Poikani sai kortin
kerhokaverilta, kertokaas kokeneemmat mammat mitä tosta pitäis ajatella vai pitäiskö mitään. Poika käy siis seurakunnan kerhossa pari kertaa viikossa ja nyt kun tuli sieltä kotiin, näytti itsetehtyä korttia, jonka toinen poika oli antanut. Kortissa oli piirros ja sydämiä ja allekirjoituksena pojan nimi ja pojan isosiskon nimi (sydämet varmaan tytön piirtämiä).
Onko lapsilla tapana laitella toisilleen kortteja vai pitäiskö tämä ymmärtää jonkinlaiseksi avaukseksi kaveruuden syventämisen suhteen? Ystävänpäivän jälkeen on ollut jo monta kerhokertaa eikä kortissa ollut sydänten lisäksi mitään ystävänpäivään viittaavaa eikä poika ollut puhunut mitään ystävänpäivästä. Kerhopoika tuntuu kivalta tapaukselta, mutta en tiedä viitsiskö ruveta kyselemään kylään tms., koska eivät kuitenkaan tule samaan kouluun edes syksyllä ja mahdollinen kaveruus tuntuu tuhoon tuomitulta. Vai mietinkö koko juttua ihan turhaan?
Kommentit (9)
Kenelle oma poikasi antoi korttinsa? Ehkä vetäjät ovat jakaneet kuka antaa kortin kellekin? Taidat nyt miettiä vähän liian syvällisiä..?
mun pojalle kortin. Sisko ei ole itse kerhossa, mutta mun poika on nähnyt sen kuskaustaksin ikkunasta tms.
kerhon ohjaajiin ja pyydä yhteistä palaveria. Keskustelkaa, miten ystävyys olisi parasta aloittaa.
ja lisäksi olet mielestäni väärässä jos ajattelet näin:
en tiedä viitsiskö ruveta kyselemään kylään tms., koska eivät kuitenkaan tule samaan kouluun edes syksyllä ja mahdollinen kaveruus tuntuu tuhoon tuomitulta.
Eikö sun lapsellasi saa olla kavereita muualta kuin omasta koulusta? Useimmat meistä pitäisivät sitä etuna! Ja mikä sä olet valikoimaan , mihin suhteeseen "kannattaa panostaa" jos lapset kerran tykkäävät olla kavereita!
kerhon ohjaajiin ja pyydä yhteistä palaveria. Keskustelkaa, miten ystävyys olisi parasta aloittaa.
Ihmetyttää kyllä tuo ajatuksesi, että jos syksyllä ei mennä samaan kouluun niin ei nyt 6 kk aikanakaan kannatta sitä ystävyyttä ylläpitää tai syventää. En vain tajua miksei voisi olla kavereita nyt tai ystäviä vaikka olsivatkin eri koulussa.
ja Eikö sun lapsellasi saa olla kavereita muualta kuin omasta koulusta? Useimmat meistä pitäisivät sitä etuna! Ja mikä sä olet valikoimaan , mihin suhteeseen "kannattaa panostaa" jos lapset kerran tykkäävät olla kavereita!
meillä on jo sosiaalista elämää sen verran ettei tahdo ehtiä olemassaoleviakaan tuttuja tavata. Toi poika asuu sen verran kaukana, että varmaan vuoteen, pariin ei voi itse kulkea kylässä vaan aina pitäis kuskata ja sopia jne.
Itse vei seuraavan kerran evääksi leipien lisäksi keksejä, joita tarjosi kortinantajalle.
Ei siinä sen kummempaa.
ryhtyä analysoimaan? Eikö voi vaan iloita kortista ja siitä että toinen on halunnut olla ystävällinen?
Kenelle oma poikasi antoi korttinsa? Ehkä vetäjät ovat jakaneet kuka antaa kortin kellekin?
Taidat nyt miettiä vähän liian syvällisiä..?