.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN MAALISKUU ¨' * ' ¨:.
Kommentit (100)
Elikkäs tänne kaltaisteni pariin mieli halajaisi... Oon 30v., mies 34v. perheeseen kuuluu tyttö 2001, tyttö 2004 ja poika 10/2009. Ja kovaa kuumetta miehellä ja mulla myös. Mulla kuume tosin hieman pelonsekainen että kuinka mä pärjään 2 pienen kanssa. Yritys ei ole vielä alkanut, koska papassa oli yllättäen muutoksia. Tänään laitoin gynelle mailia, että mitä mieltä on voidaan silti yrittää 4. murusta...
Kävinkin heti lisäämässä sinut tuonne listaan.
Kiva kun uutta porukkaa saadaan mukaan tänne kuumeilemaan.
Toivottavasti gyne antaa luvan alkaa yrittämään nelosta. Ja älä huoli jaksamisesta. Pienellä ikäerolla olevat lapset on melkos helppoja kun siitä ihan vauva ajasta selviää. =)
Meidän vanhemmilla lapsilla on 11kk ikäeroa ja selvisin hengissä ja melko järjissänikin. =) Ja teillähän on jo kaksi isompaa tyttöä jotka luultavasti olisivat innoissaan auttamaan vauvan hoidossa. =)
Sirppana
Sirppana: Näin me tehdään:D Mä oon koko ajan toivonut, että saatais plussa samasta kierrosta kun tää kaikki menee meillä niin samalla tavalla. Toivotaan kovasti, että tää kierto on meidän!!!
Äitix3: Kuulostaa tosiaan lupaavalta:)
ofelia: Tervetuloa!
Lyydia*häviää nyt taas hetkeksi* ;-)
Aamu alkoi kivasti kun mies avasi koneen, ja totesi että etköhän heitä ne pillerit pois gyneltä on tullut viestiä. Eli seuranta onnistuu myös raskauden aikana.
Mulla on kuitenkin nyt päällä migreenin estolääke topimax, eli migreeniasia pitää vielä neurologilta selvittää. Toivon että saisin jonkun hyvän hoidon raskausajaksi, kun viime raskaus oli päänsäryn kanssa aika tuskaa.
Yrityksen alku lähestyy... Sirppanalle kiitos tsempistä tuota poitsu meillä on aivan tosi rauhallinen tapaus ollut nukkunut läpi yön 4 viikkosesta lähtien, joten siksikin kuumetta pukkaa näin äkkiä.
Mitä teillä muilla lähipiiri tuumaa 4 lapsista perheistä? Itse tiedän ettei meidän kummankaan vanhemmat tule hyppimään riemusta kuullessaan asiasta.
Ofelia: Hienoa, että yksi este on nyt pois päiväjärjestyksestä. Ja luulisi tuohon migreeni asiaankin löytyvän joku ratkaisu. Ota heti maanantaina asiasta selvää niin pääsette pian tosissaan yrittämään. =)
Meidän lähipiirissä vain harva tietää neljännen kuumeilusta. Ja luulen, että jälleen kerran miehen suku on haltioissaan kun joskus saamme ilmoittaa neljännestä lapsesta, mutta mutta minun suku oli niin järkyttyneitä jo ensimmäisestä lapsesta, että en yhtään osaa aavistaa, että onko se järkytys vai jo niin vanha juttu tuo meidän lisääntyminen ettei siitä osaa järkyttyä. Mutta siis kyllä hirvittää kertoa omalle suvulle kun ei tiedä millainen vastaanotto on, vaikka kyllä ovat aina ensi järkytyksen jälkeen lapsiamme innolla odottaneet maailmaan. =)
Sirps
Tässä pitäis piakkoin saunaan lasten kans lähteä ettei mee kovin myöhäseen ku ukkokultahan on reissunpäällä mutta onneksi tulee huomenna illalla kotiin mutta vain lähteäkseen taas alkuviikosta toiseen suuntaan...aika rankka alkuvuosi meillä on ollut, on sen verran paljon ollu pois...
Sirppana: voi ei, surku sentään! Lohtuhalit sullekin ku tätiturkkanen sinneki saapui! Ei sitte onnistunu mun magneettihomma ollenkaan :( ois ollu niin kiva isolla porukkalla tehä ryntäys o-puolelle..Mutta mää nyt puhallan plussatuulia uuteen kiertoon jotta se uudenvuoden vauva teille sitte tulis!
Äitix3: uiii, nyt jännittää...tuuhan kertomaan kuulumisia!! Toivotaan nyt oikein kovasti ettei täti tuu joohan! Se on nimittäin sun vuki vähintäänki seuraavana, jookos?! bd bd
Tuo suklaa juttu kyllä paljastaa kaiken =D
Ofelia: Ei muutako mukaan vaan tervetuloa kovasti! Te pääsetteki sitte heti tositoimiin jos nyt neurologi antaa luvan :) Ihanaa tuo kuinka innoissaan miehesi onkaan!
Meillä sukulaiset tuskin muuta tekee ku onnittelee ku kuulevat raskaudesta, ehkä veljet joilla itellään ei ole vielä lapsia niin voivat sanoa jotain "tosi järkevää" mutta siskollenihan on jo tulossa kk ennen nelonen ja mun serkulleni tulee toukokuussa ja ite olen nelilapsisen katraan vanhin. Ja kyllä kait meillä kaikki tietää että mää haluan ison perheen :)
Lyydia: teillä taitaa tärppipäivät lähestyä vaikkei me niitä nyt sitte siis lasketakkaan :) mutta onnea peitonheilutuksiin ja toivotaan että simpat ois nopsia ja löytäis yksinäisen kulkijan!
ON: kyllä kait se pikku hiljaa pakko on uskoa että raskaana ollaan sen verran krapulaolo on, ylöstulevia satseja niellään ja ihme röyhtäsyjä tulee..vielä onneksi ei ole tullu mitään ulos asti. Väsymys on jo käsinkosketeltavissa mutta täähän on mulla krooninen olotila joskei ihan näin pahana! Finnejä mulla on tullu nyt taas joka paikkaan, näitä ei oo mulla koskaan ollu raskausaikana, ihan teiniolo. Eilen repi niin kovasti masua molemmilta puolin että kumarassa piti kulkea, ihan ihme juttu tuoki.
Äiti jo kysyi ku vaan haukotteli sen kans puhelimessa että onko meille tulossa vauva...pakkohan se oli pokkana valehdella ku en tässä vaiheessa siitä vielä kellekkään halua kertoa..mutta en tiiä käykö käry ku pääsiäiseksi mennään viikoksi sinne...:/
Kerroinko jo että me mennään nyt sinne alkuraskauden ultraan maanantaina 12.4 siis vielä yli 2vkoa pitää oottaa!! Ihan hirveetä!
Mutta nyt niitä plussia saa kyllä alkaa jo tulemaan enempi, eihän tästä muuten tuu mitään ku niitä tästä pinosta pantataan...Eli piän teille kovasti peukkuja!
nani rv 5+2-4
Sama olotila jatkuu... Ei menkkoja eikä liiemmin oireitakaan, vaikka jos oikein alan kuulostelemaan, niin kyllähän sitä keksii ne kaikki :-)
Muutamia repäisykipuiluja on ollut ja rintojen arkuus, mutta siinä kaikki. En millään jaksais odottaa huomiseen tai oikeastaan tiistaihin. jos siis huomenna haen testin ja tiistaina aamulla testaan. Ellei täti tule ennen sitä...
Ofelialle tervetuloa mukaan porukkaan :-)
Nyt syömään ja löhöilemään.
äitix3 kp26/24-26
Kuules nyt taitais sit olla tapahtunut se ihanin.
Älä pidä meitä jännityksessä tiistaihin asti.
Aamulla kato huomenna pissaat purkkiin ja panet pisun odottamaan. Tuskin se haittaa onko se just tuoretta vai vähän aikaa seisonutta.
Niin ei tarttis jännäillä tiistaihin asti.
Minä pidän peukkuja! Ja tietenkin odotan niitä hyviä uutisia. =)
Sirppana
kp 27/24 vaihtui aamulla kp 1
HARMITTAA!!!
minäkin käyn täällä aina välillä lukemassa että miten menee, oli ilo lukea että sinulle tuli se plussa=)onnea oikein paljon! ja toivottavasti pysyy pienokainen matkassa.
tämä meidän neliapila on jo 7kk ikäinen ja kovasti touhukas neiti, nytkin räpeltää näppistä koko ajan=) kääntyy jo ympäri ja yrittää ryömiä. itselläkin vauvakuume välillä nostaa päätä,mutta toistaiseksi olen hillinnyt itseni=)ehkä joskus sitten vielä.
plussatuulia tänne kaikille!!!
nelkku ja tytsy 7kk
Äitix3: Voihan kurjuuden kurjuus. Minä olin niin varma, että tulee iloisia uutisia ja voihan pettymystä kun olikin noin huonoja uutisia täällä.
Kyllä kovin vähän noita plussa uutisia tähän meidän pinoon tulee. Toivottavasti pian saadaan oikein isolla porukalla häippästä tuonne odottajien puolelle.
Ofelia: Saitko selvitettyä jo tänään siitä migreenin esto lääkitys hommelista?
On: Täti tekee vihdoin lähtöään ja olen siitä niin iloinen, mutta täytyy myöntää, että nyt neljännelle yritys kierrolle on todella suuret toiveet kun ei enään oikeasti jaksaisi vain kuumeilla. Tästä kierrosta minun on pakko raskautua tai muuten alan oikeasti epätoivoiseksi ja vihaiseksi. Kuume on niin kova ja haluisi, että vauva asiasta tulisi todellista ja pelkkä haaveilu ei minulle riitä.
Voin vain kuvitella miten kamalaa on kun joutuu kuukausi kaupalla tai vuosi kaupalla vain haaveilemaan vauvasta. Ihan hirveetä.
Sirppana yk4 kp 4/29
Kyllä on meitin pino mennyt hiljaiseksi.
Mitä kaikille neliapiloille kuuluu?
On: Tädin häätäminen täältä onkin ollut hyvin hankalaa. Monta kertaa jo luullut, että jes ja sit ei kuitenkaan. Rupee niin tympii tää vuotelu. Digitaaliset ovis testit kaapissa odottelee ja minä odottelen, että pääsis niitä käyttämään.
Sirppana kp 6/29
Kirjoitin metrin mittaisen viestin joka hävis...
no nyt tulee omat navat tynkä versiona, arg.
Eli neurologille tosi vaikea saada aikoja 10.5 seuraava. Laitoin jo sähköpostia et kuinka lopetan lääkkeet ennen sitä.
Muakin kiinnostaan tuo digitesti, jotenkin ajatuksena ihana. Mies tuhahti heti, et ei kyllä aio sellasta tuoda... Se on yleensä tuonu mulle testit, ajattelin et nyt voisin yllättää sen tällä kertaa sit kuvaviestillä...
Sit kirjoitin pitkän pätkän raskaaksi tulosta, sen helppoudesta/vaikeudesta, ja yritin miettiä etten loukkaa/ pahoita kenenkään mieltä, mutta siis, minä en ole perehtynyt ovikseen, en ovistesteihin, hätinä kiertoon ja sen laskemiseen. Tämä johtuu siitä että meille on lapset tulleet kun niitä on toivottu tytöt 1. kierrosta(ja 1. km) ja poika 2. kierrosta. Joten mulla on kaikki termit ja lyhenteet hukassa, ja piilossa. Että älkää ihmetelkö jos kysyn jotain tyhmää...
Nyt on pakko mennä siivoamaan kun oon istunut tässä yli kauan, ja alan itkemään jos tämäkin nyt häviää...
Piti tulla kirjoittelemaan, kun lähetän vihdoin ja viimein meidän mokkulan huoltoon tänään ja sitten en pääse nettii... ehkä pariin viikkoon ainakaan. Tuskaa! Ei netti nyt niin välttämätön ole, kunhan se on. Mutta nyt kun joutuu olla ilman niin ihan tuskaa :(
Mulla menossa kierto päivä 26/32 ja jännäillään. Ovulaation aikoihin on tullut touhuiltua, tai oikeestaan vähän ennen ja vähän jälkeen oletettua päivää. Mahdollisuudet siis on :) Yritän kovasti psyykata itseeni siihen etten ostelis mitään testejä. Mulla on tosi tarkka kierto ja menkat pitäsi alkaa 6.4. ja pitäis vaan malttaa odotella senkin jälkeen. NIIN JA JOS EN SAA SITÄ MOKKULAA EDES PIAN TAKAISIN NIIN EN PÄÄSE KERTOMAAN KUINKA ON KÄYNYT !! Tuun sitten kertomaan tilanteen heti kun laite palaa takaisin :)
Vauvakuume on ihan tolkuton, varsinkin kun nyt eilen ja toissa päivänä olen ollut kaverin luona vauvaa katselemassa, joka on tänään vasta viikon. Niin pieni ja suloinen poika. Kun pidin sitä sylissä tuli niin sellainen olo että tähän mut tarkoitettu. Taidan kiikuttaa noi pääsykoe-kirjat tänään kirjastoon takaisin. Ei kiinnosta yhtään. Luen sitten kesäkuun alussa just enne pääsykokeita, jos siis en ole silloin raskaana ja menen sitten sinne kokeisiin. Jos nyt tulee huti niin sitten on vielä kaksi kiertoa aikaa ennen niitä kokeita.
Nani: Sinä se siellä vaan onnellisena massua kasvattelet! Toivottavasti ei tule kaameita pahoinvointeja.
äitix3 ja Sirppana: Pahoittelut molemmille taas sen ilkeän tädin takia :( Voi surku!
Ofelialle tervetuloa joukkoon ja tsemppiä yritykseen !!
KAIKILLE OIKEIN PALJON ++++ PUHURIA. KEVÄT AURINKO SAIS TUODA MUKANAAN MUUTAMAT PLUSSA-UUTISET !!!!!!
Kai se on pienten kanssa lähdettävä ulos kun on kaunis ilma. Ne niin tykkäävät kuravellejä tehdä. Mä niin nautin tästä kotona olosta, nyt jotenkin vielä enemmän kun ajattelen etten menisikään syksyllä kouluun ja vauvailtaisiin lisää. On kotiäitinä vaan niin ihanaa! Mitä muut on mieltä, viihdyttekö hyvin kotona lasten kanssa? Ja oletteko kokeneet ulkoisia paineita mennä töihin? Mä olen joskus saanut kuulla kommenttia "kotona lunnimisesta" mutta en viitsi välittää kommenteista. Tulisivat kokeilemaan kuinka "helppoa" tämä toisinaan on. Meillä on kaikki vielä aika pieniä joten työtä rittää. Nuorin täytti just 21.3 2-vuotta. Tytöt kerkeevät nyt olla heinäkuuhun asti taas sarjassa 2v 3v ja 4v. Heinkuussa vanhin täyttää 5v.
Noora 26/32 (yrityskierto taitaa olla yk4 koska tuo yksi kierto jätettiin yrittämättä välissä)
Hei vaan kaikille! Tuolla alempana voitte lukea tilitystä kroonisesta vauvakuumeestani. :) Olen pian 30-vuotias kolmen lapsen äiti ja nyt sitten asiat ovat yllättäen kääntyneet niin, että neljättä ihan tosissamme kuumeilemme. En oikeasti olisi vielä vähän aikaa sitten tätä päivää näkeväni. Mieheni on ihan innoissaan, vieläpä enemmän kuin minä. Minullahan oli kolmosen jälkeen sellainen tunne, että "tämä ei jää tähän", mutta sitten se kääntyi niin, että möimme pinniksen, ison osan vaatteista jne. koska tuntui siltä, että nämä kolme riittävät, mutta näin vain se mieli muuttuu. Tunnen itseni kieltämättä kyllä aika hulluksi, mutta toisaalta vahvana on tunne siitä, että jos emme edes yritä sitä kolmatta niin tulen sitä katumaan.
Niin jotta sopiiko joukkoon? ;)
adalat
nyt tuli vastausta neurologilta, lääkkeen purku kestää viikon. Ja sen jälkeen saa lopettaa.
Minä olin jo into piukeena, oltiin miehen kans puhuttu noin puolentoistavuoden ikäerosta eli vaavi voisi syntyä huhti-toukokuussa. Mutta itse ajattelin että jättäisin pillerit pois NYT. Mies yllättäin sanoi, että syö nyt niitä pääsiäisen yli ja meidän loman yli lähdetään ulkomaille pääsiäisen jälkeen ja tullaan vasta 19.4 pois. Ja mulle tuli vähän harmitus... Olisin jotenkin kuitenkin heti halunnut päästä asiaan...
Ymmärrän toki, miehen pointin. Mulla on ollut migreeni lapsesta asti, ja tosi hyvin hallinnassa pysynyt aina pojan raskauteen asti, sitten olen joutunut sairaalaan useasti, eikä kohtauksia nyt tahdota saada loppumaan 3-4 päivään. Mies pelkää että ollaan ulkomailla pulassa asian kanssa, mikä on ihan totta ja viisasta. Mutta tiedättekö, että olis vaan niin kiva päästä alkuun, ja yritykseen.
Neurologi kirjoitti vielä että vastaanotolla suunnitellaan migreenihoito raskauden ajalle, vaikka täsmä- ja estolääkkeitä ei voi käyttää, on vaihtoehtoja olemassa. Viime raskaudessa neuvolassa vaan surkuteltiin että voi harmi kun joka viikko koskee päähän, ja pitää paljon syödä särkylääkkeitä, muttei tehty esim. lähetettä erikoissairaanhoitoon.
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!!
mutta mitäs sanotte tästä..voiko tää olla ees tottakaan vai näenkö omiani :D
Ekaksi lujat rutistukset ja halit äitix3:lle!! Tuli ihan paha mieli sun puolestas ku määki olin ihan varma että sieltä tulee plussaa!
Nelkulle suuret kiitokset onnitteluista! Teilläkin on jo noin iso tyttö! Oli mukava kuulla teistäkin! Aurinkoista kevättä!
Sirppana: kyllä se plussa teille tulee, ihan varmasti vielä tosi piankin! Tuskinpas te täällä tätä pinoa pystyssä pidätte yhtä kauanko allekirjoittanut :/ Tärppionnea, teillä varmaan ovis on lähellä...
Ofelia: Malta vaan syödä niitä lääkkeitä matkan ajan ettei vaan tuu kohtauksia siellä! Se on niin kurjaa ku voi vaan olla! Äkkiähän se aika varsinki siellä menee :) Oikein ihanaa lomaa teille! ja nauttikaa!!
Noora: Kylläpäs nyt saadaanki jännitellä sitten sua! Miltäs siellä näyttää tai kuulostaa? Onko oireita ilmassa? bd bd bd
Adalat: oikein sydämellisesti tervetuloa mukaan vaan! Kivaa ku tulee lisää porukkaa! Tuo onkin mulle ihan uutta että ukkokulta kuumeilee enempi!!
Lyydia pitää sitte ihan kunnolla vähän hiljaiseloa...toivottavasti se tois toivottua tulosta! bd bd bd
Mutta mutta JONNA!! Mitäs ihmettä!! Oikein paljon onnea plussasta!! Teille taitaa tullakin sitten kolmas joulutonttu vai kuinka?! Ei kyllä voi kun ihailla kuinka helposti sää raskaudut :) ja jaksat, tän olon kans ku nyt on taas pari viikkoa oltu niin ei kyllä ihan heti vauvakuumetta tuu mutta täähän on vaan tätä alkuraskauden kurjaa oloa ja ehtii vielä tuhanteen kertaan muuttua!
ON: En siis ole yksinkertaisesti ehtiny tänne asti jutustelemaan, tuonne marrasmuruihinkin olen itteni tupannu mutten oikein pääse mukaan ku en ehi pysyä perässä, ukkokulta on taas ollu niin paljo pois ja ku yksin hoidat työt, kodin ja lapset niin ei vaan aika riitä ja sitte ku tää olo ei todellakaan ole mitä hehkein! Yöks ja yrps...oksulla on siis saanu käydä ja paha olo on 24/7 eli koko ajan. Hommasin pahoinvointirannekkeet ja sen jälkeen ei oo tarttenukkaan oksentaa mutta heikko-olo on silti koko ajan...enää reilu viikko ultraan...jännittää..
Nyt kattomaan isompien poikien kans jotaki leffaa...viime la nukahin kymmenen minsan jälkeen =D saas nähä kuinka tänään käy..
nani rv 6+2-4
Nani: en ollu kyllä uskoa silmiäni kun tuon testin tein koska me ollaa käytetty kumi-ukkoja sekä mä oon syöny pillereitä mutta silti plussasin..ja jos kaikki menee hyvin niin meille ois tulossa 3. joulutonttu jolla ois laskettuaika samana päivänä jolloin esikoinen on syntyny :D
ällötystä ja vilun väreitä täällä on havaittu nyt kolmena päivänä ja tuo etominen alkaa heti kun herää ja loppuu kun meen nukkuu ja aamulla taas sama homma.
Lyydia: Kiitos, olet ihan mahtava. Heti tuli hyvä mieli kun tulit tukemaan minua. =)
Me ollaan aloitettu yhtä aikaa kuumeilu ja jännätty tiiviisti yhdessä niin eiköhän me plussatakin melkeen yhtä aikaa. Toivottavasti tässä uudessa yk 4 kierrossa. =) Nyt tällä kertaa kummatkin pannaan parasta ja vietellään ukko kullat moneen kertaan ja kiskastaan ne plussat loppu kierrosta. Eiks jeah? =)
Äitix3: Voi voi kun kuulostaa tosi mahtavalta. =) Nyt pidetään kaikki peukkuja pystyssä, että sinä saisit sen plussan. =) Ja jos vasta maanantaina pääset apteekkiin ja ei oo täti tullut niin eiköhän se tuloskin ole melko varma eli plussa. Tulet sitten heti kertomaan meille kuinka kävi.
On: Pahin masentumis kohtaus siis meni jo ohi ja uuden kierron uudet kujeet on jo suunniteltu ettei käy tylsäksi tämä tädin vierailu aika. =) Nyt minäkin tilasin clearbluen digitaaliset ovistestit ja ajattelin testata niitä elämäni ensimmäisen kerran. No menneessä kierrossahan en edes testaillut ovista kun nuo liuskat aiheuttaa stressiä nääs kun pitää arvailla, että onko tämä nyt yhtä vahva viiva ja tuleekohan huomenna vielä vahvempi viiva ja pitäs pissaa pantata ja olla juomatta ja tehä päiväs aikaan. Ja kun helpointa olisi minulle aamu pissistä tehä testi ja selkeä vastaus kiitos ettei tarvii arvailla.
Saas nähä kummoisia nuo testit sitten ovat ja tuleeko tulosta, vaikka eihän se mitään tulosta takaa tuokaan, mutta yritys on ainakin kova. =)
Ja laskettu aikahan olisi kai 1.1.2011.
Siinäpä olisi huvittava syntymäpäivä lapselle.
Sirps