Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiroileva ihminen on mielestäni sivistymätön.

Vierailija
26.02.2010 |

En ymmärrä kiroilevaa aikuista ihmistä. Ei se nyt nuorellakaan kaunista ole, mutta paremmin sopii kapinointi ikään.

Kiroileva aikinen ei ole sivistynyt.

Täytyy olla tyhmä, jos kiroilee.

Ruman kuuloista.

Tulee juuri sellainen wt-ihminen mieleen.

Ja turha vastata, että omaa akateemisen koulutuksen ja kiroilee silti. Sivistymätön silti on!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen pitäisi olla aina sivistynyt?

Minusta on ihanaa olla sivistynyt noin 95% ajasta ja löysätä loppuaika hieman pipoa. Tekisi hyvää itse kullekin. :)

Vierailija
2/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainaki paljon mielummin kuuntelen ihan rehellistä kiroamista, kuin sellaista pikkusievää korrektien ilmauksien keksimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen koulutettu, pitkään (20v) hoitotyötä tehnyt ammattilainen. En kiroile potilaitten kuullen, mutta kyllä se ja musta huumori auttavat monesta pahasta paikasta päivystyspolilla =)

Työyhteisömme on reilu ja avoin, ja raskas työ vaatii raskaat huvit eli kyllä, viinaa vedetään kanssa aika ajoin...

Vierailija
4/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se pipo olla löysällä vaikka sanavarastoon ei kiroilu kuulukaan.

En ymmärrä miten ne liittyvät yhteen.

Sivistys ja kiroilu eivät kyllä taas voi olla käsi kädessä.

-ap

Vierailija
5/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama kuin tupakanpoltto tai kynsien pureskelu.

Ei kai sitä kukaan hyvänä pidä, mutta siitä on vaikea päästä eroon. Pitää päättää lopettavansa, ja todella yrittää päättäväisesti.

Toisaalta jos ei huomaa sen olevan negatiivista, ei varmaan lopeta.

Itse kiroilin ennen lapsia aina kun oli aihetta... mutta lasten myötä aloin tietoisesti vältellä kiroilua, nykyään vain todella harvoin tulee ruma sana suusta.

Vierailija
6/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppia ottamaan asiat vähän rennommin, ja vaikka uskaltaa kiroilla (hui!) silloin, jos tilanne sitä vaatii. Ei lasten kuullen, eikä julkisella paikalla siltikään, mutta oikeassa kontekstissa mojova kirosana on joskus paikallaan.

Pidän itseäni perinteisessä mielessä sivistyneenä: minulla on kaksoistutkinto (humanistis-yhteiskuntatieteellinen) ja laaja yleissivistys. Osaan etiketin ja tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Silti joskus kiroilen, enkä katso, että tuo seikka mitätöisi sivistyksen.

No mutta ap, miksiihmisen pitäisi olla aina sivistynyt?

Minusta on ihanaa olla sivistynyt noin 95% ajasta ja löysätä loppuaika hieman pipoa. Tekisi hyvää itse kullekin. :)

Vierailija
7/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää v-sanaa tai muita kirosanoja välimerkkinä puheessa, niin juu, on sivistymätön. Ylipäänsä karkean kuuloinen puhe on sivistymättömän kuuloista vaikkei kirosanoja viljelisikään.

Mutta kyllä mua ainakin helpottaa sopivassa tilanteessa voimasanan käyttö. Koirille välillä karjaisen, että 'on se nyt PERRKELE', niin johan totellaan ja mielistellään mammaa. Välillä kyllä itsekin mietin mitä naapurit mahtaa ajatella muuten niin tyylikkään ja sivistyneen naapurinrouvansa kielenkäytöstä niissä tilanteissa. Mut mä en kyllä oikeesti edes välitä! ;D

Vierailija
8/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minua ärsyttävät näissä nettikeskusteluissa kiroilemiset. Jos joku kirjoittaa "voi v***u mun anoppia", niin jääpä juttu lukematta, eikä kirjoittaja anna itsestään fiksua kuvaa.

Vierailija
9/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä vittu siinä on!"

Vierailija
10/10 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään silloin kun saa lapsia loppuu se kiroilu. minusta muutenkin ihan turhaa. silti joskus jos todella menee huonosti/loukkaan esim varpaani niin että taju meniaa lähteä niin saatan huutaa kirosanan.. onneksi ilmeisen harvoin sillä lapseni eivät kiroile. ONNEKSI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme