Oikeastiko äiti saa olla töissä samassa ryhmässä missä lapsi hoidossa?
Eräs ystäväni kertoi, että hänen lapsensa tulevat olemaan töihin paluun jälkeenkin hänen kanssaan koko päivän kun ovat samassa ryhmässä, jossa ystäväni töissä. Siis onko ihan oikeasti mahdollista? Tietääkö joku? Tunnen tämän ystäväni sen verran hyvin, ettei hän kyllä kykene olemaan pitämättä omaa lastaan erityisasemassa vaan luulen, että oma lapsi olisi paremmassa asemassa mitä muut lapset.
Tiedän, ettei asia minulle kuulu, mutta sääliks käy jo valmiiks muita lapsia.
Kommentit (6)
Ja yksityiselläkin voi olla omat sääntönsä.
Äidin ei pitäisi lähteä vielä työelämään jos on noin tiukka napanuora. Ammatti-ihmisen pitäisi tietää että tuosta järjestelystä ei hyvää seuraa! Vai meneekö avustajaksi? (silti!)
Ystäväni lapsi on hänen/heidän ainokaisensa eivätkä enempää saa, tätäkin vauvaa yrittivät kauan ja kävivät hoidoissa tuloksetta kunnes yllättäen saivat luomuyllätyksen.
ap
Ja yksityiselläkin voi olla omat sääntönsä.
Äidin ei pitäisi lähteä vielä työelämään jos on noin tiukka napanuora. Ammatti-ihmisen pitäisi tietää että tuosta järjestelystä ei hyvää seuraa! Vai meneekö avustajaksi? (silti!)
Eli jos jonkinlaista suosimista tapahtuu, niin olettaen että ovat ammattitaitoisia puuttuvat asiaan. Mutta lapselle tuo ei välttämättä ole paras vaihtoehto, todennäkäisesti äiti joutuu "hylkimään" häntä työpäivän aikana (koska hoitaa myös muita lapsia)Joten lapsen parasta ajatellen kannattaisi lapsi laittaa eri ryhmään.
Joskus tosin voi olla että paikkakunnalla on vain yksi "erikoispäiväkoti" ja jos äiti siellä töissä ja lapsi halutaan juuri siihen päiväkotiin ei ole vaihtohetoja. (Esim. vaikka englanninkielinen tai sitten jotakin aatesuuntaa edustavat päiväkodit)
Onhan sekin ihan tavallista varsinkin pikkupaikkakunnilla että opettajavanhempi joutuu opettamaan myös omia lapsiaan. Koululainen toki pystyy jo ymmärtämään opettajan ja vanhemman roolit paremmin.
kunnassa ei ole muuta vaihtoehtoa. Itse olen lto ja päiväkodissa 2 ryhmää, eli opetan/hoidan lapsiani josaain vaiheessa. Koulussa taas mieheni on alakoulun opettaja ja opettaa luokkia 1-3 yhdysluokkana, joten lapset jossain vaiheessa ovat mieheni luokalla. Itse uskon että omilta lapsilta vaaditaan hieman enemmän kuin muilta, tietysti saavat kotona "lisäopetusta", niinkuin kaikki lapset kodeissaan.Minusta olisi hassua lähteä 20km päähän töihin ko. asian takia.
Aina työntekijä on eri ryhmässä, mielellään myös eri talossa kuin hoidossa olevat lapsensa.