Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 9

01.03.2010 |

***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 9

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 HK, 1, 28,

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

30.7 Sunniee

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin! No jaa, ensi viikolla uusi yritys~ Nyt takaisin ruokaa laittamaan, kalaa pitkästä aikaa ja semmosta.

Ps. Meillä on jo seuraava vauva suunnitteilla voi elämän kevät XD

Vierailija
2/22 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun niin moni on tuntenut jo potkuja.. mä en oo tuntenut vielä mitään, jotain pieniä siis tosi pieniä muljahteluja tuntuu harvoin. :/ mutta sitä kunnon potkua odotellessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans alettu potkuja tuntemaan! :) Vk.lla 16 tunsin ekat liikkeet ja nyt sit ihan kunnon muljutuksia ja potkuja tai nyrkkejä!? :)

Yleensä tuntuvat just kun oon menos nukkuu eli kun olen ihan rauhassa paikallaan ni sillon alkaa mahassa bileet! :)

Mieskin tunsi liikkeitä eilen kun piteli kättään mun masulla. On se vaan niin ihanaa, nyt vielä kun maha alkaa kunnolla kasvamaan ni jess! :)

2 viikkoo vielä rakenneultraan, pääsee näkee pikkusen! :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Memm! 18+5

Vierailija
4/22 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot vaan vierii eteenpäin ja ihanaa kun vihdoinkin pakkaset ja kylmät ilmat on hellittäny ja aurinko paistaa. Heti on itselläkin paljon virkeämpi mieli. Ensi viikolla olisi hiihtoloma, ihanaa kun saan nukkua aamuisin edes hetken pidempään kun nyt. Kouluakin on 6-10h päivässä joten aika kotona jää vähäiseksi.

Esikoisen kanssa käytiin yhdessä vauvan vaatteita läpi ja lajittelin jo niitä kokojen mukaan ym. Kaappitilaa tulee vielä miettiä. tällä hetkellä pesemättömät vaatteet odottaa paikallaan että sain ne nyt pois muovikasseista ja omalle tulevalle paikalleen. Joskus myöhemmin jos sitten pesee ja silittää kaikki. Olen kyllä ostanut jo nyt liikaa noita vaatteita :D:D

Muutenpa ei voinnissa tai olossa mitään kummallista. pikku hiljaa hilaudutaan kohti rv.30 :) Perjantaina neuvolaan seuraavan kerran.

T:HanniS + paputar 22+4

Vierailija
5/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa kevääseen päin mennään, odotan jo että ilmat lämpenisivät enemmän ja aurinko näyttäytyisi useammin! :) Kyllä se kesäkin sieltä vielä tulee! ;) Alle kolmen viikon päästä onkin sitten seuraava neuvola. Painoa on tähän mennessä kertynyt alkupainoon 2kg. Mitä teillä muilla on tullut, jos saa kysyä? Täällä olen pessyt vauvanvaatteita valmiiksi hullunlailla ennen keväällä tulevaa muuttoa. Pakkaan puhtaat vaatteet jo valmiiksi niin pääsen sitten muutossa helpommalla! :) Mulla muuten tuli yöllä sellainen ihme juttu kun liikuin sängyssä. Heitin toisen jalkani aika nopeasti toiseen asentoon niin kauhea repäisy tuntui vaikka on varmaan ihan normaalia. Sen jälkeen alkoi alavatsa ja alaselkäkipu tai sellainen ärsyttävä kipuilu mikä ei varsinaisesti ole mitään kovaa kipua. :D Vaikea selittää. Yhdistin tuon vaivan kohdun kasvuun, koska nyt on ollut välillä ihan päivisin sellaista alavatsan pistelyä ja kipuilua. Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin ja heiluu kuin heinämies. Olen alkanut tuntea liikkeitä todella hyvin ja uskon tuntevani ainakin suurimman osan niistä, sillä pikkuisella alkaa olla jo oikein unirytmejä. Ennen en ole yöllä pahemmin potkuja tuntenut, mutta nyt saatan herätä kun pikkuinen siellä päättää heräillä joskus aamuyöllä. :D On hauskaa seurata sen rytmiä. Yleensä aamuyöllä ja aikaisin aamulla on todella virkeällä päällä. :D

Vaniliini 21+5

Vierailija
6/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä neuvola ja odotan taas kammolla vaa'alle menemistä :/ Mulla on kyllä kiloja kertynyt jo useampi, oisko nyt jo 5 kiloa.

Mulla on hieman samanlaisia kipuja kuin Vaniliinilla. Iltaisin ja öisin kun vaihtaa asentoa vihlaisee usein pakaroista ja häpyluusta. Olen nukkunut jo pitkän aikaa tyyny reisien alla/kyljellään polvien välissä. Herään oikeastaan joka yö neljän-viiden aikaan käymään vessassa ja nyt viime öinä pikkuinen on herännyt siihen ja alkanut muljahtelemaan ja potkimaan. Pikkuinen onkin aika vilkas aamuisin, mikä ei sinänsä ole aina kivaa, kun aina työmatkalla (autoa ajaessa) potkii niin kovaa virtsarakkoon.

Mutta mieli on rauhoittunut todella paljon rakenneultran jälkeen. Kun näki, että kaikki on hyvin, niin osaa nauttia ja vain olla. Eipä ole varmaan dopplerillekaan niin paljoa enää käyttöä, mutta onhan sillä aina välillä hauska kuunnella sydänääniä :)

Fanni 22+6

Vierailija
7/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva taas lukea näitä kaikkia juttuja + muistella avokin pahoinvointeja sun muuta, ku pitääkin tosissaan alkaa pikkuhiljaa asennoitumaan siihen että minä seuraavaksi XD

Ja aika haipakkaa siis, mikäli nyt kaikki menee hyvin.

...kauhistuttaa kyllä, kun jo kerran on näin hyvä onni ollut, että ensimmäisellä yrityksellä raskaaksi (huolimatta epäsäännöllisistä menkoista ja muista takkuiluista) ilman mitään ongelmia tähänkään asti, niin mulleko sitten sattuu kaikki epäonni D:

*sielunsa silmin näkee itsensä kärsimässä lapsettomuudesta 10 vuotta, ja kun lopulta tärppää, sillä niskaturvotuslukemat huutaa hoosiannaa ja sitten se vielä kupsahtaa pari kuukautta ennen laskettua, ja on niin turvonnut että repeen napaan asti sitä ulos työnnellessä ja sen jälkeen vielä kaikki mahdolliset kohtusyövät ja muut*

...no ei kai sentäs.

Vierailija
8/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa heti alkuun :D :

Kävin tänää lekuris supistuksien takia,ultrattiin sitten vauvaa samalla! ihana ja terve pikkuinen on :) kova liike päällä,niinku oon huomannu jo potkuista :D kohdunsuu silti normaali ja hyvässä kunnossa vaikka supistelee paljon .HUH!

alkaako muita jo tympimään tää ainainen lumisade ja pimeys ? mä oisin ihan valmis pukeutuun hameeseen ja pikkutoppiin. en jaksais tätä tylsää talvea enää :/ mieli ihan maassa,kun ei osaa nauttia tästä ajasta kun on niin pimeää.

sunniee ja masukas 18+6

Vierailija
9/22 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa! :) Ei muuta kuin heinäkuuta odotellessa.

Painoa ei ollut koko helmikuun aikana tullut kuin 900g! Jee! Kaikenkaikkiaan on tähän mennessä tullut 5kg. Mun mielestä isätkin pitäis punnita. Niille kun tuntuu noita raskauskiloja myös tulevan :D Hb oli laskemaan päin 110 vaikka jo tammikuun lopusta syöny rautaa sillon Hb 121.Kurjaa koska mun maha ei todellakaan tykkää tosta raudasta. Muutenki ummettaa :/

Kesä olis kiva. Sais kulkee vaan tunikassa ja legginsseissä. Täälä kanssa liikkeet on varmasti tuntunu viikon verran. Ehkä aiemminkin. Mitään rytmiä ei vielä vauvelilla kyllä oo. Enkä yöllä oo huomannu et olis liikkeessä. Istuessa huomaa parhaiten kun housunkaulus vähäsen puristaa pikkusta kohti. Mitään supistuksia ei oo onneks vielä ollu. Työssä kun joutuu noita mummuja ja muita kipeitä nosteleen ja kantaankin välillä. No vielä ainakin oon töissä jaksanu mutta viikko kerrallaan tässä kai mennään.

-raksu- & maha 20+3

Vierailija
10/22 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 22+2 ja aamulla oli neuvola, jossa sain kaikki kelan paperit. Niin pitkällä sitä sitten jo ollaan :)

Kaikki hyvin mulla ja vauvalla. Painoa tullut 2kg kuukaudessa, tähän mennessä ei ollutkaa noussu juuri mitään. Kunhan ei tästä vaan vauhti kiihtyis :/

Sf mittaki otettiin eka kertaa, 20cm.

Nyt on sellainen olo et pitäis saada siivottua joka paikka ja ylimääräiset tavarat pois! Mä en vaan enää jaksa noukkia lattioilta vaatteita ja leluja, en millään! Pitää mies nyt komentaa siihen hommaan.

Onneksi vielä muuten olo hyvä. Viime kerralla olin tästä kuukausi eteenpäin jo saikulla.

Tuli noista kelan papereista mieleen, onko teillä jo nimiehdotukset valmiina?

Mä en ole vielä ajatellutkaan ja pitää sekä tytölle että pojalle keksiä, apua.

Vierailija
11/22 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtuneen lonkkanivelen takia jouduin 1 1/2 viikoksi saikulle, jonka pitäisi loppua huomenna. Lääkkeitä/kortisonia en saanut, vaan hoitona on lepo ja kylmäpussi, joista ei ole juurikaan hyötyä. Lonkka siis ärtynee jatkossakin rasituksesta (istuminen tai käveleminen).

Tämän riemun lisäksi toissapäivänä laukesivat liitoskivut, eli tarkemmin sanottuna se häpyluun liitos. Esikoista odottaessa oli sama vaiva ja olin viimeiset 3 kk liikuntakyvytön kivun takia. Tänään on vähän parempi päivä, mutta kivun vuoksi joudun kävelemään ankkamaisesti, enkä voi istua kovalla tuolilla. Jos nämä kivut ovat tulleet jäädäkseen, ei loppukevään työssäkäynti näytä kovin todelliselta ja minulla hajoaa pää kotona. Tänään päivän ainoa aktiviteettini tulee olemaan yritys kävellä lähikauppaan ja takaisin. *huoh*

Vierailija
12/22 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, kun jotkut joutuvat jäämään aikaisin sairaslomalle! Itsekin hieman pelkään, että jos kivut tästä vielä pahenevat, niin miten pystyn lenkittämään koiraa ym. Onneksi harjoitteluni päättyy ensi viikolla, sitten saan olla rauhassa kotona tekemässä koulujuttuja.

Hui, pitääkö niihin Kelan papereihin laittaa nimiehdotukset??

Eilen illalla mies tunsi ekaa kertaa potkut selvästi mahan lävitse! Ennenkin potkut on ollut voimakkaita, mutta on tuntunut, että vaavi lopettaa potkimisen aina kun ehtii laskea käden mahan päälle. Onneksi eilen näin ei käynyt vaan pääsi mieskin tuntemaan ne :) Oli kyllä miehen ilme onnellinen, ihan kiva, että hänkin pääsi näin osalliseksi taas odotukseen.

Fanni rv22

Vierailija
13/22 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein löysin tänään IHANAT äitiysfarkut. Just kun oltiin juteltu ystävän kanssa(joka kanssa odottelee, tosin jo toista lastaan), että ei löydy mitään sellaisia täysin istuvia mammafarkkuja, niin sitten ne heti löyty! Ei edes näytä mammafarkuilta! Aina ne koot on jotain 36 eteenpäin, mutta tänään löytyi 34!!! :) Olen ikionnellinen, saa tuntea itsensä kauniiksi jopa ison mahan kanssa! :D Oli pakko tulla tännekin huutamaan se! Vauva on tänään ollut vähän laiskalla päällä, ei ole jaksanut kamalasti polskia. Ostin sillekin 56 kokoiset housut ja paidan. Oli oikein ihanat tulevalle pikkuprinsessalle! :) Malttamattomana odottelen kesää!

Vaniliini 21+6

Vierailija
14/22 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja on nyt kasassa 22+4 :) eilen kävin neuvolassa, kaikki muuten ok paitsi hemppa ei ollut noussut melkein yhtään.. :/ vaikka oonkin syönyt niitä rautalääkkeitä jo kuukauden. :(

siis tehän ette oo lihonut yhtään, mulle on tullut jo 10kg!!!! :S huh huh! mut kaikki kyl sanoo et musta ei kyl huomaa et olisin niin paljon lihonut, mutta vaaka näyttää niin. :P no ei se mua sillee haittaa. Ihan normipainoinen siis mä olin ennen raskautta.. siitä tulikin mieleen et en joudu siihen sokerirasitustestiinkään (onneks) kun oon niin "nuori" ja sitten ku bmi oli normaali ennen raskautta. :)

Meil alkokin nyt sit remontti kotona, mies innostui tekemään meijän prinsessalle huoneen kuntoon :) nyt on kauhee kaaos tääl himas. :P

Vierailija
15/22 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pieni tarkennus aiempaan viestiini. EIlen sain neuvolasta kaikki paperit, kelan hakemukset ja ne synnyttäjän esitietolomakkeet (joihin siis se nimiehdotus tulee laittaa). Ei ne suinkaan kelalla sitä tarvitse.

Vierailija
16/22 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissa!

Mulla oli vihdoinkin tänä aamuna rakenne ultra ja kyllä sitä ehdinkin odottaa/pelätä viikon.

Mutta kaikki oli mallikkaasti ja kunnossa. Kätilö tutki mielestäni tosi tarkkaan kaikki rakenteet ja lopuksi vielä sukupuolenkin ja antoi meille varman vastauksen. Eli meille on tulossa prinssi kahden prinsessan jälkeen!

Mitat vastasi suunnilleen laskettua aikaa ja nyt voi hetkeksi hengähtää. Kyllä vaatii totuttelua ajatus pienestä pojasta, salaa sitä toivoin, mutta toisaalta pelottaa, että miten sitä selviää villin pojan kanssa kahden kiltin tytön jälkeen.

Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille!

Skidimadinka 19+5

Vierailija
17/22 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oon ollu pitkään hiljaa kun ei oo ollu fiilistä. Oon ollu vähän maissa ja sitten reissussa. Nyt jo parempi fiilis. Olisko se hemppa voinu vaikuttaa mieleenkin, en tiedä mut nyt rautaa menny viikon ja kevät näyttää valoisammalta.

Ihanaa kun aurinko paistaa töistä kotiin ajaessa.

Rakenne ultra oli jo pari viikkoa sitten. Ultraaja oli todella mukava. Taitaa olla mennyttä se pelko et ovat ilkeitä. Molemmilla kerroilla on ollu tod mielyttävät kätilöt. Kaikki vauvalla hyvin, vastasi viikkoja. Kolmas poika on meille tulossa.

Skidimanika säikähti poikaa ;) Meillä ainakin nämä kaksi on ollu rauhallisia tapauksia. Tietty vauhtia välillä riittää, mutta helppoja poikia ovat.

Olishan se ollu kiva kokeilla tytönkin hoitamista, mutta nyt on helppoa kaivaa vaan kaikki poikien vaatteet esille.

Mukavaa viikonloppua kaikille,

Tani viikoista ei tietoo... olisko 22+

Vierailija
18/22 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauvan potkut tuntuneet nyt hieman alle viikon. Meinasikin jo alkaa hieman huolestuttamaan, kun niitä ei kuulunut, mutta nyt tuntuu että ovat voimistuneet todella paljon ihan viime päivinä. Mieskin pääsi jo tuntemaan potkut mahan päältä. Meilläkin vauva liikuskelee erityisen paljon illalla nukkumaan mentäessä, mutta nyt alkanut myös tuntea liikkeet seisaalleen esim. töissä.

Hiihtoloma alkoi, ja näillä näkymin työt jatkuu sitten 23. pvä huhtikuuta, saa nähdä jaksaako olla niin pitkään, kun on aika fyysistä tuo tarjoilijan työ... No, sitten saakin "lomailla" oikein kunnolla ;)

Vierailija
19/22 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha kasvaa housut kiristää ja puristaa. Tulevalle vauvalle olisi mukava hankkia jotain. Täältä löydät sekä itsellesi että tulevalle vauvalle kaikkea mukavaa äitiysvaatteista vauvan tarvikkeisiin. http://www.bumbeez.com

Vierailija
20/22 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissailtana tunsin ekaa kertaa kunnolla tökkimistä tuolta sisuksista, nyt sitten sen jälkeen oon huomannu useammanki kerran, mahanpäältä ei kyl tunnu mut tuolta alhaalta ja sivuilta jos "ötökkä" sinne sattuu potkimaan/hakkaamaan :D

Moni asia tuntuu tällä viikolla asettuvan uomilleen ja mieli rauhottuu..hyviä löytöjä kirpparilta, vaunut löyty kaverilta, käynti lääkärillä niitten supistusten takia jotka kuulemma ovat vaarattomia ja sisällä kaikki enemmän kuin hyvin jne. Kumpu nousee kovaa vauhtia ja alkaa olla venytellessä haitolla :) En oo uskaltanu normifarkkuja nyt kokeillakkaan, mammafarkut on ajaessaki paljon mukavammat niin niitä olen jo pitkään käyttäny.

Neuvola 15.päivä ja sitten Kelan paperit ja tarkkaa faktaa painonnoususta. Ylimäärästä on jo reilusti valmiiksi ja sillä oon ajatellu et mahd. vähän nyt lisää. Viimekerralla 7vk aikana oli tullu 1,7 kiloo. Lääkäri painotti maanantaina viimeksi et paino kurissa pitää :( Kylhän mä parhaani yritän..

Taas väsyttää jo ennen yheksää ihan julmetusti, ihan hullua mennä jo niin aikasten nukkumaan..Mut tehdään kuten keho käskee.

Uninen Miukkis rv 21+3