi kokemus, esim. jotkut suomalaiset lastenvaatteet tosi huonolaatuisia verrattuna vastaaviin ruotsalaisiin/ulkomaalaisiin. Välttelen näiden suomalaisten valmistajien vaatteita.

Vierailija
11/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parasta. Joskus se on suomalaista, joskus ei. Mutta hammastahnoista en ikimaailmassa osta pepsodenttia vaan elmexiä.

Vierailija
12/12 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Marimekon vaatteista hajoaa vetskarit ekassa pesussa kun joku H&M menee kolmella lapsella ilman mitään ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi