Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja, kerro työstäsi :)

Vierailija
02.03.2010 |

Missä työskentelet, minkälaista työsi on, oliko koulutus vaikea?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 5 vuotta kehitysvammaisten nuorten parissa (autistisia,down ja muita kehitysvammoja). Nyt kotipalvelussa, hoidan kotona olevia vanhuksia.

Vierailija
2/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona hoidettavat vanhukset on siitä ihania, koska he eivät ole vuodepotilaita. Työkuva on lähinnä ruuan antamiset, pikkusiivous, lääkkeiden antoa, insuliinit, suihkutukset, ulkoilut, haavojen hoitoa, muutamia vaipanvaihtoja, pyykkien pesemisiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin ryhmäperhepäiväkodissa ja lapsia hoidin siis työkseni. Ryhmässä oli ihan kaikenikäisiä ja tykkäsin todella paljon!

Työnkuvaan kuului kaikki sama oikeestaan, mikä päiväkodissakin, mutta lisäksi oli aamupalan laitto ja siivous hoidettiin itse.

Nyt olen hoitovapaalla ja koitan katsella uusia töitä joskus (en tosin vielä hetkeen) ja sitten varmaan päiväkodista.

Vierailija
4/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla päihdeongelman lisäksi aivovamma ja suurella osalla kaksoisdiagnoosi. Töitä on aasta ööhön, varmaan kaikkea mitä lähihoitajan koulutukseen kuuluu. Lapsen hoitoa vähemmän, mutta kaikkea mahdollista muuta. Mä olen valmistunut -99, sahu:n suuntaavat ja käynyt -03 mielenterveys- ja päihdetyön suuntaavat.

Koulu oli helppoa, ei oikein saanut aivojaan käyttää, niinpä suoritin sen lukematta ja sain nelosen paperit:) Mielenterveys- ja päihdetyöhön sit panostin vähän ja sain vitosen paperit, tosi pienellä panostuksella.

Työharjottelut oli se paskin asia, yhteensä n. kuudesta tai seitsemästä harjottelujaksosta kaksi oli opettavaisia ja hyviä. Muualla oltiin vaan ilmaista työvoimaa.

Yhteishaku alkoi just ja mä aion hakea jatkamaan. Lähihoitajat tekee arvokasta työtä, mutta kyllä mä kaipaan enemmän:))

Vierailija
5/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimin perhekuntoutuksen parissa. Meillä kuntoutetaan perheitä, joissa lapsilla on joku fyysinen vamma tai sitten perheitä, joissa on sosiaalisia ongelmia.

Olen suorittanut opinnot 15v sitten ja silloin oli suuntaava "Lapsi-. nuoriso- ja perhetyö" ja se tukee täydellisesti nykyistä työtäni. Ei ollut koulutus vaikeaa. Opinnäytetyöni tein eräästä lastenkasvatussuuntauksesta.

Vierailija
6/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuntautunut suunhoitoon ja valmistuin -98. Olen terveysasemalla töissä. Oikein tyytyväinen olen työhöni ja päivätyö on lasten kanssa kiva.

Vierailija
7/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen ryhmäkodissa. Työ on vanhusten auttamista päivittäisissä toimissa mm. peseytymisessa, ruokailussa. Lisäksi pesemme pyykkiä, iltavuorossa tehdään ruokaa, yritetään järjestää jotain virikkeitä vanhuksille, mutta harvoin siihen aikaa.

Lääkehoito kuuluu päivittäiseen työhon, joillekkin jaetaan vielä lääkkeitä, mutta koneellinen lääkejakelu alkaa jo olla kaikilla. Insuliinien pistäminen ja mahdolliset muut injektiot lihakseen tai ihon alle.

Joskus saattaa olla vuodepesuja vaikka pääsääntöisesti meillä asukkaan pitäisi olla sen kuntoinen, että on yhden avustettava. Katetrointeja on myös joskus, pissanäytteiden ottamista lähes päivittäin.

Joskus asukkaita viedään teatteriin, ulkoilemaan tai lähdetään avustamaan lääkärireissulle.

Tykkään työstäni.

Koulutus ei ole vaikeaa, itse pidin siitä kovasti. Mutta koulussa oikeastaan vaan raapaistaan pintaa, harjoitteluissa opii sen mitä työssä tarvitaan, meillä ainankin oli koulussa paljon turhaa lätinää enemmän olisi voitu keskittyä itse hoitotyöhön ja eri sairauksiin yms.

Lähihoitajan pitää nykyisin olla aika moniosaaja...

Vierailija
8/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla lisää vastauksia. Olisi kiva kuulla toistenkin töistä. Niin monet tällä palstalla luulee, että lähihoitajat vaan vanhusten vaippoja vaihtavat.

Vierailija
9/9 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK:n vuodeosastolla. Olen ainut lähihoitaja sairaanhoitajien joukossa, joten pääsen tekemään monenmoista työtä, jotka muissa paikoissa vain sh tekee. Meillä töissä hyvä työporukka, puhalletaan yhteen hiileen. Toki vaipanvaihdot päivittäisiin toimiin kuuluu, onhan meillä potilasaineisto ikähaarukalla 20v-100v. Suuntauduin sairaanhoito-ja huolenpitotyöhön, valmistuin -98

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme