Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaksosten kanssa on muka niin rankkaa?

Vierailija
01.03.2010 |

Useimmat ovat kuitenkin pariskuntia eli kaksi vanhempaa on, ei siis ole sen kummempaa kuin yh:na olo yhden lapsen kanssa. YH:llä ei myöskään ole aikuista juttuseuraa tms.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kaksi vauvaa mutta eri aikaan hoitanut äiti

Vierailija
22/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten lisäksi meillä on vielä yksi vanhempi lapsi. Itse en kokenut sitä vauva-aikaa kovin rankaksi. Meillä tosin vauvat nukkuin suht hyvin ja olivat terveitä. Mua peloiteltiin hirveesti vauva-ajan rankkuudesta ja olin asennoitunut niin että mä olen suunnilleen puolikuollut väsymyksestä ensimmäisen vuoden ajan. No, olin välillä väsynyt mutta ei se todellakaan ollut niin kamalaa kuin luulin ja mistä mua varoiteltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan olla, että helpot kaksoset ovat helpompia kuin vaikka kaksi eri ikäistä vammaista lasta, mutta voi olla toisinkin päin. Lapset ovat erilaisia niin kuin meidän aikuisten jaksaminenkin!

Kuten on nähty, riittämättömyyden tunne koetaan usein rankaksi - minkä ikäisten ja kuinka monen lapsen kanssa hyvänsä.

Kukaan ei ole oikeutettu sanomaan toiselle, että hänellä ei ole rankkaa, jos henkilö itse kokee niin.

Vierailija
24/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jos on molemmat vanhemmat, kun jollekkin se on yhdenkin kanssa muuten samassa tilanteessa!

Vierailija
25/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tuo oman työnsä. Ystäväperheen kaksosista toinen sai letkulla ruokaa 5 kk, toisen mahaletku poistettiin vasta 1 v ja 4 kk iässä. Lisäksi useita leikkauksia, fysioterapiaa, erilaisia sairaalajaksoja ja ennen kaikkea jatkuvaa huutoa eka vuosi. Syömään oppiminen oli vaikein asia. katsoin sitä yhden viikonlopun vierestä, ja totesin että se oli aivan kamalan rankkaa, ihan oikeasti. Varsinkin kun esikoinenkin vaati osansa.

Vierailija
26/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkin pienen lapsen kanssa menee helpommin kuin silloin, kun oli esikoinen + kaksoset. Eikä ole mikään kokemis- ja asennekysymys. Meillä vauvat huusi ensimmäisen vuoden yöt ja päivät läpeensä. Vikaa ei löydetty. Äiti, isä ja mummo kaikki fyysisesti (selkä!) ja psyykkisesti rikki. Ja luuleeko joku oikeasti, että se isä jaksaa yöt läpeensä kantaa toista vauvaa, kun päivällä pitäisi jaksaa 8-9h töissä? Ja siinäpähän sitten olet, kun kaksi parkuu yhtä aikaa. Nukut 2-3h joka yö ja lopun aikaa kannat tai työnnät niitä vauvoja pitkin taloa rattailla. Ja on sillä esikoisellakin tarpeensa. Pahalta tuntuu edes muistella tuota aikaa.

Vierailija
27/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenkasvuinen ja musta-valkoinen lapseton ihminen.

Vierailija
28/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheet, joilla on niiiin rankkaa. YH:t eivät valita vaan jaksavat hyvin.

Vierailija
29/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ollut esikoista kaksosten syntyessä. Pieniä piti herätellä symään 3h välein ympäri vuorokauden. Unet jäi itsellä yhteensä 2-5h/vrk puolen tunnin pätkissä. Siinä tunsi itsensä täysin surkeaksi ja riittämättömäksi. Jatkuvasti toinen huutaa ja odottaa kun toista hoitaa.

Vierailija
30/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoisina

ja se tuo oman työnsä. Ystäväperheen kaksosista toinen sai letkulla ruokaa 5 kk, toisen mahaletku poistettiin vasta 1 v ja 4 kk iässä. Lisäksi useita leikkauksia, fysioterapiaa, erilaisia sairaalajaksoja ja ennen kaikkea jatkuvaa huutoa eka vuosi. Syömään oppiminen oli vaikein asia. katsoin sitä yhden viikonlopun vierestä, ja totesin että se oli aivan kamalan rankkaa, ihan oikeasti. Varsinkin kun esikoinenkin vaati osansa.

Vierailija
31/31 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömään oppiminen on tosiaan vaikeaa, vaikka syntyisikin jo hyvillä viikoilla. Meidän kaksosilla meni 4 kuukautta ennenkuin oppivat imemään.

Kyllä kaksosarki on aivan eri juttu kuin yhden vauvan kanssa.