Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Jalka oli ensin puutunut, nyt käsikin. ov

Vierailija
17.02.2010 |

Minulla oli kolme päivää sitten aamulla herätessäni oikean jalan varpaat puutuneet. Eilen oli koko oikea jalka puutunut ja pisteli. Nyt tänä aamuna on käsikin on puutunut ja tuntuu sellaiselta oudon kylmältä. Onko syytä huoleen? Voiko johtua vain jumissa olevasta niskasta vai..? Kellään kokemuksia vastaavasta ?!?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermopinne tms.? Vai MS-tauti, kiva kiva... Nyt hermostuin todella :(

Vierailija
2/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se puutuminen välillä helpottunut, vai leviääkö tuo puutunut alue ilman että välillä tunto palaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssakin reippaan lenkin, ajattelin että jos auttaisi mutta ei...

Vierailija
4/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulee kaikki mahdolliset diagnoosit ms-taudista aivoinfarktiin

Ei helpota vaan pysyy samanlaisena! Kävin koiran kanssakin reippaan lenkin, ajattelin että jos auttaisi mutta ei...

Vierailija
5/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutuminen on minulla migreenin oire. se ei kuitenkaan kestä päiviä, vaan tunnin sisään alkaa varsinainen migreeni.

Vierailija
6/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soittelet ajan lääkäriin ja saat ajan neurolle lisätutkimuksiin jos ei ole mikään hermopinne. Voi olla jotain muutakin kuin ms:ää, mutta turha alkaa kotona tekemään diagnooseja.

Vierailija
7/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä kuulu jalan puutuminen, pelkästään käsien ja muun ylävartalon.

Vierailija
8/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutumista on varpaista päähän ja vain vasemmalla puolella kehoa. Sitä on ajoittain, ei tietenkään jatkuvasti, mutta voi olla muutaman viikon putkeen. Kyllä se mulla on laitettu ihan lihasjumituksen piikkiin.

Vierailija
9/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jokin muukin kuin ms.

Mutta ei ms-tautiakaan kannata kauheasti säikähtää. Minulla se on ollut yli 14 vuotta ja olen edelleen täysin 'terve'. Harrastan aerobickiä ja muutakin liikuntaan ihan kuin ennen sairastumistani eikä oireettomana pysynyt sairaus muutenkaan hidasta elämääni. Nykyään tähänin tautiin on hyviä lääkkeitä ja juuri lääkityksen ansiosta olen itsekin pysynyt hyvässä kunnossa.

Nykyään meitä oireettomia/vähäoireisia mäsiä on paljon, mutta useimmat vaikenevat diagnoosistaan pelätessään sen vaikeuttavan urakehitystä. Siksi useimmilla ihmisillä on kovin karu käsitys ms-taudista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi