Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein asumismuoto ja -paikka sinulle Suomessa?

Vierailija
24.02.2010 |

Olisiko se Helsingin keskustan kaksio lapsiperheen kanssa? Itäinen lähiö? Maatalo Suonenjoella?

Minä ehkä kallistuisin tähän: Jonkun lestadiolaisvaltaisen pikkupitäjän kirkonkylällä oleva tasakattoinen rivitalo. Auts. Sieltä jos itsensä löytäisi...

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha talo.

Vierailija
2/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain todella pienessä kunnassa/kaupungissa, esim. Perniö (nyk. Salo). JOtenkin tuntuisi ankealta yhdistelmä maalla asumisesta ja elementtikerrostalosta.

Kerrostaloasumista mulla ei sinänsä ole mitään vastaan, helsingin kantakaupungissa asuisin kerrostalossa jopa mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kerrosatalossa minkä tahansa kaupungin keskustassa.

Vierailija
4/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei maatilatöitä, vaikka muuten voisinki asua maatilalla.

Pääasia, että koti olis muuten mieluisa. Tarpeeksi tilaa, ehjä ja siisti.

Vierailija
5/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein vastaa unelmaani.

Vierailija
6/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulta vihmovien peltojen keskellä. Ei naapureita lähelläkään. Päätiellä kulkee bussi kerran kahdessa tunnissa. Kukaan ei auraa sitä yksityistietä, keväällä ja syksyllä se on kuravelliä. On pimeää, katuvaloja ei mailla halmeilla. Lisäksi talo vanha, vesivahinkoinen tai remonttia kaipaava, esim. vesiputket jäätyy pakkasella, talo öljylämmitteinen, muu perhe innostunut puulämmityksestä (on takka) ja vaatii minuakin samaan. Aamulla pesä sammunut takassa ja talo jään kylmä. Ja kiinteistö muutoin ehkä vanha maatila, jossa on lahoavia piharakennuksia. Niin ja mulla ei ole tosiaan ajokorttia. Kauppakassit kannetaan se kolme kilometriä bussipysäkiltä kotiin useimmin kuravellissä. (On muuten mieheni kotipaikka.)

Olisi hienoa omistaa Helsingin keskustasta Jugend-tyyppisestä (korkeat huoneet, kattokrumeluureineen) kerrostalosta 7 huoneen omistusasunto merialanäköalalla. Muuttaisin heti! :)

Mutta on tämäkin kiva, itse rakennettu omakotitalo kauniin maiseman keskellä.

Vierailija
7/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo/asunto kaukana kaikesta eli niin, että bussipysäkille yli kilsa ja sitten bussimatka kestää kaupunkiin jotain tunnin.

Vierailija
8/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi kerrostalo jossain muulin perseessä.

Vierailija
9/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta olisi asua maalla omakotitalossa tiettömien taipaleiden takana. Voin vaan kuvitella sen elämisen laadun, kun putket jäätyy ja tiet on auraamatta. Parhaassa tapauksessa kesällä loppuu kaivosta vesi.

Vierailija
10/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta olisi asua maalla omakotitalossa tiettömien taipaleiden takana. Voin vaan kuvitella sen elämisen laadun, kun putket jäätyy ja tiet on auraamatta. Parhaassa tapauksessa kesällä loppuu kaivosta vesi.

auraamatta tai kaivosta loppuisi vesi? Sen vuoksi kun ei asu Helsingissä vai mikä oli juttusi pointti?

Vierailija
11/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain paikka Helsingin ja Espoon ulkopuolella. Helsingissä ja Espoossakin vain muutama kaupunginosa, jossa voisin asua.

Vierailija
12/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehkä kallistuisin tähän: Jonkun lestadiolaisvaltaisen pikkupitäjän kirkonkylällä oleva tasakattoinen rivitalo. Auts. Sieltä jos itsensä löytäisi...

Jossain Pudasjärven keskustassa jumissa...jaiks!

En myöskään mielelläni asuisi sellaisella, mitä ne nyt on, uudella alueella, missä paljon lapsiperheitä ja kaikki talot vasta rakennettuja.

Vierailija
13/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Pudasjärven keskustassa jumissa...jaiks!

En myöskään mielelläni asuisi sellaisella, mitä ne nyt on, uudella alueella, missä paljon lapsiperheitä ja kaikki talot vasta rakennettuja.

Vierailija
14/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle olis kyttyrää juuri se uusi ja yhdenmukainen hökkelikylä espoon pellolla. tapiola olisi ihan toinen asia :)

Vierailija
15/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaankin rivi- tai kerrostalo jossain maalla, taajamassa. Noissa nimittäin asuu usein sellaista sakkia, joiden kanssa en haluaisi jakaa elämääni. Ei tietenkään aina: minä vietin ensimmäiset 7 elinvuottani todella kivassa rivitaloympäristössä. Talot olivat silloin uusia ja naapurit ovat kivoja.

Maaseudulla tuppaa monesti (edelleenkään ei aina) olemaan niin, että viinaanmenevät ja leväperäisiä elämäntapoja harrastavat ihmiset asuvat rivi- ja kerrostaloissa. Mulla on mielessä synnyinkaupunkini muutama asuntoalue, ja ovat juuri sellaisia todella karseita paikkoja.

Nykyään asun haja-asutusalueella, peltojen keskellä. Sitä ennen 10 vuotta Helsingissä. Olen aina viihtynyt siellä, missä asun.

Vierailija
16/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tasapaksu, harma elementtitalo lestadiolaisnaapureiden keskellä. Lähimpään kyläänkin olisi pakko ajaa, lähin joki tulvisi säännöllisesti niille taloa ympäröiville laaaaaaaaaakeille, ahdistaville, loputtomille pelloille ja talvisin olisi ankeaa, kylmää ja pimeää, eikä YHTÄÄN MITÄÄN TEKEMISTÄ. Kuolisin.

Vierailija
17/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auraamatta tai kaivosta loppuisi vesi? Sen vuoksi kun ei asu Helsingissä vai mikä oli juttusi pointti?

Kirjoitin, että olisi pahin vaihtoehto. Ja tiedän, että noita sattuu.

Vierailija
18/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain peltojen keskellä, kaukana kaikesta. Pimeää, yksinäistä. Kaikki tekeminen, ihan lasten kaveritapaamisia myöten, vaatisi kauheaa säätämistä, aikatauluttamista ja järkkäämistä. Ilman omaa autoa ei pääsisi mihinkään.

Vierailija
19/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä!!

Vierailija
20/55 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain peltojen keskellä, kaukana kaikesta. Pimeää, yksinäistä. Kaikki tekeminen, ihan lasten kaveritapaamisia myöten, vaatisi kauheaa säätämistä, aikatauluttamista ja järkkäämistä. Ilman omaa autoa ei pääsisi mihinkään.

Tosin lapsia ei ole vielä. Oma auto täytyy tietenkin olla, siitä ei pääse mihinkään.

Meidän kylällä on kyllä oma koulu sekä kerhotoimintaa. Enpä usko, että tulee olemaan aivan ylitsepääsemättömän hankalaa, tai edes aikatauluttamista. Onhan täällä kylälläkin lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi