Onko lihava ravitsemusasiantuntija uskottava?
Kommentit (31)
Ehkäpä sellaisen kanssa olisi jopa mukavampi jutella kuin sellaisen kanssa, jolla ei ole ikinä esim. ollut paino-ongelmia, koska he eivät välttämättä ymmärrä sitä, mitä kaikkea ylipainoisuuteen liittyy.
Ylipainoinen ymmärtää paremmin niitä asioita, joiden kanssa ylipainoinen asiakas kamppailee. Itse ottaisin mieluummin neuvoja hiukan pyöreämmältä ravitsemusterapeutilta/terveydenhoitajalta, kuin joltain kuivan kesän oravalta.
Tietää, mistä puhuu. Mutta aivan sairaalloisen ylipainoinen ei enää ole uskottava ravitsemusasiantuntija tai terveydenhoitaja.
Mieheni kävi työterveyslääkärillä tarkastuksessa. Lääkäri oli kehottanut pudottamaan vähän painoa ja muutenkin tarkkailemaan syömistä. Mieheni sanoi että voinut ottaa lääkäri tosissaan kun tämä oli huomattavasti lihavampi kuin mieheni itse.
"lapseton lapsenhoitaja" tai "miesgynekologi" =)
Ehkei kannata tätä keskustelua noin pitkälle viedä. Ehkä =)
Mieheni kävi työterveyslääkärillä tarkastuksessa. Lääkäri oli kehottanut pudottamaan vähän painoa ja muutenkin tarkkailemaan syömistä. Mieheni sanoi että voinut ottaa lääkäri tosissaan kun tämä oli huomattavasti lihavampi kuin mieheni itse.
tiedät ettei lääkäri itse ollut myös dieetillä?????
On nimittäin tuo nainen ollut sairaalloinen pallo jo niin kauan kuin minä muistan. Ilmeisesti karppaa kun ostaa kuohukermaa kaupasta.. =0)
eihän paino ja laihduttava ruokavalio ole ainoat osa-alueet todellakaan ravitsemusasiantuntijoiden työssä... Tekeväthän he paaaaljon muutakin......
Mitenkä ravitsemusasiantuntijan paino liittyy esimerkiksi munuaispotilaan ruokavalioon???
lihavaa monipuolisesti ja terveellisesti syövää uskottavampana kuin laihaa mässyttelijää!!!
joka antoi diabetesruokavalio-ohjeita. Sanoi jossain välissä, että kyllähän moni nämä jutut teoriassa tietää, mutta käytännön toteutus on sitten vaikeampaa... kyllä hän oli ihan uskottava ja empaattinen
laihat välttämättä ymmärrä mitään ravitsemuksesta. Laiha ja terveys ei ole sama asia!!
Useat laihat mässäilevät roskaruokaa ja karkkia (koska geenit pitävät hoikkana)eivätkä syö kasviksia ja salaatteja eivätkä liiku kuten useat lihavat. Luottaisin siis lihavaan!