olen raskaana ja töissä fyysisesti raskas projekti edessä
Töissä olisi loppukesälle edessä fyysisiä töitä, ulkona. Siinä vaiheessa olisin n. raskausviikolla 27. Onko mitään mahdollisuutta että saisin homman hoidettua? Olisin siis vastuussa tuosta hankkeesta. En vielä haluaisi kertoa raskaudestani ja sen vuoksi kieltäytyä. Kysymys on ehkä tyhmä, mutta esikoista odotan eikä siis ole aikaisempaa kokemusta...
Kommentit (6)
jos nyt jo tietäisin etten saa sitä hoidettua ja kertoisin raskaudestani, työ voitaisiin jo nyt suunnitteluvaiheessa siirtää jollekin muulle. Vaikeampi hypätä jonkun muun tilalleni yllättäen, jos en pystykään.
En kuitenkaan haluaisi kertoa töissä vielä, ja jos veikkaisin että saan sen hoidettua tuntuisi ittestäkin paremmalta ottaa homman kokonaisvastuu, jota minulle ollaan nyt antamassa.
Otat homman nyt vastaan jos sitä sulle tarjotaan ja olet siitä kiinnostunut. Teet ja valmistelet hyvin. Jos sitten joudut jäämään sairaslomalle, niin sitten teette uusia päätöksiä sen tiedon valossa. Jos et, niin sijaisasiat joudutaan joka tapauksessa miettimään äitiyslomasi vuoksi.
Tylyä sanoa tämä, mutta sanon silti. Varhaisraskaudessa keskenmenoriski on kohtuullisen iso. Sittenhän vasta harmittaisi, jos sulle tulisi keskenmeno ja hyvä hommakin menisi sivu suun.
Johtamiseen kuuluu se, että päätökset tehdään aina tietyllä hetkellä silloisen tiedon valossa. Nyt ei ole tiedossa, ettetkö pysyisi varmuudella työtä tekemään. Sitten jos tilanne muuttuu, niin tehdään uusia päätöksiä.
t: esimies
paljon raskaudesta. Onhan näitä tapauksia, jotka ovat tehneet heinätöiden lomassa lapsen ja sitten taas jotkut joutuvat vuodelepoon jo alkuraskaudessa. Itselleni oli jo raskauden alkupuoliskolla mahdotonta kävellä yhteensä kilometriä päivässä ja vielä vähemmän, kun joutui tekemään sitä useampana päivänä peräkkäin. Jotkut taas pystyvät tekemään mitä vain viime metreille. (Tai itse asiassa minäkin kyllä jostain syystä pystyin viimeisillä viikoilla tekemään raskaampiakin hommia paremmin.)