Miksi teit lapsia vaikka halusit olla töissä?
Kommentit (24)
Lisäksi vaikkapa luottamushenkilö, aviopuoliso, naapuri ja vaikka sun mitä.
en näe mitään ongelmaa hoitaa sekä perhettä että työtäni. Ongelman aiheuttavat itselleen ne ihmiset jotka kyseenalaistavat tällaista yhdistelmää ja sitten marisevat tämänkaltaisilla palstoilla kotiäitiyden tuomaa taloudellista ja sosiaalista kurjimusta.
jatkavat huonoja geenejään eteenpäin.
en tiennyt etta nama kaksi asiaa (siis lapset ja tyo) ovat toisensa pois sulkevia.
I've got news for you. These two are not mutually exclusive things, honey!
Mies halusi lapsen ja hoitikin 1v alkaen. En katso, että mies on yhtään huonompi vanhempi kuin minä. Itseasiassa parempikin kuin minä eli jaksoi paremmin nostella poikaa, kun sille oli tarvetta (minä en taas kolariniskallani niin hyvin).
olla äiti, ja halusin lapsia. Äitiys määrittyy mielessäni ihan muiden asioiden kautta, kuin työssäkäynnin tai kotiäitiyden. Ja vaikka lapseni joskus muuttavat pois kotoa, en koskaan lakkaa olemasta äiti.
perustella miksi ei jäänyt hoitovapaalle? ;)
Eli eniten ihmettelen sitä että joku tekee lapsen vaikka jo tehdessään tietää että palaa töihin, kun se on vielä pieni. Tilanne on tietysti eri jos isä jää hoitamaan lasta. Kyllä se on lapselle yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin. Mutta että laitetaan vaikka pari-kolme vuotiaskin vieraalle/ kodin ulkopuolelle hoitoon. Minusta se ei vaan ole reilua lapselle.
Niin, sinusta.
Meistä kun on moneen!
Kun itsellä ei ole kokemusta miten lapsi tarhassa viihtyy niin voisi pitää umpiopakatut mielipiteensä omanaan. Et voi vaan käsittää ja sillä selvä.
Meillä lapsi on ollut alle 1- vuotiaana hoidossa. Enkä pidä ikää pahana. Lähinä luksusta että on mammoja jotka voi olla kotona JOPA kolme vuotta.
En käsitä miksi ei voisi olla iloinen omasta mahdollisuudesta olla kotona, kuin mollata muita.
12
Mutta sen vielä sanon että kai se lapsi nyt sopeutuu sinne hoitoon jos on ollut siellä jo alle 1vuotiaana. Eihän se paremmasta tiedä. Eikä tässä ole kysymys siitä ettenkö olisi iloinen kotona olostani, todellakin olen ja olen itse tehnyt sen mahdolliseksi että voin olla kotona. Vaan siitä mitä ne lapset ansaitsee.
Eivät ne ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.
Ja revipä pelihousus, olen palannut töihin lapsien ollessa 3-4 kk vanhoja!
niin "paremmasta"? Sinunkin lapsesi viihtyisi todennäköisesti päiväkodissa paljon paremmin kuin kotona sinun kanssasi. Et vain uskalla kokeilla, koska koet äitinä itsesi tarpeettomaksi. Näin käy, kun oma identiteetti on rakennettu lapsen ympärille. Toivon, että lapsesi pärjää elämässään, äidistänsä huolimatta.
Mutta sen vielä sanon että kai se lapsi nyt sopeutuu sinne hoitoon jos on ollut siellä jo alle 1vuotiaana. Eihän se paremmasta tiedä.
Kyllähän ne tollasen ahdasmielisen ansaitseekin?
Itsellä on kokemuksia että olen ollut usean kanssa kotona, mennyt pian töihin, ollut kauemmin kotona. Elämässä tilanteet saattaa vaihdella.
Ei kaikki isät pysty vaan "jäämään kotiin" oma ukko reissaa työkseen maailmalla.
Jos sun päivän pelastaa tälläsen asian ihmettely niin sääli sinua. Ihan aidosti.
Mitä ihmettä tarkoitat kun sanot: "Ei varsinaisesti ollut tarkotus mollata MUTTA lapset ei paremmasta tiedä - lapset ansaitsee parempaa"
Mitä muuta se on kuin toisten valintojen arvostelua ja mollaamista?
Jos sulla ei ole työpaikkaa, et halua työtä tehdä, haluat maata kotona tai mitä vaan niin ehkä sulla on kaikki oikeus lähteä solvaamaan muita? Koska en ymmärrä miksi joku joka on tyytyväinen omaan elämäänsä ja valintoihinsa alkaa toisia haukkumaan.
Juu, sinulla on kaikki OK ja muut on kamalia vanhempina. Elä vaan tollasessa kuplassa jos se tekee sun olon hyväksi.
12
palasin töihin kun lapsi 3 kk...
repikää siitä...
miksi teit töitä vaikka halusit lapsia?
mielestäni jokainen lapsi ansaitsisi äidin, joka ei arvostele ja mollaa toisia omassa ahdasmielisydessään ;)
Vaan siitä mitä ne lapset ansaitsee.
sitä mikään laki erikseen estä. Very simple!