Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aborttia harkinneet tai sen kokeneet

Vierailija
24.02.2010 |

olisitteko kaivanneet enemmän tukea kuin saitte? jos olisi ollut joku aihetta käsittelevä self-help-tyyppinen kirja prosessin tueksi, olisitteko lukeneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin loppujen lopuks päätös oli helppo, mua auttoi keskustelut perheneuvojan kans, kun sain tuntemukseni puhuttua ulos...

Niin ja siis aborttia en tehnyt, vaik aluks se tuntui siinä tilanteessa ainoalta "järkevältä" ratkaisulta (ei parisuhdetta, mä nuori ja opiskelut kesken jne)

Nyt ihana tyttäreni on 4,5v :)

Vierailija
2/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein enkä ole katunut. Joskus kyllä miettinyt asiaa päässäni näin jälkikäteen. Järki voitti ja parempi niin. Nyt on kaksi ihanaa lasta, mies, oma talo ja ammatti. Hiukan parempi lähtökohta lapsille kuin vajaa kymmenen vuotta sitten jolloin olin liian nuori ja reippaasti alkoholia käyttävä ja vailla kämppää ja työtä. Ehkä joku olisi siitäkin noussut lapsen kanssa, mutta itseni tuntien niin olisin todennäköisesti silloin joutunut lapsestani luopumaan. Vaikeita päätöksiä, varsinkin jos tuntee jälkikäteen tehneensä väärän päätöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole katunut päivääkään, enkä ole kaivannut lisätietoa. vanhemmat eivät siitä saaneet tietää, muutama ystävä.

jos en olisi abortin seurauksena saanut ikinä lapsia, jos olisin niitä halunnut, vois tilanne olla toinen.

sain kuitenkin haluamani 5 lasta, ensimmäiset kaksoset.

mä ajattelen, että se abortoitu sikiö on tavallaan toinen kaksosista, se tuli takaisin.

älkää järkyttykö, mutta näin on.

Vierailija
4/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomailla ja päätös piti tehdä päivissä. Opiskelut kesken, poikaystävä 7000km päässä, ei työpaikkaa kummallakaan jne. Joten helppo päätös, eli tein abortin. Joskus olen miettinyt, mitä siitä lapsesta olisi tullut, mutta en ole katunut.

Nyt ihana perhe, kaksi lasta ja aviomies.

Vierailija
5/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeellä, itsekin tehnyt raskaudenkeskeytyksen 15v sitten. Mietin, olisko sellaiselle kirjalle tarvetta... ilmeisesti ei mitenään huutavaa ainakaan :-).

ap

Vierailija
6/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä olisi tähänkään kaivannut. Tein päätöksen ihan järkipohjalta ja uskon siihen, että omien päätösten kanssa täytyy vain elää.

Vierailija
7/7 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te(et)in jokunen vuosi sitten abortin, olin täysin varma päätöksestäni. Olin silloin jo yhden lapsen äiti, lapsi itki vuorokaudet läpeensä. En olisi koskaan voinut (enkä varsinkaan jaksanut) hoitaa vielä toistakin. Joskus koin hieman huonoa omaatuntoa siitä, että abortin tein, mutta ajattelin silloin, etten voisi olla hyvä äiti siinä väsymyksessä - hyvä jos sille ensimmäisellekään. Parempi näin.

Kirjasta tuskin olisi "apua", netistäkin löytää tietoa. Ja jos niinkin varma on, kuin mitä itse olin, niin ei siinä kirjat puolesta eikä vastaan muuta mitään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan