Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmettelyä lapsen hoitokaverin vaatteista.

Vierailija
24.02.2010 |

Lapsemme tarhassa on eräs 3-vuotias tyttö, jonka vaatteet hieman ihmetyttävät. Hänellä on päällään aina tosi kauniit, mutta (mielestäni) epäkäytännölliset vaatteet.

Esim. tänään hänellä oli päällään lyhyt farkkuhame ja pitsisukkikset. Lähinnä mietin tätä päiväkodin näkökulmasta: eikö heille ole aika työlästä vaihtaa tytölle aina eri vaatteet ulos lähdettäessä ja sitten taas nuo toiset sisälle tultaessa? Monena päivänä ulkoilevat vielä kahdesti.

Puetteko te tällä edellä mainitulla tavalla lapsenne hoitoon? Ja täsmennän vielä, ettei kyseessä ollut mikään erityispäivä vaan lapsi on puettu näin aina.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sukkikset+hame..

Eikä se kai ole kovin työlästä ottaa sitä hametta välistä, sisälle tultua laittaa taas..

Vierailija
2/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on vain! Otetaan pois, kun lähdetään ulos ja laitetaan takaisin kun tullaan sisään. Aina kaksi kertaa päivässä.

Kolmevuotias osaa (jos ei ole kehitysviivettä) pukea itse hameen. Napissa, vetoketjussa tai henkseleissä auttaa aikuinen, mutta ei se ole työlästä!

T. lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä tietää. Itse en ole viitsinyt lapselle hameita hoitoon laittaa, kun olen ajatellut, että ovat henkilökunnalle työläitä. Mutta täytyypä alkaa itsekkin käyttää tytöllä enemmän hameita :)

ap

Vierailija
4/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkisten päälle vetää jotkus villahousut. Eihän se hame siellä haalarin alla mitään haittaa, jos nyt ei ole jotain aivan tönkköä kangasta.

Vierailija
5/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on useimmiten päiväkodissa hame tai mekko. Minusta nuo eivät ole sen vaikeampia kuin housutkaan. Jos hame on esim. farkkukangasta, niin sen voi vetäistä haalarin alta pois, mutta esim. trikoomekot menevät kyllä ulkovaatteiden allakin.

Vierailija
6/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin hame haalarin alla. Sukkisten päälle vetää jotkus villahousut. Eihän se hame siellä haalarin alla mitään haittaa, jos nyt ei ole jotain aivan tönkköä kangasta.

Farkkuhamekaan ei mitenkään haittaa menoa haalareissa. Useimmiten likallamme on jonkinlainen hame tai mekko päiväkodissa ja mielestäni se on juuri helppo vaate.

Vierailija
7/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden verran on nyt kulkenut hame+sukkikset päällä, ei suostu housuja käyttämään. Käy vaihtamasssa itse hameen jos on ulkoilun jälkene jäänyt housut jalkaan. Ulos mennessä tietty housut, villaiset tai muut haalarin alle ja hamekin saa jäädä sinne. Ikää 3-v.

Vierailija
8/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan laPSElle vaatteet sään mukaan. mieluummin tarpeeksi lämpimät ja helpot ettei tarvitse monia housuja päällekkäin.

Vierailija
9/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän lasten pk:ssa lto hymähteli naulakoilla muiden lasten vaatteille ja niiden epäkäytännöllisyydelle. "Jotain tämmösiäkin, huoh!" ja heilutti kädessään pientä hametta.

Joo oli vähän erikoinen ihminen muutenkin. Ei vain tuon ammatillisuuden puutteen takia. ;D

Vierailija
10/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö nyt 5 vee on aina pukenut tarhaan hameen ja sukkikset. Hänellä ei varmaan koskaan ole ollut housuja jalassa muuten kuin kesällä

/keväällä ulkohousut. Tyttö pukee itse ulkovaatteet päälle ja tarvittaessa ottaa hameen alta pois.

Ap taitaa olla pojan äiti, kun ihmettelee asiaa ;) Meillä ainakin tyttö on niin tyttö, ettei housuja saa puettua kuin pienellä pakolla silloin, kun ne ovat sään tai muun syyn vuoksi ehdottoman pakolliset... Olen itse sitä mieltä, että pukekoot hameen päälle, jos se hänestä hyvältä tuntuu ja sää/tekeminen sen sallivat. Olen varmaankin laiska kun en viitsi tapella tuollaisesta.

Vierailija
11/13 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä hameita koskaan riisuta ulos mennessä haalari vaan vedetään päälle. Hameita on kaikenlaisia ihan villakankaisista lähtien, pitkää ja lyhyttä.

Vierailija
12/13 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään hänellä oli päällään lyhyt farkkuhame ja pitsisukkikset. Lähinnä mietin tätä päiväkodin näkökulmasta: eikö heille ole aika työlästä vaihtaa tytölle aina eri vaatteet ulos lähdettäessä ja sitten taas nuo toiset sisälle tultaessa?

Siis vaihdetaanko muka ne sukkiksetkin pois? Meidän tytöllä on näin talvisin aina sukkikset hameen/mekon/housujen alla, eikä niitä käsittääkseni ole koskaan otettu pois ulkoilun vuoksi. Ei myöskään hametta/housuja/mekkoa.

Päikkäreille ottavat pois ne housut tai hameen, mutta sukkikset jäävät sinnekin. Mielestäni hameen riisuminen tai pukeminen ei ole sen vaikeampaa kuin housujenkaan. Useimmiten tyttärellämme on trikoomekko, siis pitkä paita, joka mielestäni on erityisen helppo vaate yhdistettynä sukkahousuihin.

Tekikö se pitsi ne sukkikset pahoiksi vaatteiksi? Meillä ainakin on tytöllä ihan lämpimiä "pitsi" -sukkiksia.

Vierailija
13/13 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma kenellekkään. Itselläni 2 poikaa, mutta sivusta olen seurannut, ettei ole ongelma.

Ihan sutjakasti sujuu ja tytöt yleensä hyviä pukijoita.