Karmein asumismuoto ja -paikka sinulle Suomessa?
Olisiko se Helsingin keskustan kaksio lapsiperheen kanssa? Itäinen lähiö? Maatalo Suonenjoella?
Minä ehkä kallistuisin tähän: Jonkun lestadiolaisvaltaisen pikkupitäjän kirkonkylällä oleva tasakattoinen rivitalo. Auts. Sieltä jos itsensä löytäisi...
Kommentit (55)
Hervannassa, kunnan puolityhjä rivari jossain pohjoisen kirkonkylällä, Valkeakosken asuntomessualue tai mikä tahansa pellolle tehty uudisalue, jossa omakotirakentajat ovat villisti saaneet toteuttaa kaikki ihanat leijonapatsas- ja kivitalo/perinnetalounelmansa eikä niitä voi olla näkemättä kun missään ei kasva mitään kymmeneen vuoteen.
Voi kamala, että siellä ahdistaisi asua. Käyminenkään ei kiinnosta. Ei vaan oo mun juttu. Pienempi kaupunki voisi jo onnistua, mutta mieluiten maalla, omassa talossa ja tilaa ympärillä!
Maaseudulla en viihtyisi ollenkaan.
Tarvitsen ihmisiä ympärilleni... ja viihtyisiä kahviloita ja kivoja kauppoja ja ...
Asumisoikeusrivari kiskurimaksuilla.
Pahin painajainen.
Naapureina narkkeja, alkkiksia ja sosiaalitapauksia. EI kiitos.
siellä okt pellon keskellä uudisrakennusalueella josta pitkä matka kaupunkiin ja naapurit vieri vieressä. Ylipäätänsä mikä tahansa pieni kaupunki tai kylä. Helsingistä taas jotkut pahamaineiset lähiöt, en muuttaisi/haluaisi asua niissä.
Kerrostaloasuntoon jonnekin Helsingin lähiöön 10 henkisen maahanmuuttajaperheen naapuriin.
Maallakin viihtyisin, jos ei nyt ihan umpikorpea olisi. Nykyinen asumismuoto = luonnonläheinen okt-alue on oikein ideaali.
Ison kaupungin huonomaineinen lähiö, jossa turvatonta liikkua pimeällä. Naapureina narkkeja, alkkiksia ja sosiaalitapauksia. EI kiitos.
Tästä ihan samaa mieltä:
1) Kerrostalokämppä jossakin Helsingin lähiössä.
2) Vanha omakotitalon rähjä keskellä korpea, pimeiden hiekkateiden perukoilla.
nousukauden unelmat keskellä ei mitään.
sitä pahempi mitä pohjoisemmaksi ja kauemmas rannikosta mennään.
Kerrostalo mahdollisimman lhäellä Helsingin keskustaa minulle, kiitos.
Tällä hetkellä asutaan tuusulan hyrylässä ja en kyllä tän pidemmälle lähtisi. 5 vuotta ollaan asuttu ja mies ja lapset tykkää, mä taasen siedän tätä paikkaa mutta jos päättää saisin ja ajattelisin vain itseäni niin asuttaisiin helsingissä.
Omakotitalo on kyllä se muoto missä mieluiten asun ja tykkään lähiöistä (taidan olla poikkeus)?
ihan sama missä päin suomea,
pahin tietysti espoo! :P
jossa lähimmät naapuritkin kilsojen päässä.
Jos mietin omaa kaupunkiani, eli helsinkiä niin sitten se olisi joku rupupaikka, kaupungin vuokratalo meri-rastilassa tai vastaavassa kauheessa paikassa.